Gå til innhold

Er ikke liv viktigere ?

Anbefalte innlegg

Er ikke liv viktigere enn og forutrense planeten ? Kansje om noen få år så er hele planeten grå,tørr og ødelagt fordi "Noen muslinger" står i veien for arbeids plass ? . Dyr har akkurat like mye liv som oss , Ka om verdenen gjorde det samme mot oss ? Som vi gjør mot dem ? . Og si at "Nei det er bare dyr" er nesten som og sei at "Ken bryr seg det er ikkje meg !" De kunne ha vert mennensker ... ? . Deres mening om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør du når du ser et innsekt i huset dit da. Passer du forsiktig på å frakte edderkoppen ut igjen, eller lar du den bare være? Er du veganer eller spiser du slakta dyr eller mat fremstilt av dyr i fangenskap?

Eg er vegetarianer - VEGANER er bare NEI til alle dyre produkt som melk . Nei - eg slipp dei ut i det fri !

Lenke til kommentar
Blei vegetarianer når eg var 9 ! Tenk sjøl koffor eg blei det ! Drit lei ta og forklare

Jeg tror det er fordi du syns synd på dyrene?

Du vet at planter også har reaksjoner og lever - akkurat som et dyr/menneske? De har til og med målt reaksjon fra planter når man nærmer seg med saksa.

Så hvis det er for at man ikke skal ta livet av levende ting, så kan man jo ikke spise planter heller, så nei, jeg skjønner ikke, derfor jeg spør.

Lenke til kommentar

Hvorfor er liv viktig? En dag er jorden wipet, enten av et par nukes, en meteor/astroide e.l. da er vi glemt.

Så vi får ha det gøy mens vi kan, selvom vi bør finne miljøvennlige måter å gjøre de samme tingene som vi gjør nå. Vi forusrenser ikke fordi vi kan, men fordi vi får noe tilbake.

:ninja:

Lenke til kommentar

Hvorfor er liv viktig? En dag er jorden wipet, enten av et par nukes, en meteor/astroide e.l. da er vi glemt.

Så vi får ha det gøy mens vi kan, selvom vi bør finne miljøvennlige måter å gjøre de samme tingene som vi gjør nå. Vi forusrenser ikke fordi vi kan, men fordi vi får noe tilbake.

Tja, hvis ikke astroider gjør det, så vil solen det når den nærmer seg slutten av livet sitt.(Selv om dette er flere milliarder år inn i fremtiden)

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Hvorfor er du vegetarianer egentlig? (seriøst spørsmål, da du jo ikke har smakt på alt og ikke kan vite om du liker det)

Blei vegetarianer når eg var 9 ! Tenk sjøl koffor eg blei det ! Drit lei ta og forklare

Du vet ikke hva du går glipp av :dribble:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har dette noe med valget å gjøre?

Det er umulig for meg å tenke hvorfor du ble vegetarianer. For meg er det irrasjonelt å være vegetarianer så lenge man tåler kjøtt.

Skjønner ikke problemstillingen. "Det kunne vært mennesker" gir ingen mening for meg. Jeg er ikke hinduist og tror ikke på reinkarnasjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg tror det er fordi du syns synd på dyrene?

Du vet at planter også har reaksjoner og lever - akkurat som et dyr/menneske? De har til og med målt reaksjon fra planter når man nærmer seg med saksa.

Så hvis det er for at man ikke skal ta livet av levende ting, så kan man jo ikke spise planter heller, så nei, jeg skjønner ikke, derfor jeg spør.

Hallo. Dette blir for dumt, og det vet du veldig godt. De biologiske forskjellene på en plante og et pattedyr med utviklet hjerne er enorme. Vennligst.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

JEG syns ikke det er dumt. Biologiske forskjeller ja, men begge er levende. DET har jeg hørt fra flere vegetarianere - at de ikke vil spise noe som er avlivet for at de skal få mat, som er grunnen. (er grunnen slik, så snakker man mot seg selv - derfor jeg spurte hvorfor TS var vegetarianer) Også mange av disse som har et stort behov for ikke å drepe edderkopper, mark, mygg, knott osv ... for det er levende vesen - men plantene har de ikke samme sympati for.

Du er en av svært få som sidestiller planter med dyr. For min del er diskusjonen da over.

Tror du egentlig skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Du er en av svært få som sidestiller planter med dyr. For min del er diskusjonen da over.

Tror du egentlig skjønner hvorfor.

Spiser man en plante, så tar man livet av denne. Spiser man et dyr, så tar man livet av denne. Hvis da argumentet til vegetarianeren er det å ikke ta livet av noe for å selv spise, så sier det seg selv at de har blitt vegetarianere på feil grunnlag.

Hva vet man forresten om forskjellen på sneglens følelser kontra en plante. Man har da alt for liten kunnskap på planter til å si noe konkret på dette, det eneste man vet ER at man registrerer en reaksjon når saksen/kniven nærmer seg. Har man samme reaksjon på sneglen mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...