Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg gir opp. Jeg kommer ikke i mål med hva jeg skal ha. Laptopen jeg sitter på nå er iferd med å ta kvelden om jeg skal dømme etter hd-klikkinga. Har hatt kun ASUS de to siste gangene, og kjenner egentlig ikke noe annet lengre. Så det jeg trenger er vel kanskje noen anbefalinger som IKKE er ASUS da kanskje. Vil ha ca 15tommer, full HD, usb3.0 , må kunne spilles på, men ikke alt på fullt. Thats it. Noen som vil hjelpe? Joachim. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 er vel bare å bytte HDD om den tar kvelden, evt får den byttet på reklamasjon om maskinen ikke er gammel? Et alternativ til ny maskin er jo MSI 620DX siden du ikke vil ha asus: http://cdon.no/elektronikk/msi_ge620dx_intel_i5-2410m_4gb_500gb_15.6_w7hp_gt555m-14837164 Denne gir mye ytelse for pengene, de som har kjøpt den i sverige er stort sett fornøyde, eneste de klager på er dårlig touchpad. Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 er vel bare å bytte HDD om den tar kvelden, evt får den byttet på reklamasjon om maskinen ikke er gammel? Et alternativ til ny maskin er jo MSI 620DX siden du ikke vil ha asus: http://cdon.no/elektronikk/msi_ge620dx_intel_i5-2410m_4gb_500gb_15.6_w7hp_gt555m-14837164 Denne gir mye ytelse for pengene, de som har kjøpt den i sverige er stort sett fornøyde, eneste de klager på er dårlig touchpad. Takker for svar. Den jeg har nå er faktisk fremdeles ikke værst ASUS a8js ...men jeg har bytta to disker allerede og er lei. Vil ha nytt:) , selv om jeg mener at denne har holdt helt fram til nå. Er vel litt risky å kjøpe laptop med kjip touchpad og eller? Andre forslag? Har forsåvidt kikka litt på ASUS G53, men den er støgg og litt i overkant mye gamer... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1370724 Asus N55JF, designet på denne er jo også diskutabelt, men den har en super skjerm og gode høyttalere. Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jepp, den har jeg og kikka på. Jævli slitsomt at modeller med samme navn er forskjellig spekket overalt. Gjør det utrolig vanskelig å orientere seg. Hvordan er det grafikkortet egentlig?! Sånn midt på treet, og kjører det meste på medium eller? Er det noe andre merker som er verdt å se på? Endret 26. august 2011 av Theecurtains Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Over midt på treet, kjører det meste på high, kun mest krevende som man må ned på medium. Så lenge man skal ha fullhd skjerm er det ikke så mange andre med tilsvarende pris/ytelse. Man har multicom.no sine konfigurerbare maskiner eller dell/alienware, men blir fort dyrt for samme specs som Asus/MSI gir. HP har også en grei maskin som heter HP DV6 6071, men den har ikke fullhd skjerm, men ellers er ytelsen bra i forhold til pris. Endret 26. august 2011 av OC-Freak Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Over midt på treet, kjører det meste på high, kun mest krevende som man må ned på medium. ...og da mener du i full oppløsning eller? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Kan anbefale Sony Vaio F13Z. Hadde HP Pavilion Dv7 før, og hadde masse problemer. Vaio har jeg hatt ingen problemer med. Veldig fornøyd. Har hatt den i omtrent ett år, tror jeg. Endret 26. august 2011 av LandePlage Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Lei av å bytte harddisk? Har du kjøpt og bytta harddisk selv, fått tilsendt en harddisk eller sendt den på reparasjon? Du kan jo bare kjøpe en 2,5" harddisk hos en nettforhandler og bytte den selv? Kjøper du en 500 gb 7200 rpm med kvalitet koster det deg 500 kr. Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Kan anbefale Sony Vaio F13Z. Hadde HP Pavilion Dv7 før, og hadde masse problemer. Vaio har jeg hatt ingen problemer med. Veldig fornøyd. Har hatt den i omtrent ett år, tror jeg. ..fin den, men om du ser på f.eks g53 og denne får du sørgelig lite for pengene med vaio i forhold. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Asus N55SF, Multicom Kunshan W155, eller Dell XPS 15 - hvis du får den med GT555M-kortet. Det er ganske stor forskjell i ytelse mellom GT540/550 og 555. Jeg ser det er ikke alltid Dell Norge har dette som en opsjon på sidene sine. Kunshan W155 og Dell XPS 15 har helt overlegne skjermer, hvis man går for den matte varianten til Kunshan'en, eller den dyreste (R-BG LED 1920 x 1080) til Dell'en. Asus N55SF har også en matt skjerm, men jeg er i tvil om den er av samme kvalitet som Kunshan/Dell. Ja, også MSI GE620DX ... den glemte jeg. Endret 26. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Takk for gode svar! Får ikke opp Dell`en med annet enn gt540 akkurat nå. Ser ut som kunshan gir mest for penga. Hm. Vanskelig. Trur jeg er nede på Asus N55sf eller kungshanen nå. Ivertfall akkurat nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå