Gå til innhold

Pc-en finner ikke D-disken

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden skulle jeg laste ned noe (program), og det funket ikke. µTorrent ville ikke laste ned, jeg sjekket min datamaskin, og D-disken kommer ikke opp. Har nå akkurat åpnet maskinen og sjekka at alle kabler sitter ordentlig.

Noen som har en anelse av hva som kan være problemet? Er disken blitt defekt? Kan nevnes at denne disken opprinnelig var en ekstern, som jeg åpnet og satt i Pc-en min. Har funket fra påskeferien i fjor til nå, så det burde ikke ha noe å si.

Finnes det noe freeware for å feilsøke diskene?

mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den ute av diskbehandling så begynner det å virke som om disken din er defekt.

Du kan forsøke Ubuntu Live CD siden Linux er ganske kraftig når det gjelder å samarbeide med hardware og vil faktisk ignorere BIOS innstillinger, noe Windows ikke gjør (Kobler du ut en disk i BIOS så forsvinner den i Windows, men vil fortsatt kunne brukes i Linux...)

Dessverre er sjansene for at disken er defekt, ganske store.

Lenke til kommentar

Huff, æsj. Har ganske mye bilder og sånt der jeg skulle hatt. Har forresten et annet problem også: Får ikke lastet ned torrent. Har alltid hatt nedlastingsmappen for dette på D-disken, så er jo ikke rart at det ikke går da - MEN; selvom jeg endrer destination folder til en på C-disken, så funker det fortsatt ikke! :(

What to do?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...