Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Asosial og press

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg kan huske har jeg vært ganske stille og rolig. Jeg husker jeg fikk beskjed på barneskolen en gang, på en konferansetime, at jeg nesten var litt for stille. Oppgjennom ungdomsskolen fikk jeg også beskjed om at burde delta mer i timene osv.

Jeg har heller aldri hatt det store behovet for sosial omgang etter skoletid. En gang i blant er selvfølgelig greit, men ingen ting er så avslappende som en rolig dag, helt alene, med en god film på tv'en. Har ikke noe i mot flere dager heller.Generelt sett hater jeg oppmerksomhet.

Men problemet med alt dette, er at jeg føler jeg har et press på meg. Et press om å være sosial, og hvis jeg ikke er det blir jeg antagelig stemplet som en tufs, idiot, retard, nerd, outsider, osv osv. Jeg ser på meg selv som en lite verdig kjæreste og venn, fordi jeg er så kjedlig, lite pratsom og langt mindre behov for å være sosial enn folk flest. Hver gang jeg møter en jente, tenker jeg alltid at hun vil stikke, så fort hun finner ut at jeg ikke er så sosial. Nå om dagen drømmer jeg bare om å finne en jente som er noenlunde lik meg selv, og som ikke ser ut som et jordras (hvis de i det hele tatt finnes).

Mange sier dette er noe som blir bedre med alderen, at man får mer selvtillit osv, men jeg vet ikke.Postet av anonym: b4830cbb7096bdef32e0745782a91da6Postet av anonym: 34180f3d73651b32d65077165b4e879e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-imMmrOha

er akkurat slik som deg, bare at jeg er jente. (nå tror legen min at jeg enten har me eller nakolepsi, så det kan jo ha noe å si også)

Har heller alldri hatt behov for så mye sosial omgang. har alltid følt at det har vært mer enn nok gjennom skole og siden arbeid, og jeg liker å rett og slett bare slappe av på ettermiddagene. blir veldig fort sliten og trett, så synes det er godt å hente meg inn igjen etter dagens strabaser.

er ikke alle jenter som ser etter en ubersosial festløve heller. og tro det eller ei, mange foretrekker en rolig stødig kar.

hehe, ser ikke ut som et takras=) og har vært heldig med valg av livsledsager. Han er nok hakket mer sosialisert enn meg, og har mye større behov for kontakt med omverdenen. og det må han jo få ha! blir gjerne med han hit og dit, men gjør meg ingenting om han farter rundt alene heller.

jeg tror et av hovedprobleme til "oss asosiale" er at sjalusi kan vokse fort, spesielt om man er sammen med noen som har større sosialt behov enn en selv. det er bare noe du må ta kontroll over først som sist. stoler du på parneren din (når du får en) så ikke tving han/ henne til å sitte inne sammen med deg hele tiden.

for min del var det et vennskap som ble til noe mer, og nå- 9 år etter er vi gift. så jeg har dessverre ikke noen tips i henhold til "hvordan gå på partnerjakt!=) men lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar

Hei

Vil bare slutte meg til de andre i tråden. Hvis det ikke er psykiske plager som gjør at du er lite sosial, men din væremåte og natur, så synes jeg ikke du skal lage noe nummer ut av det. Vi er ulike i hvor store sosiale behov vi har, sånn er det bare.

Det er mange jenter som liker rolige gutter, og heller enn å forsøke å være en annen enn den du er, så bør du prøve å finne ei du liker og passer sammen med.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...