Gå til innhold

Bør jeg gå for R1 eller S1 matte?


cenenzo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingenting som heter at "jeg ikke skjønner matte". Man kan til en viss grad si at man har anlegg for enkelte ting, men i det store og hele, så kan ALLE lære seg matte, med mindre man lider av dyskalkuli. Det er en vanlig oppfatning at enkelte ikke kan lære matte, eller ikke kan lære ditt eller datt. Sånn er det ganske enkelt ikke.

 

Det er ikke bare mangel på jobbing, men også måten å jobbe på og ikke minst om læreren din klarer å forklare ting, slik at DU skjønner det. Det er et kjent faktum at folk tenker forskjellig og derfor også trenger forskjellig opplæring for å forstå.

Lenke til kommentar

men S1 og T matte, er S matta mye vanskeligere? eller lettere? og hvilket grad ligger R1 matte på?

 

for det vi lærte idag var potenser , og da la jeg merka til var at alle de potensene er ting vi allerede har lært i 1T , og jeg syntes de oppgavene var kjempe lett, men det var starten av boka.. vet ikke om det blir vanskeligere! tenkte om jeg bytter til R1 , så bytter jeg fra markedsføring til fysikk mens jeg er igang..

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Jeg går nå på forkurs til ingeniør - Vi skal igjennom R1 og R2 matte i løpet av året.

Gikk ut av 3. året allmen påbygg med 6 i 2P matte og må at jeg sliter med å følge med i R1 matten. Det er som sagt ett fag som krever masse tid og ett godt grunnlag fra videregående.

Endret av Trifate
Lenke til kommentar

Jeg går nå på forkurs til ingeniør - Vi skal igjennom R1 og R2 matte i løpet av året.

Gikk ut av 3. året almen påbygg med 6 i 2P matte og må at jeg sliter med å følge med i R1 matten. Det er som sagt ett fag som krever masse tid og ett godt grunnlag fra videregående.

 

så anbefaler du at jeg bytter nå? for jeg har hørt at , S1 + S2 matte = R1

Lenke til kommentar

jeg har , 5 i samf , 4 nat , 3 T matte , 3 engelsk uheldigvis gikk jeg ned fra 4... , 4 gym , 3 geo , tysk 3.

 

denne året her har jeg kjemi, s1 matte, markedsføring og ikt.

 

lyst å bytte fra s1 matte -> R1.

 

og samtidig vil jeg nok bytte fra markedsføring -> fysikk.

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt å studere etter VGS?

 

Det er ikke noe poeng for deg i å ta R1 + Fysikk om du ikke har tenkt til å bruke de fagene til noe senere. Med mindre du er veldig interessert og føler du kan oppnå gode karakterer i dem.

 

Som du sa selv tidligere så er S1+S2=R1. S-matte blir en del repitisjon fra T-matte ettersom folk som tok P-matte skal kunne ta S-matte også. Dette er da bare positivt for deg som har hatt T-matte før og kjenner igjen stoffet. Det blir nok noe nytt etter hvert skal du se. Tror også det er bedre å få 5 i S-matte enn 3 i R-matte (vel om R gir studie poeng).

Lenke til kommentar

jeg vil studere så helt til det ikke er noe å studere mer hehe, har lyst å ta utdanningen helt ferdig, før jeg i det hele tatt begynner å jobbe.

 

jeg leste , og så at du trenger r1 + r2 , fysikk 1 for å bli ingeniør innen it. eller noe.

 

S matte gir 0,5 studiepoeng, R gir 1 studiepoeng, så hva anbefaler du?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

R1 + r2 + fys 1 for ingeniør

S1+s2/r1 og fys/kj/bio 1 og 2 for realfagstudier på uni

R1 + bio/kj/fys 1 for bioing.

 

Vil generelt anbefale r1, men om du sliter mye i matematikk burde du ta s1 og s2. Dersom du tar r1 må du regne med mer teoretisk matte, og dermed legge ned mer arbeid.

 

Skal du bli ing og er motivert til å jobbe jevnt hardt gjennom hele året med matte -- > r1

 

 

Vær iallfall ikke dum og gå ut av skolen uten r1 eller s1+s2

Lenke til kommentar

Skal du ta ingeniør så må du gidde å jobbe mye med matte og vite hvordan du skal strukturere deg til å forstå det. Matten du har videre på ingeniørstudiet bygger mye på at du kan kalkulusen din. Så hvis du sjangler deg frem på R1 bør du kanskje revurdere om det er særlig gunstig for din egen motivasjon å starte med ingeniørstudier.

Lenke til kommentar

så du mener om jeg gidder og gjøre alle matte leksene, og øve som pokker, så anbefaler du at jeg bytter ?

 

om jeg bytter fra markedsføring til fysikk, bør jeg bytte s1 til r1 og?

 

jeg bruker alle hverdagene til lekser . kunn lørdag kveld jeg stikker ut en tur, samtidig så har jeg foreldre som sørger for at jeg gjør det jeg skal.

Lenke til kommentar

Om du har tenkt å ta R2, ta R1. Har du ikke tenkt å ta R2 - ta S1+S2. Dette fordi R1 gir deg 0,5 realfagspoeng, R2 gir deg 1 poeng, mens S1 og S2 får du 0,5 poeng i hver (ikke vet jeg hvorfor..). Tar du R1+R2 ender du altså opp med 1,5 poeng, kun R1 gir deg 0,5 poeng, mens S1+S2 gir deg 1 poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...