blomsterpiken1 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hei. Jeg og samboeren skal kjøpe leilighet i Oslo, men vet ikke helt hvor det er best å kjøpe med tanke på miljø osv. Vi vil ha en 3-roms leilighet for under 2 millioner. Har hørt at groruddalen er preget av mange gjenger som gjør det skummelt å gå hjem om natten, og vil helst ikke leve med å være redd der vi skal bo. Vet dere hvor det er mulig å kjøpe for den prisen og samtidig leve "trygt", og med gode kollektivmuligheter. Del gjerne erfaringer Takk! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Groruddalen er ganske variert, med både veldig gode og ikke fullt så gode bomiljøer. Jeg er oppvokst på Rødtvet i Grorud bydel, og er der typisk fire ganger året for å besøke mine foreldre (jeg bor og jobber i Nord-Norge) og har aldri følt meg direkte utrygg i nabolaget, verken dag eller natt, eller i nabobydeler som Årvoll, Linderud, Veitvet (Bjerke bydel) eller Kalbakken, Ammerud og Grorud (Grorud bydel). Gjengkriminalitet er stort sett noe man leser om i avisene, og det er klart det kan være urovekkende om man leser i avisene at noen har slåss med sverd eller skytevåpen få km fra der man bor. Men stort sett er dette interne oppgjør og sjeldne hendelser som ikke berører menigmann hvis man ikke er svært uheldig med hvem man har som nabo, og risikoen for å oppleve dette så vidt jeg har erfart er mindre enn risikoen for å f.eks. komme i slagsmål i pølse- eller taxi-kø i Tromsø ei lørdagsnatt. Endret 27. august 2011 av Svinks Lenke til kommentar
SuperGoo Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 3 roms til under 2 mill er nok noe optimistisk. Jeg har en toroms 60 kvadrat leilighet som er takstert til 2,5 mill. Denne ligger på sinsen/carlberner. Naboen sin 30 kvadrat ettroms ble solgt for 1,7 forrige dagen...For å sette det litt i perspektiv - Jeg kjøpte leiligheten min for 470.000,- for 10 år siden. Prisene har steget enormt. Mulig du kan finne ett oppusinngsobjekt på grønnland til den prisen, men jeg tviler. Oslo er blitt veldig dyrt Ønsker deg lykke til. Let lenge og vel så kanskje du har flaks. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Grønland? Carl Berner? Når trådstarter spesifikt spør etter Groruddalen, er de neppe interessert i å bo innenfor Ring 3 og betale ekstra for støv og støy. Et søk på Finn i Groruddalsbydelene med to soverom og makspris 2.000.000 ga meg 45 treff. Noen til og med under 1,5 mill, og noen i grønne fine trygge og barnevennlige områder. Lenke til kommentar
SuperGoo Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Han spør ikke spesifikt etter Grodruddalen. Sier at han "har hørt at Grodrudalen...". Han spesifiserer ingen ting.. Han ber om å dele erfaringer, ergo gjør jeg det. At han vil bo utenfor ring 3 er konklusjonen du trekker...Ta deg en valium og ro deg ned. Du får det til å høre ut som å bo innenfor ring 3 er å bo i et helvete. Mange fine områder på Tøyen ved botanisk hage. Stille og rolig hvis du flytter hundre meter unna hoved veien. Grefsen er grønt og fint samt stille, spessielt opp mot grefsen kollen. Også på Torshov er det ett bra miljø både med tanke på forurensing, uteområder og kriminalitet. Men helt enig at skal du ha det billig må du nok utenfor ring 3. Men jeg beklager masse fordi jeg antok at kanskje ville bo innenfor ring 3. Unskyld. Endret 28. august 2011 av SuperGoo Lenke til kommentar
Remi_Lurud Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei, jeg vil anbefale deg å kontakte 5-6 eiendomsmeglerkontor i Oslo. Gi meglere beskjed om hva du søker etter, og budsjett dere har, så sender de mail og ringer deg når noe som passer for dere dukker opp Lykke til! Med hilsen Remi Lurud Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Vet ikke om TS har flyttet alt, men mitt tips er områdene rundt Østensjøvannet; Oppsal, Bøler, Manglerud og Lambertseter. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det du lister opp er veldig dyre områder med unntak av Manglerud, som er noe rimeligere pga de blokkene ved kjøpesenteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå