Gå til innhold

Diskusjon rundt Counter-Strike: Global Offensive

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi da får man et spill å sette i hylla, som man uansett må registrere på Steam via koden som følger med? Da får man mer for pengene. Oftest er Steamworks-titler også billigere i retailutgave enn direkte på Steam.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Har hørt det er en del som setter ned mus sensitiviteten drastisk når de spiller compedetivt. Har foreløpig satt min ned til 1 ingame. Ka er det folk spiller med her på forumet?

Det viktigste er å slå av mouseaccel og sette slidern på 6(fra venstre) i Windows. "-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd" i launch options. Har ikke testet om CSGO trenger mousefix eller ikke siden jeg allerede har mousefix for 1.6. Hvis du er i tvil kan du legge det inn. Har 1 ingame og justert DPI på 1200-1800 og sens på 3 i musdriveren.

Grunnen til at man spiller med lav sens er for å øke presisjon når man aimer, du bør justere sensen i musdriveren sånn at 1 swipe på musmattta(hvis den er XL) di = ~360 grader i spillet.

Takker for godt og utfyllende svar! Har skrudd av musakselerasjon på CS;GO, men usikker på om eg har gjort det på sjølve operativ systemet, Windows 7. Må den skrues av på operativ systemet i tillegg viss den er på med default? Når man snakker om DPI så har eg liten peiling. Usikker på ka eg bør kjøre på eller om det egentlig bare er smak og behag. Bruker Logitech G9x forresten! Er det en hotspot for competetive gaming kanskje?
Lenke til kommentar

Takker for godt og utfyllende svar! Har skrudd av musakselerasjon på CS;GO, men usikker på om eg har gjort det på sjølve operativ systemet, Windows 7. Må den skrues av på operativ systemet i tillegg viss den er på med default? Når man snakker om DPI så har eg liten peiling. Usikker på ka eg bør kjøre på eller om det egentlig bare er smak og behag. Bruker Logitech G9x forresten! Er det en hotspot for competetive gaming kanskje?

Du må gjøre det i Windows også. Skriv "Mouse" i Start menyen eller finn frem til musinstillinger i control panel, "pointer options" og uncheck "enhance pointer precision". Dra slideren til hakk 6 hvis den ikke er der fra før. DPI er smak og behag ja, ikke mer enn 2k though. Ha den mellom 400-1600. Har ikke prøvd G9x selv men virker sweet den. Bruker MX518 og har brukt Intellimouse 3.0 og Steelseries Sensei men sistnevnte har rundt ~5% accel på softpads.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Etter nesten 40 timer spilt på CS;GO står eg igjen med nesten bare gode inntrykk. Eg føler dei har gjort en mykje bedre jobb med GO enn dei gjorde med Source. Source var også eit bra spill, for all del, men ikkje i like stor grad som Global Offensive. Det er nokke med spillet som gir meg tilbake litt av 1.6 følelsen. Det er bare eit lite problem eg har, og det er at eg føler det er veldig vanskelig å spotte fiender i visse områder. Eg kan se direkte på en spille som står eit stykke vekke, men legger ikkje merke til at det er nokken der.

Er det bare eg som har dette problemet? Vurderer å leike meg litt med video instillingene for å skjekke om eg finner nokken instillinger som passer bedre. Hadde ikkje disse problemene i dei forrige versjonene

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Vekker tydeligvis liv i en eld-gammel tråd her, kanskje på tide å få litt fart i denne igjen? :)

Har et kjapt spørsmål - jeg har akkurat begynt med competitive, og det er 21 timer cooldown mellom annenhvert win - hvordan er dette når jeg har vunnet mine 10 games, må jeg vente nye 21 timer for å få spille igjen da, eller er jeg ferdig med det da?

Lurer også på fordeler/ulemper med å spille med mine venner. En er plassert i gold et sted, og de tre andre er plassert i AK et eller annet. Møter jo da hardere motstand, men om vi vinner - har det da noe å si hva slags stats jeg har? Hva er "best", spille solo og få OK stats men kanskje bare vinne 30-50% av matchene, eller spille 5 man premade og vinne 70+% av matchene med få noe dårligere stats?

Lenke til kommentar

Når du har fått de 10 første wins kan du spille så mye du vil. Altså er du ferdig med cooldown når du er på 9 wins.

Min erfaring er at det lønner seg å spille med folk i høyere rank enn deg selv. Uansett om du taper eller vinner.

Man får forresten "rating" etter hver spilte runde. Altså om du taper 14-16, er det bedre enn å tape 5-16 f.eks.

En annen faktor som spiller inn er MVP. Mange sier at K/D spiller inn (altså kills iforhold til deaths), men det stemmer ikke. Kun antall vunnet/tapte runder og antall MVP spiller noen rolle. Og hvilken rank du er i forhold til motstanden.

Mister laget ditt en eller flere spillere (byttes ut med BOTs) så mister man mere om man taper, og får mere om man vinner. Samme om motstander mister spillere.

Husk også at du kan spille BOTene om du er død. Bare trykk på E mens du spectater botten etter du er død.

Blei plutselig mye det der, men det her er hvertfall ting jeg akkurat har lurt på som akkurat har begynt med CS igjen :)

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Har hatt en pause fra cs nå, men tydligvis ikke lett å komme inn igjen.

Det å hoppe rett på compet er jeg litt skeptisk til, for folk blir så grinete over noobs.

Casual derimot er ikke stort bedre, helt i andre enden av skalaen, bare en sprayfest uten like, awp x9000 og BARE dust2, hver jævla gang...

Lenke til kommentar

Har hatt en pause fra cs nå, men tydligvis ikke lett å komme inn igjen.

Det å hoppe rett på compet er jeg litt skeptisk til, for folk blir så grinete over noobs.

Casual derimot er ikke stort bedre, helt i andre enden av skalaen, bare en sprayfest uten like, awp x9000 og BARE dust2, hver jævla gang...

Det med grinete folk er et problem.. Men la de nå bare bli sure og grinete? Slå av mikrofon og gjør ditt beste.

Jeg syns i hvertfall kompetitivt er gøyest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...