Bazze Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg sliter med hakking og ikke-fungerende eksport fra Adobe Premiere til mitt Sony PC-DCR110. Jeg får rett og slett ikke filmen in på kameraet. Det virker som om med engang jeg kobler til kameraet via FireWire, så blir det tregere og hakkete. Maskinen har kanskje ikke de beste spec: AMD Athlon 1,3 ghz, 256 RAM, Nvidia GeForce2 GTS 32mb og denne harddisken. Jeg har oppdatert ALT av drivere, deaktiverer ALT av unødvendig software for å spare ressurser, kjørt defrag osv osv. Det som er rart er at Capture går som en drøm !! Så hvis det er maskinen er som er for dårlig så må eksport være mye mer krevende enn Capture. Tanker, løsninger mv mottas med takk. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du bør absolutt ha egen harddisk for videofilene dine. Ofte hakkete datastrøm hvis du har programvare og data på samme disk. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 det du må gjøre er å oppgradere til versjon 6.02 av premiere, jeg hadde akkurat samme problemet før. Jeg fikk et ekstra problem da jeg oppgraderte, og det var at siste versjonen ikke støttet mitt gamle og gode trv900, så jeg måtte finne meg i den "hakkinga" du nevner. (pga at jeg måtte nedgradere til 6.01 igjen) Jeg har stort sett samme datamaskin som du, og har også bare en enkelt harddisk, men dette er ikke noe større problem, kanskje en droppet frame innimellom, men du trenger først og fremst å tenke programvare for å bli kvitt problemet ditt. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Først vil jeg absolutt anbefale deg å sette inn en ekstra harddisk med 7200rpm for videofilene dine - dette kan rette opp mye. I tillegg lurer jeg på hvilket IEEE1394 kort du bruker. Har vært borti at mange DV kort har høy nok båndbredde inn, men har alt for dårlig ytelse ut igjen. Dette gjelder spesielt NEC baserte kort... Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 ...og løsningen er da og kjøpe nytt FireWire kort ?? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Er det hvite "firkanter" ved overføringen? Isåfall må du skaffe deg et A basert hovedkort. hadde problemer selv før med et eldre 133mhz hovedkort. Løsningen ble da å kjøpe et 133A hovedkort. Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Ja, tildels "firkanter", noen ganger bilde, noen ganger helt svart (ikke bilde overhodet). Men Allyse, dette ville vel Adobe informert om hvis det gjaldt stort sett alle uten A-basert hovedkort?? Min maskin oppfyller HW kravene, både minimum og recommended. Hmm.. Vel, nå re-installerer jeg dritten, så får vi se hvordan det går med "ren" maskin. Takk så langt. Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Problem solved... De skulle ikke mere til enn en ny harddisk og re-install av Windows (dvs gikk over fra W2K til XP). Hvorfor er det alltid slik at en reinstallering av Windows er løsningen...grrr Takk for hjelpen i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå