Jonas Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 hei jeg og en venn pleier og dra med pc'ene til hverandre og spille litt internettspill. det blir for det meste cs, men noen ganger når en er på en server og han andre prøver å joine, for han første connection problems!! når begge går ut, går det ikke ann å joine noe som helst... etter en stund funker det, men det er litt slitsomt å spille kvarter hver :wink: hvordan skal vi klare å spille på samme router?? på routeren er det allerede 3 pc'er og to trådløse, men når jeg kommer går lisksom alt til hell når vi er hjemme hos meg skjer det ikke. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Du må komme med litt settings her... Hvordan er det koblet sammen? (fra veggen til router til evt. fw til hub til maskiner etc.) Kjører dere DHCP eller statiske ip'er? Hvor mange eksterne ip adresser har dere? mulig dere bare har èn IP adr. som dere deler ut mot internett og da kan det jo være noen restriksjoner på visse servere når den mottar to connections fra samme IP. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 fra vegg til router med innebygd switch, derifra til pc'ene. det er bare en ip ut mot internett, men i nettverket har alle like, unntagen det bakerste tallet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 ja, har han. kan det være noe med at vi bare har en ip ut?? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 det spørs på serveren som dere kobler dere opp imot Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 spørs hvilken cs-server vi kobler opp på?? er ikke det det samme?? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Regner med at alle CS serverene har samme policy ja... Har dere noe problemer med nettet ellers? gå i en dos prompt og skriv inn 'ipconfig /all' hvis du har win2k/xp eller 'winipcfg' hvis du har win9x klipp og lim inn det hit så jeg får sett på settingene dine.. (du kan sensurere ip'n din) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 her er bildet: http://home.no/jonas1/untitled.bmp håper ikke de ip'ene gjør noe. jeg valgte ikke sensur... Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 IKKE sensur? Manglet jo en hel del der... går utifra at du har sensurert litt;) Hvilket scope har du valgt til ip adr. som dhcp serveren spytter ut? Du må bruke ip adr. som er reservert spesielt for internt bruk som feks. 10.0.0.0 --> 10.255.0.0 172.16.0.0 --> 172.255.0.0 192.168.0.0 --> 192.168.255.0 - fluke Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 jeg sa at jeg ikke hadde sensurert. det var vennen min. jeg driver å skriver for han så jeg vet liksom ingen ting om internettet hans :wink: hva mener du med scope?? hvordan finner jeg ut det?? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg hadde samme problem for en stund siden. Fiksa seg selv på en eller annen måte. Noen som aner hva som være galt da?? Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 har du satt slik at det blir automatisk ip i XP da? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 har du satt slik at det blir automatisk ip i XP da? du mener på tcp/ip properties?? jeg har hvertfall det, han andre vet ikke... Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Begir meg ut på ukjent grunn .. Kan dette løse seg ved å enable IPX? Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 jonas22282460: si til kameraten din at han må sette IP`en til automatisk. mulig dette hjelper. har dere samme arbeidsgruppe da? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 jonas22282460: si til kameraten din at han må sette IP`en til automatisk. mulig dette hjelper. har dere samme arbeidsgruppe da? sjekka nå og han har det. begge to har også mshome som arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 hmmm, det var veldig merkelig. *klør seg i hodet* lurer på om det er noe med routeren da kanskje. har dere kontakt med nette begge to? har sikkert lest det her men. kanskje nøkkelordet her er Brannmur? har noen av dere brannmur på pc`ene deres? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 For å kunne hjelpe må vi se mye mer av resultatet fra ipconfig/all! Vi trenger det fra den andre maskinen også! Eneste du kan (og bør) sensurere er Physical Adress, 3 siste siffer i IP adress og 3 siste siffer i Gateway. Alt annet må vi se. -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå