Gå til innhold

Fant ut at favorittboken min er en serie :-D

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Her om dagen fant jeg en bok kalt Gone - Forsvunnet av Michael Grant på Coops Hypermarket til en hundrelapp, selv om den var innbundet. Jeg kjøpte den fordi den hørtes spennende ut (helt plutselig forsvinner alle folkene over 15 i en hel by uten et spor), og kort sagt har jeg lest nesten halve boken i strekk. Den er utrolig bra og anbefales på det sterkeste til folk som liker Lost og Fluenes herre. Men da jeg tok en raskt søk på forfatteren oppdaget jeg at det faktisk er en serie, og flere bøker er kommet allerede (på engelsk, i alle fall. But that's not exactly a problem.) :p Totalt vil det bli seks (!) bøker? Konge! inv_biggrin.gif Spesielt bra siden favorittserien min til nå har vært House of Night (Harry Potter hvem?) :p men den siste boken i den serien kommer snart. Trengte en ny serie å lese nå uansett. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke fort deg med de resterende 3, Fear kommer ut om 9 måneder ca.

Nja, Fear er den femte boken, og den siste, Light, kommer "some time later". Jeg har ennå tre og en halv bok å lese. Men holder det samme kvalitet går det nok rimelig kjapt. :p

Btw den komplette serien er (engelske titler)

Gone (norsk tittel: Gone - Forsvunnet)

Hunger

Lies

Plague

Fear

Light

Mye å glede seg til, med andre ord. Og jeg vil ikke bli overrasket om de blir filmatisert etterhvert.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Grant er bundet til forlagets regler for utgivelser. Disse sier en bok i året, med ca ett år mellomrom. Plague kom i april, og Fear ryktes å komme ut 3. april 2012. Light vil komme ut ca samme tid 2013.

Jeg har lest Gone siden Hunger kom ut, og jeg har snakket med Grant om forlagets idiotiske regler. Han vil gi ut to i året, og Fear er allerede ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Leste halve boka , ble lei. Dog er ikke jeg akkurat et bok menneske, så er sikkert derfor :) Derimot var den ganske spennende det jeg leste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...