veggiss Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 jepp...har endelig fått varene nå, og var sååååå keen på å klokke cpuen glatt over 3GHz, er en 2,8 med 800 fsb. så fort jeg prøver å klokke så mye som 80mhz vil ikke maskinen boote. wtf lissom. har satt volt på ram til 2,8. har ikke gjort noe med volt på cpu, hva bør jeg i såfall sette denne på? har nyeste bios også. ramen skal jo tåle 217MHz med cl 2, så jeg skjønner ikke helt hva som er galt. bruker standard kjøleren, men cpu er på 45 grader uklokket, så jeg trokke at temp er problemet. setter også agp/pci til fixed, dvs 66/33. noen som har noen ideer eller? hadde satt stor pris på om noen hadde en anelse om hva jeg driter meg ut på, for jeg føler at jeg gjør det. kjipt å ikke greie å klokken en p4 cpu 100mhz engang lissom..hehe. kos veggiss Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 1. Prøv å kjøre rammen på 3/2 divider eller SPD 2.Etter du har gjort dette prøver du å overklokke som vanlig (på denne måten så finner du ut om det er rammen eller cpu som stopper deg) btw. hvor stor PSU er det du bruker? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 har en 420 watt thermaltake silent psu, så det er nok ikke den som er problemet. skal prøve det du sa, takk for tipset. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Vet ikke om det hjelper deg men, har samme oppsett som deg, bare med en 2,4ghz cpu og pc3200. Rammen tåler en fsb på 223mhz, så da bør vel minne ditt tåle ennå mer. Vet ikke hva som er galt, kan du ikke poste alle spec'sa dine da? Kanskje du bør sende pm til snekker'n Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 skavvise...specs er følgende: Kabinett: Cooler Master ATC-201C-SX2 PSU: ThermalTake 420Watt Hovedkort: Abit IC7-G med BIOS 16 CPU: P4 2,8 GHz 800MHz FSB RAM: 2x512 Geil Golden Dragon PC3500 (CL2 opptil 217MHz) Skjermkort: Matrox Millenium P750 Lydkort: Creative Audigy Platinum Ex Harddisk: Wester Digital Raptor 36,7GB S-ATA CD-ROM: Plextor 40/12/40A Det burde vel være alt. Bruker standard kjøleren nå, men skal kjøpe en slk-900 for å få ned støyen litt etterhvert, men regner med at det ikke er dette som er problemet her. Har tenkt på å sende pm til snekker'n, men vil ikke plage han med mine problemer. (selv om det var han som fikk meg til å kjøpe den ramen pga testen hans ) Skal teste litt mere nå, kommer tilbake med rapport om litt. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 satte fsb til 220, og divideren på 5:4 nå, og bootet fint inn i windows. fikk til og med kjørt en test i sisoft sandra uten problemer. satte opp spenning på cpu til 1.6 volt. skal teste å få minne opp på denne hastigheten også, men jeg frykter at det er der problemet ligger...urk. cpu temp er på 50 grader btw. Lenke til kommentar
dp Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 det som er kjipt med geil er at brikkene trenger høy volt. gjerne opp mot 3.1v. VELDIG få hovedkort har denne muligheten, det er bare Epox som jeg har sett. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 jeg kjører dem på 2,8..samme som snekker'n gjorde i sin test. han greide betydelig høyere hastigheter enn meg for å si det sånn. prøvde å kjøre 1:1 nå, med en fsb på 217MHz, ikke snakk om. booter ikke i det hele tatt. så fort jeg setter divideren til 5:4, så booter den med en gang. virker også som om den ikke helt får bestemt seg for hva som er riktig spd, den viser cl 2,5 noenganger i bios, og cl 2 andre ganger. begynner å tro at det er noe virkelig mystisk med denne ramen min jeg ass. helvete også. *furte* Lenke til kommentar
dp Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 virker veldig rart... min billige kingston value pc 2700 @ cas 2.5 kjører jeg på 456mhz på 2.9volt. denne kostet 650kr på tg03.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 jepp...rart jeg er frustrert lissom. Lenke til kommentar
dp Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 det er ikke du som kaller deg veggi i dc? Lenke til kommentar
dp Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 prøv å sett timingsene på det dårligste. dette for å se om du kommer noe høyere. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 da ville ikke pcen starte i det hele tatt. fikk også pipesignaler fra bios da, har ikke sjekket hva de betyr, men er laaaaaange pip. renger med det er ram feil. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 jeg har mailet litt med tekniker smurfen til psdata nå, og han påstår at hovedkortet ikke støtter minne på over 400 mhz. ga han linken til testen som snekker'n gjorde jeg Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 HK'et støtter jo for så vidt ikke minne over PC3200, men det er ikke en del av poenget her... Lenke til kommentar
StureRasch Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Har du prøvd å gi brikken mer strøm. De tåler en del de brikkene der... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 hadde du lest over hadde du sett at brikkene får 2,8 volt. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Er Geil PC3500 modulene godkjente for CAS2 @ PC3500 i par? Husk at parvis klarer modulene ofte svakere "timings" og frekvenser enn hver for seg. Prøv f.eks. 205 MHz FSB og minnet til 1:1 med timingene 2-3-3-6 og øk FSB med 1 MHz om gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå