Gå til innhold

dette ble dyrt :-(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-En så bra PC fortjener bedre enn en slik Samsung Dynaflat skjerm. (Følg Anders' råd)

-Dropp diskettstasjon. Sats heller på en liten USB PenDrive/ThumbDrive hvis du trenger noe smått å boote fra/flytte data med.

-Det må da finnes et billigere alternativ til det dyre lydkortet?

-Bedre høytalere til en lavere pris bør det absolutt være mulig å finne? Se på Logitech...

-Kjøp en 512MB brikke RAM nå, og en til senere når det blir billigere for å kutte i total-prisen nå.

-Til en slik god PC bør du helle koste på deg et stiligere kabinett. Vurdér Lian Li for eksempel.

Lenke til kommentar

Du bruker jo en haug med penger bare på vifter. For den prisen kan du jo spandere på deg et P4 system. For eksempel en P4 2,6Ghz 800mhz FSB, med HT. Da slipper du alle de viftene, med mindre du skal overklokke mye. Så får du et raskere system også. Men kjøper du amd må du huske goop i tillegg.

Lenke til kommentar

Hadde nok slengt på en 120GB disk i tillegg ja.. Regner med at du har tenkt å kjøre de to raptor diskene i raid1 for litt ekstra kick;)

tror nesten jeg hadde installert os'et på en partisjon på 120giger'n og swap fila/partisjon på de to raptorene... sweet :woot:

Hadde jeg vært deg ville nå jeg ha valgt en P4 2.4GHz med HT og 800FSB og Canterwood/Springdale chipset... (den kan du klokke opp rundt 3GHz)

(litt dyrere men, More Bang for the Buck!!! 8) )

- fluKe

Lenke til kommentar

Off topic: Du vet at du lett får "prutet" noen tusenlapper på det oppsettet der?

Kompisen min kjøpte maskin som han fikk for 12.500 inkl. bygging etc. Fikk en del avslag, bal annet 500 kr på SK (9700pro: 3200 ->2700) ... sparte godt over tusenlappen (alle monner drar)

EDIT: Hos komplett, ja

Lenke til kommentar

Når du først skal bruke så mye penger kan du jo velge en av de beste pc'ene man får tak i.

Eksempel på oppsett

320GB Seagate Barracuda 7200.7 Serial ATA - RAID

Intel® Pentium® 4 Processor 3.2GHz 800MHz FSB w/ 512KB Cache & HyperThreading

Intel® Desktop Board D875PBZ - Intel 875P Motherboard

2GB Corsair XMS DDR SDRAM PC-3200 - 4 x 512MB Module

ATI RADEON™ 9800 PRO 256MB 8x AGP w/DVI & S-Video

Plextor PlexWriter Premium 52x32x52x CD-RW

Creative Sound Blaster® Audigy 2 Platinum - 6.1 w/Black Audigy 2 Drive

NEC 19" MultiSync FE991SB Flat CRT

Logitech® Z-680 5.1 500-Watt THX Speakers

Bare ett forslag... Pris kommer på 26.000-30.000.

Hentet fra www.alienware.com

Lenke til kommentar

Idiotisk oppsett. Første som slo meg var CPUen og diskene... HELT unødvendig med en XP2500 i dag, duger ikke lenge nok til en sååå stiv pris. Betaler du 5000kr for ett nytt oppsett så er xp2500 perfekt men med nesten 24k så vil jeg si XP2800+ eller 3200+ er bedre alternativ og SERIØST ::

de diskene er lolish altså, ekke vits, vet de er fete men.... :roll:

Lenke til kommentar

ehh kunne nokk satt opp mye bedre oppset for den prisen... :

btw. Nforce har et bra innebygd lydkort men du må vist lime på en passiv heatsink.. audegy 2 platinum er bortkasta? Til spilling er det headset som duger ikke suround anlegg

Veldig bråkete kjøler viss du ikke skall klokke litt osv kjøp heller iglo silent breeze og du trenger nokk ikke 2 raptor disker nei og skjermen er litt svak Dynaflat er ikke helt det beste.. kabinettet er kjedelig har hørt dette er bra

http://www.overclockersonline.com/index.ph...&num=182&pnum=0

de selger på it buttiken til 1250kr kommer med ganske bra strømmforyning... 14 data folk har chieftec :

rammen er ikke så god til å klokke? viss du skall klokke senere kjøp heller 2x512 twinmos m winbond

skall du spille fps er trådløs mus veldig tungt (baterier veier en del) og trenger du et så dyrt 3dkort? tror du får mere for penga i et radeon 9700 np viss de har det på lager da

ITButikken 2001,-

"sapphire";"ATI Radeon 9700, 128M DDR DVI-I TVO";"2D/3D Grafikkort,AGP 8x,Radeon 9700";"400MHz,128MB,DDR,--,JA";

kjøp heller en skikkelig skjerm...

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=1856 vet ikke om den er best men tror nokk den duger.. nf559 eller hva det var er faktisk IKKE FLAT som den egentlig skall være

bytt ut raptor diskene med en 120 gb seagate serial ata disk kansje... og oppgrader senere

Abit NF7-S er et veldig bra hovedkort vet ikke med asus (vanskeligere bios på asus imo)

trenger du dvd brenner med en gang? er det så viktig?

-Sandiz-

Lenke til kommentar

Ok, det første som slår meg her er de to raptor diskene. Dropp den ene og kjøp en 160GB Seagate istedenfor. Fint å ha den ene for å boote OS på.

Er det VIRKELIG nødvendig med et skjermkort til nesten 4000?

Kjøp et annet kabinett, du kommer til å angre, skal love deg det. (jeg angrer).

Høyttalersettet: Skal du se dvd på pc'n? Eller har du tv stående slik at du kan bruke settet på den (dvd)? Hvis ikke så kjøp heller ett billigere 2.1 sett. Skal du virkelig ha et så dyrt 5.1 sett så er vel logitech sitt toppsett noe bedre (z680?).

Trenger du 1024Mb ram? 512 hadde nok holdt i første omgang.

Dyrt lydkort. Vanlig audiogy 2 holder nok.. eller..?

Kjøp for guds skyld en bedre cpu. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til et p4 HT system. Er skikkelig nice. Angrer selv på at jeg kjøpte AMD.

Og putt på litt mer på skjermen som noen her nevnte...

Nå skal jeg sove *sove*

Lenke til kommentar

Kjedelig kabinett. Velg et annet.

Når du først skal kjøpe MX700(godt valg), så gå for Logitech Cordless Desktop MX med både mus og tastatur.

Så bør du høre på rådene som er gitt over. Mye bortkastede penger her og der. Er det noe du bør bruke penger på er det skjerm.

Lenke til kommentar

corsair ram ikke god og overklokke? vis meg testen.. de siste dagene har jeg lest titalls uavhenige reviews av corsair minne og det danker ut absolutt alt, det er stabilest, raskest og mest overklokkbart.

dette sier jeg basert på de titalls testene jeg nevnte over, hvis du sier meg imot er det fint om du har noen som helst begrunnelse :p .

grattis, pcen ser fet ut den! jeg kan ikke unngå og anbefale intel cpu, men gi gass uansett! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...