Gå til innhold

Diskusjon rundt Counter-Strike: Global Offensive

Anbefalte innlegg

Hva er galt med at det blir et "publicspill"? Hver gang et nytt spill kommer ut så er det noen som whiner fordi det er for enkelt eller at det er for mainstream. Jævla hipstere kan gå og legge dere.

Han skjønner ikke at for å være et stort eSports spill må det også være sinnsykt stor backing av communitiet, og ikke alle kan være pro players så da må noen være "vanlige" spillere, og det er de vanlige spillerne som lager eSports, uten folk som ser på pro'sa spille er det ingenting.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh lord. Jeg mente med GTFO at han skulle drite i å lese/respondere til mitt innlegg/diskusjon om dette temaet og ikke at han skulle stikke fra denne tråden. Er ikke sånn at man respondere til alt av diskusjon i denne tråden skjønner du.

Uansett for at et spill skal bli en suksessfull eSporttittel må det være noe mer enn god backing av community, hvis spillet ikke har dybde og er tilrettelagt for eSport vil ingen satse på det og da har man ikke pros å se på. Da hjelper det ikke så mye hvis spillet har "god backing" eller ikke. Hvis spillet kun handler om luck og har veldig lav skillcap, sånn at man er på toppnivå etter 1 år og det ikke er noe mer å lære seg er det ingen som gidder å bruke tid på det. Uansett har CSGO devs gjort mange endringer etter tilbakemeldninger av community og blant annet Whisenhunt så det kan hende det blir spillbart etter release.

Det at HeatoN og andre sier CSGO "føles bra" skal man også ta med en klype salt. Ja det kan godt hende at de faktisk liker spillet men i bakgrunnen er det sponsorer og Valve som pusher spillet. Ingen vil sponse 1.6 lengre og gaming er HeatoNs jobb så han må bare følge strømmen og satse på CSGO. Dette skjedde også med mange 1.6 pros med overgangen til CSS. Mange skulle satse på CSS og mesteparten av dem ble lei og gikk tilbake til 1.6.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Hmm, kjøpte meg like greit CS:GO for å teste ut beta. Vet ikke hvor mye denne betaen er oppdatert i forhold til full release, men det er jo en god del bugs og feil som oppstår. Har fått veldig mange C2D og tilfeller der jeg ikke kan trykke på elementer i menyen fordi jeg har brukt steam overlay. I tillegg merker jeg delay noen ganger der de fleste i lobby har <80ms som gjør at jeg både sklir fremover når jeg stopper og plutselig får en spraykill der jeg ikke siktet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet cs:go i ca 10timer.

Og hvis det var dette de kom opp med for å få folk over fra 1.6 så er det helt klart ikke bra nok.

Det er mange ting som bør fikses på.

Hva er greia med den dårlig buy menyen? Jeg vil ha "old style meny" asap!

AKen syns jeg egentlig er grei, men hva har skjedd med Colt/M4A1, den funker ikke som den skal.

Måten man sprayer på er jo veldig annerledes enn 1.6 og jeg syns det er noe som bør fikses på.

Hvorfor kan jeg ikke ha to knapper bindet til å gjøre en ting?!

Hvorfor er så mange av consol-kommandoene fjernet?

Hitboxen er heller ikke helt bra, selv om den ikke er veldig ille.

Endringer i mapsene er forsåvidt greit, men syns det er litt for mye ting og tang rundt om kring.

Syns det er dumt at de nerfet HE granaten også.

Granat kastingen er også ganske annerledes enn 1.6, vil si at det er hverken bra eller dårlig.

Skjønner ikke helt hvorfor de fjernet taggingen og la til at man kunne ta screenshot når man blir eid av en kar. Ser ikke helt poenget med det.

cs:go er langt unna 1.6 enda, men hører de på "oss" gamle 1.6 folk så tror jeg at det kan bli bra, det har potensialet.

Edit: Glemte dette med recoilen, det er rar, føles ikke helt bra.

Også syns jeg det er sykt provoserende at det kommer opp en xbox360 kontroller til tider inne på noen settings. CS er ett PC-spill!!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Skal selv kjøpe det til Xboxen, for å slikke sår etter Socom fiaskoen på ps3.

Enig i at CS hører til på PC, men for min del trives jeg best på konsoll, og CS og Socom er de eneste ordentlige online shooterne der ute, og når man mangler favoritten, tyr man til nr 2 fordi om man vil spille TPS.

Trur det blir en fin fin opplevelse, mye bedre enn alt annet jalla som er på markedet. Dog skjønner jeg smerten til CS fansen, når det ikke er optimalt.. Samme ramaskrik hos Socom fansen som også er kravstore og skal ha ting riktig til minste detalj.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt CS på mange år og ikke spilt etter 1.6, så mulig dette har vært sånn i CS:S også f.eks, men hva i all verden har skjedd her? Jeg prøver meg på en god gammeldags spray-and-pray med Colt, hvor man som regel kunne fyre ned en gjeng på 4-5 stk med litt skills (og litt flaks såklart), og ender opp med å ikke treffe med ett eneste skudd.

Og nei, det er ikke fordi jeg har mistet aimen totalt, men her er det noen alvorlige endringer.

Man har ikke mulighet til å se hvor kulene flyr, og dermed ikke mulighet til å ta en skikkelig spray :hmm:

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet cs:go i ca 10timer.

Og hvis det var dette de kom opp med for å få folk over fra 1.6 så er det helt klart ikke bra nok.

Det er mange ting som bør fikses på.

Hva er greia med den dårlig buy menyen? Jeg vil ha "old style meny" asap!

AKen syns jeg egentlig er grei, men hva har skjedd med Colt/M4A1, den funker ikke som den skal.

Måten man sprayer på er jo veldig annerledes enn 1.6 og jeg syns det er noe som bør fikses på.

Hvorfor kan jeg ikke ha to knapper bindet til å gjøre en ting?!

Hvorfor er så mange av consol-kommandoene fjernet?

Hitboxen er heller ikke helt bra, selv om den ikke er veldig ille.

Endringer i mapsene er forsåvidt greit, men syns det er litt for mye ting og tang rundt om kring.

Syns det er dumt at de nerfet HE granaten også.

Granat kastingen er også ganske annerledes enn 1.6, vil si at det er hverken bra eller dårlig.

Skjønner ikke helt hvorfor de fjernet taggingen og la til at man kunne ta screenshot når man blir eid av en kar. Ser ikke helt poenget med det.

cs:go er langt unna 1.6 enda, men hører de på "oss" gamle 1.6 folk så tror jeg at det kan bli bra, det har potensialet.

Edit: Glemte dette med recoilen, det er rar, føles ikke helt bra.

Også syns jeg det er sykt provoserende at det kommer opp en xbox360 kontroller til tider inne på noen settings. CS er ett PC-spill!!

Dette er så ekstremt provoserende. "Det er ikke som CS 1.6 så da liker jeg det ikke. Må jo være som 1.6 fordi jeg har så jævlig MLG pro og eide alt som var i det". Kan de ikke lage et nytt CS spill uten at alt skal være tilnærmet identisk med 1.6? Må sprayen være lik og alt annet helt likt for at det skal kunne være en arvtager?

Buy-menyen fungerer helt fint og inneholder alle funksjonene den gjorde i 1.6. quick buy er med og man kan trykke 1-6 for å nå menyen man vil. Om det er key layout som plager deg så må jeg nesten kondolere. Det blir for dumt og si at det ikke kan ta over for 1.6 på grunn av dette.

For å summere opp. CS: GO er mer en arvtager etter CS:S. De har prøvd å lage et nytt spill med mer balanserte våpen der vi ikke ender opp med 2-3 våpen som er ace of spades. På grunn av dette har de også endret spraymønster og andre egenskaper ved enkelte våpen slik at det skal være mulig å gjøre en innsats med de billigere våpnene og de dårligere våpnene. De har ikke prøvd å lage en identisk kopi av 1.6 og jeg vil heller ikke at de skal.

"Vi som spilte 1.6 kan nok hjelpe utviklerne med å gjøre CS:GO som 1.6". pff, makan til idioti skal man lete lenge etter. Arrogante og konservative hele gjengen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg ler, satt å så på en "COD PRO" (selv-motsigelsen sin det) spille CS på BOX (hahahahaha latterlig) og han klarte ikke å drepe en eneste en på sikkert 10 runder.

Jeg ler av CS på konsoll, ja, jeg ler faktisk, og jeg er en "avid console gamer", men CS på konsoll blir bare for dumt.

PS: CSGO rocker.

Lenke til kommentar

Spillet er jo faen meg bygd for konsoll, det er sånn det føles hvertfall. Ikke minst med tanke på menyene......

I bunn og grunn synes jeg at dette er CSS:2, jeg er ikke videre imponert for å si det slik. Tviler på at dette slår skikkelig gjennom, blir vel litt hype i starten også roer det seg ned.

AWP treffer som bare det, AK, M4, sprayen er UMULIG å kontrollere og flyr egentlig der den vil selv. Mener at muligheten til å kontrollere sprayen rett og slett må være der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La 1.6 geeks'a sutre fra seg :D

Virker som mange er helt oppslukt i att dette skal være helt likt 1.6, det blir for dumt spør du meg, 1.6 er død for de fleste nå, det er bare å innse.

Jeg har mange timer med både 1.5 / 1.6 og ikke minst CS:S, og nå har jeg fått spilt noen timer CS:GO, og jeg liker det mer og mer, en verdig arvtager spør du meg..

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Vi som spilte 1.6 kan nok hjelpe utviklerne med å gjøre CS:GO som 1.6". pff, makan til idioti skal man lete lenge etter. Arrogante og konservative hele gjengen.

Når valve har utalt at de har laget CS:go for å legge 1.6 død så er det naturlig å høre på de som fortsatt spiller 1.6.

Jeg føler det er ganske natulig å faktisk høre på communityet når ting skal patches ol, det gjelder jo så klart alle som spiller spillet.

Vil vel heller sagt at jeg var så konservativ hvis jeg ikke gadd å prøve cs:go, men det må være lov å være negativ når man har noe som er bra også velger de å forandre på det slik at det blir dårligere.

Buy menyen er idiotisk og treg. Og det provoserer meg at det er laget for konsoll.

Hvorfor skal den se ut som den gjør? Kan man ikke gi spillerene alternativer, slik som de har gjort med crosshair'en. Jeg vil feks gjerne ha tilbake 'o' tilbake til equipment menyen, men det går ikke an å binde.

Men det må da være lov å bli litt skuffet nå man leser at det kommer en verdig arvtager til 1.6 også er standarden så lav?

Jeg tror aldri cs:go kommer til å bli ett stort spill som kan spilles på ett profesjonelt nivå slik som det er i dag.

Og grunne til at jeg sammenligner med 1.6 er fordi jeg ikke har spilt cs:s siden betaen.

Ser ikke hvor jeg mener at det skal være identisk med 1.6, men jeg skjønner ikke at det skal være feil å ta med de utrolig bra tingene som har gjort at man fortsatt spiller det 12år etter at det kom ut.

Det er jo en grunn til at det er og var så populært.

Og lol "MLG pro" noob, vi snakker CPL skills her.

Endret av PatSharpX
  • Liker 3
Lenke til kommentar

CSGO er CSS med nye textures/våpen, casualmodes og har blitt tilpasset consoles ja.

Forventet vi egentlig en annen utvikling?

Nei. Første tegn på FPS sjangerens død var etter MW2 gikk mainstream på consoles.

+1 til PatSharpX, though det er ikke vits å diskutere dette med 14 år gamle CSS/CoDkiddos(no offense) som ikke skjønner/vil skjønne hvorfor man sammenligner CSGO med CS 1.6. Det er en grunn til at CS 1.6 er/var en av verdens mest populære fps med nesten 30 mill solgte kopier og at det 13 år etter release fremdeles arrangeres turneringer i det. Det er noe annet enn "consolealderen" der det kommer spill som CoD hvert eneste år og de gamle spillene er glemt innen neste versjon kommer ut. Og for ikke å snakke om den elendige støtten for konkurransespilling. MW2 som eksempel hadde hverken mulighet å sette opp ded servere, mods eller custom maps. Alt dette som gjorde CS 1.6 til det spillet det er i dag.

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CSGO er CSS med nye textures/våpen, casualmodes og har blitt tilpasset consoles ja.

Forventet vi egentlig en annen utvikling?

Nei. Første tegn på FPS sjangerens død var etter MW2 gikk mainstream på consoles.

Jeg tror du misforstod hva jeg mente.

Forventet vi at Valve kom til å gå lenger vekk fra CS-konseptet med Source -> GO, enn det de gjorde fra 1,6 -> Source?

Valve prøver ikke å lage et nytt spill, men å kunne selge videre på konseptet ved å modernisere det, dermed "nye textures, nye spillmoduser og tilpasset konsoll". Altså ikke noe revolusjonerende.

Lenke til kommentar

Nei det var heller ikke noe overraskende nei. Synes heller de kunne brukt Source til Ep3/HL3 for det er til det motoren passet. CS i Source engine ble for rart sammenlignet med 1.6 da alt de gjorde var å remake mapsa og blåse opp modellene. Bloated og fælt er det rett og slett. Men ja de vil tjene penger og det er tydeligvis i consoles pengene ligger.

Lenke til kommentar

Nei det var heller ikke noe overraskende nei. Synes heller de kunne brukt Source til Ep3/HL3 for det er til det motoren passet. CS i Source engine ble for rart sammenlignet med 1.6 da alt de gjorde var å remake mapsa og blåse opp modellene. Bloated og fælt er det rett og slett. Men ja de vil tjene penger og det er tydeligvis i consoles pengene ligger.

JEG mener selv at Source engine med tanke på dens fleksibilitet er utrolig tilpasset et FPS som CS, den "Slickheten" og "Frie" bevegeligheten er ikke i noen andre FPS spill etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...