Gunfreak Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Nå begynner jeg å komme på hvorfor jeg ikke likte CS, folk er ektremt usportslige, nesten hver gang jeg spiller, er det altid et lag som bare knuser det andre laget, og de vil aldri forandre lagene, av en eller annen grunn syns folk det er gøy å bare knuse motsanderen og vinne 16 ganger på rad. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Matchmaking og autobalance? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg liker GO jeg, selv om det ikke er like "analogt/mekanisk" som 1.6. Har spillt noen timer og liker det jeg ser, bortsett fra at noen av brettene er litt underlegne 1.6 sine, syns jeg. Da spesielt inferno. Er det slik at man spiller med like gode folk når ranking systemet kommer inn? Ganske bra å se nye spillere også, bare synd de blir dominert av veteranene, er det ikke det rankingsystemet skal fikse? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Ja du blir matchmaket med folk på samme "skillnivå", spørs hvor god algoritmen for å plassere deg er though. Endret 26. august 2012 av eleNef Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Blir vel sånn som i sc2 det da. Men har vel ikke noe å si når man spiller på "community servere", det er stor sett det jeg gjør uansett. Når man går inn for å spille utenom det, blir gamet hostet av en av spillerene, eller er det en valve server? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Godt spørsmål. På console er det nok en spiller som er host, siden de har bygd spillet for consoles og så portet det over kan det hende det er samme opplegg på PC. Får teste release builden av spillet en dag, blir sikkert grei underholdning for public spilling men jeg tror ikke det blir like moro, og gameplay blir like dypt i scrims(som med 1.6). Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Lurer på hvorfor de har fjernet den ene veien/gangen på de_nuke Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg liker GO jeg, selv om det ikke er like "analogt/mekanisk" som 1.6. Har spillt noen timer og liker det jeg ser, bortsett fra at noen av brettene er litt underlegne 1.6 sine, syns jeg. Da spesielt inferno. Er det slik at man spiller med like gode folk når ranking systemet kommer inn? Ganske bra å se nye spillere også, bare synd de blir dominert av veteranene, er det ikke det rankingsystemet skal fikse? Ikke hvis du går inn på servere manuelt. Da kan du i teorien møte hvem som helst. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Vet ikke om dette er er spurt om og svart på tidligere i tråden. Men er det flere som opplever at man ikke finner matcher om man er i en lobby med en eller flere venner å søker etter matcher? Søker man alene er det aldri noe problem og den finner matcher med en gang, men lobby opplegget virker ubrukelig enn så lenge. Spiller på Xbox 360, så vet ikke om dette kun er et problem på denne plattformen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Morsomt å lese alle de historieløse innleggene i tråden her. Virkelig artig. Har ikke spillt så mye CS de siste 7-8 årene med unntak av litt random CS:S som jeg faktisk har kost meg med, men begynte med 1.1 i 2001 over ISDN, telefonregninger på over 2k og en meget sint far Mye av grunnen til at CS ble så populært, og grunnen til at jeg falt for CS for 11 år siden var mye grunnet følgende: Det var forutsigbart. Alle visste/lærte seg fort hvordan hitboxen var bygget opp og aimet deretter. Med god aim visste du hvor du skulle skyte, og du visste hvordan sprayingen fungerte. Du visste hvilke vegger som kunne skytes igjennom og du visste hvor folk kom til å komme/være stort sett hele tiden, spørsmålet var bare når og om de så deg før du så de eller motsatt. Ingen levels, ingen "XP", ingen achievements, ingen verdens ting. Det er lag vs. lag og ingen har noen andre agendaer enn å vinne (dog finnes selvfølgelig rom for trolls, men ikke sammenlignbart med dagens FPS). Ingen har noen bedre forutsetninger enn de andre, og den eneste måten å få fordeler på var ved å vinne og få $, men om du planla riktig kunne du klare deg fint som taper også. Manglende matchmaking/team balance var jo litt av sjarmen. Den følelsen av å knerte spiller #1 på andre laget mens de hadde en winstreak mot dere. Det var satans deilig. Eller i matcher der laget ditt plutselig endret spillestil og fikk snudd hele kampen. I tilleg til det tette communityet på en del norske servere som f.eks hellfragger. Man kjente igjen de fleste spillerene etter hvert og visste hvor gode de var. Det gav et ekstra stress element når man så en god spiller joine som mangler i dagens FPS siden man ofte spiller med så mange randoms hvis man ikke driver med klanspilling og turneringer. Og alikevel så om jeg gjenkjenner en god spiller på en av mine faste BF3 servere så er ikke det noen stor trussel siden det er så mange kreative måter å drepe folk på. I CS er det kun 2 reelle måter, gun og knife. HE en gang i blant. CS 1.1 -> 1.3 var bra. 1.6 slet jeg leeenge med å finne meg til rette i når det kom, mye pga de fjernet acceleration ved strafe jumping og la inn den slowdownen etter du hoppet. BJing funket fortsatt forsåvidt, men var stort sett forbudt. CS:S har jeg faktisk kost meg med en del, men da bare spillt casual public deathmatch gungame eller bare deathmatch (meget morsomt). Har ikke fått prøvd CS:GO enda, men om de klarer å bevare tingene jeg nevnte så blir det nok bra. Forutsigbarheten må bare være der. Det må gå an å lære seg spillet for å bli god. Ikke som i BF/CoD hvor alle kan eie fra første sekund med minimalt av skill. En annen ting er at BF/CoD handler om krigføring, noe CS ikke gjør. CS går på det lagene er satt opp som, en terroristcelle og en gjeng elitesoldater som skal stå i veien. Noen moduser i CoD er veldig like, men det kan fortsatt ikke sammenlignes pga. alle de forskjellige spillmekanismene, arsenalet, killstreaks o.l. som øker nivået av randomness skyhøyt. Det er finnes ikke noe skill i å lobbe to granater fra en granatkaster inn mot bombestedet og drepe alle som står der. Å som CT rydde en bombsite med live bombe for terrorister krevde sin mann og var IKKE lett dersom de var flere enn 1 spiller i området. 3 Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 1.6 slet jeg leeenge med å finne meg til rette i når det kom, mye pga de fjernet acceleration ved strafe jumping og la inn den slowdownen etter du hoppet. BJing funket fortsatt forsåvidt, men var stort sett forbudt. Nå var vel BJing i svært liten grad forbudt. Ingen kunne vel nekte deg å hoppe rundt? Når det er sagt, har de forresten fjernet den slowdownen (i alle fall i betydelig grad) i CS:GO. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Det var jo ulovlig i CPL + mange turneringer og mange admins kicket/banet folk som gjorde det på seriøse servere. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) "dev prerelease" passord er blankt passord,Om noen lurer på hva passord er Edit: "You do not have this 3rd party mod insalled" Start opp csgo og skriv i console : " connect 10.0.0.1:27015 " Eller server ip + port Endret 31. august 2012 av galaxee Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Har ikke GO stats slik som Source har? At man kan se hvilket våpen man har brukt mest, mest spilte map, % accuracy osv. EDIT: Nvm, fant det. Endret 1. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Har hørt det er en del som setter ned mus sensitiviteten drastisk når de spiller compedetivt. Har foreløpig satt min ned til 1 ingame. Ka er det folk spiller med her på forumet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 min er på 3.47 og er ganske perfekt Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Har hørt det er en del som setter ned mus sensitiviteten drastisk når de spiller compedetivt. Har foreløpig satt min ned til 1 ingame. Ka er det folk spiller med her på forumet? Det viktigste er å slå av mouseaccel og sette slidern på 6(fra venstre) i Windows. "-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd" i launch options. Har ikke testet om CSGO trenger mousefix eller ikke siden jeg allerede har mousefix for 1.6. Hvis du er i tvil kan du legge det inn. Har 1 ingame og justert DPI på 1200-1800 og sens på 3 i musdriveren. Grunnen til at man spiller med lav sens er for å øke presisjon når man aimer, du bør justere sensen i musdriveren sånn at 1 swipe på musmattta(hvis den er XL) di = ~360 grader i spillet. Endret 2. september 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Noen steder man kan kjøpe boks-versjonen? Altså med disk og cover? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Afaik er det kun på Steam man får kjøpt CSGO. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Afaik er det kun på Steam man får kjøpt CSGO. Mange titler som er Steamworks som selges i butikk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå