Syar-2003 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Mange plages med de nye SF-22xx baserte diskene som er kontrolleren brukt i de OCZ/Corsair som er nevnt over (bluescreens , mister disk i BIOS etc). Har ikke hørt noe negativt om Kingstons' HyperX SSD serie enda (SF-2281 basert disse også) - men mulig det er fordi de nylig er ute på markedet. Eller så har Kingston konstruert en FW som ikke er for 'aggressiv' overfor controlleren e.l . Jeg står fast på min anbefaling og det er : Crucial M4 og Intel 320/510 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) hva med denne kjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004#reviews? og denne disken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675#extra vil helst ha alt fra en side. Endret 26. august 2011 av Bibow Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Funker den også, ikke fult like god, men ikke så veldig langt unna. Men hva med å bestille hos Dustin home ? mulig du sparer noen kroner der, pluss at du får 14mm kjøleren istedenfor 12mm Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 skal sammenligne sider når jeg har bestemt meg helt Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) DA tror jeg at jeg har alt! Tusen hjertlig takk alle sammen! Endret 26. august 2011 av Bibow Lenke til kommentar
Maarudn Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg skal enten kjøpe 2500k eller 2600k og lurer på om det er nødvendig å kjøpe ny kjøler. Fungerer den som følger med bra om jeg ikke skal overklokke(med det første) eller spille mye? Endret 26. august 2011 av Maarudn Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 de fungerer jo greit, men om du setter stor pris på lavt støy og lav temperatur ville jeg gått for en annen vifte Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Hvis du bytter hovedkort fra P68 til Z68 kan du SSD cache snurredisken med en ekstra M4 64GB SSD disk (denne koster kun 850,-). Da får du "nesten" SSD ytelse på det du eventuelt installerer/bruker-ofte på 1TB snurredisken også. Bruk av (dedikert) SSD til caching av HDD får man kun med Z68 brikkesettet. Bare et forslag. Har et oppsett hjemme med i5 2500K , Z68 , 1TB WD black som er cachet med en M4 64GB. "En" SSD kan settes til å cache "en" HDD - eller et HDD raid. Endret 26. august 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
marathi Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 DA tror jeg at jeg har alt! Tusen hjertlig takk alle sammen! Som sagt tror jeg du kommer til å få problemer med den ram'en med en noctua. Minnesporene på hovedkortet ditt er plassert slik at brikkene kommer under kjøleren, og da blir de brikkene for høye. Jeg gjorde samme feilen selv, og måtte gå til innkjøp av nye brikker uten heatspreader, som forøvrig ikke trengs på denne platformen da man vanligvis kun overklokker multiplier på cpu. Bare et tips:) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 såpass ja, da må jeg vel finne meg noen nye brikker da. har du et 8gb low profile 1.5v sett i bakhånd? Hvis du bytter hovedkort fra P68 til Z68 kan du SSD cache snurredisken med en ekstra M4 64GB SSD disk (denne koster kun 850,-). Da får du "nesten" SSD ytelse på det du eventuelt installerer/bruker-ofte på 1TB snurredisken også. Bruk av (dedikert) SSD til caching av HDD får man kun med Z68 brikkesettet. Bare et forslag. Har et oppsett hjemme med i5 2500K , Z68 , 1TB WD black som er cachet med en M4 64GB. "En" SSD kan settes til å cache "en" HDD - eller et HDD raid. takk for tipset! får tenke litt på dette Lenke til kommentar
marathi Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 såpass ja, da må jeg vel finne meg noen nye brikker da. har du et 8gb low profile 1.5v sett i bakhånd? Disse så ikke så halvgærne ut: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=224579&banid=hwpg Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 såpass ja, da må jeg vel finne meg noen nye brikker da. har du et 8gb low profile 1.5v sett i bakhånd? Disse så ikke så halvgærne ut: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=224579&banid=hwpg Eller disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Da ville jeg heller valgt denne : http://www.hardware.no/artikler/noctua_nh-d14/73546 Enig med denne. Skal du først invstere i en ekstra kjøler over standard ås ville jeg gått opp til denne. Den er stille ved lav belastning og et MONSTER til å ta unna varmelast. Du kan dra en 2500K opp i 5Ghz på en slik en - hvilket er meget imponerende for en luftkjøler. Den koster litt, men alternativet er å gå for en halvveis-løsning og da synes jeg man like godt ofte kan klare seg med default kjøler... -Stigma Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 hvordan er den i forhold til en corsair h60? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Hei Bibow ! Ser du har satt [Løst] på tråden. Dog kunne det vært interessant om du oppdaterer tråden med din 'endelige' liste på hva du vil gå for av deler/oppsett. Mvh Syar Endret 27. august 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Dette ble min endelige liste (inntil videre ) Samsung Spinpoint F3 1 TB Corsair HX 650W BenQ G2420HDBL Intel Core i5 2500K Noctua NH-D14 eller Corsair H60 (klarer ikke helt å bestemme meg) Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris) Crucial m4 128GB XFX Radeon HD 6950 2GB Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4GB) CL9 Low Profile Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg skriver det en gang til: Jeg ville heller ha gått for MSI Twin Frozr III 6950 enn XFX sitt skjermkort. Jeg leverte nylig inn det kortet du har i handlelisten din, og bytta til MSI sitt. Bare kjølinga er verdt de ekstra kronene:) Mye bedre overklokkingspotensial. Og bedre ytelse vil du vel ha når Skyrim og BF3 kommer ut? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris) Tror ikke du vil 'føle' at andre dyrere kort gir deg noe 'mere' enn V-PRO. ASUS har jo en 'Deluxe' utgave av det som har bla flere tilkoplinger , annen audio brikke fra RealTek 889 (V-Pro har 892)- vet ikke hvilken som er best ,Deluxe har NEC usb 3.0 kontroller (V-Pro ASMedia). Deluxe har En ekstra ethernet port fra realtek tilsammen 2 x Gbit eth (V-PRO har 1 stk eth port fra Intel) Ellers på Deluxe Power til e-sata tilkopling Ellers har de Samme power/pwm implementasjon og andre mainboard features - Så imho er ikke Deluxe utgaven nødvenig om man ikke trenger de ekstra tilkoplingene. Har V-Pro kort selv - og er meget fornøyd. Og enig med konklusjonen her: http://www.hardware.no/artikler/asus_p8z68-v_pro/98624/konklusjon Endret 27. august 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Jeg skriver det en gang til: Jeg ville heller ha gått for MSI Twin Frozr III 6950 enn XFX sitt skjermkort. Jeg leverte nylig inn det kortet du har i handlelisten din, og bytta til MSI sitt. Bare kjølinga er verdt de ekstra kronene:) Mye bedre overklokkingspotensial. Og bedre ytelse vil du vel ha når Skyrim og BF3 kommer ut? Da går jeg for Twin Frozr kortet =) Må jo være skikkelig forbredt til BF3 Asus P8Z68-V PRO (Noen som har noe å si på dette? kan gå litt opp i pris) Tror ikke du vil 'føle' at andre dyrere kort gir deg noe 'mere' enn V-PRO. ASUS har jo en 'Deluxe' utgave av det som har bla flere tilkoplinger , annen audio brikke fra RealTek 889 (V-Pro har 892)- vet ikke hvilken som er best ,Deluxe har NEC usb 3.0 kontroller (V-Pro ASMedia). Deluxe har En ekstra ethernet port fra realtek tilsammen 2 x Gbit eth (V-PRO har 1 stk eth port fra Intel) Ellers på Deluxe Power til e-sata tilkopling Ellers har de Samme power/pwm implementasjon og andre mainboard features - Så imho er ikke Deluxe utgaven nødvenig om man ikke trenger de ekstra tilkoplingene. Har V-Pro kort selv - og er meget fornøyd. Og enig med konklusjonen her: http://www.hardware.no/artikler/asus_p8z68-v_pro/98624/konklusjon den er grei. har egentlig ikke bruk for de ekstra tilkoblingene. men hvis det hadde vært noen store forskjeller på et kort som var litt dyrere kunne jeg heller gått for det Kan noen gi meg pointers på noctua NH D-14 vs Corsair H60? Endret 27. august 2011 av Bibow Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 D14 >> H60 i kjøling og støy, men tar mer plass. H60 er praktisk om du frakter maskinen mye rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå