Gå til innhold

HW krav for 1080p i BF:3?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som dere sikkert vet så kommer BF:3 til å eie på PC, i forhold til på konsoll.

Jeg har en helt grei PC, med en 2 kjerne Intel prosessor på 3GHz stock (Intel E8400) - 2GB DDR2 RAM - ATI HD 4870 512MB

Hvis jeg skal spille BF:3 på PC så ville jeg nok bytta skjermkort til nvidida GTX 560 Ti eller GTX 570, og oppgradert RAM'en til minst 4GB. Men holder dette med min prosessor i dag? Jeg har erfaring med overklokking av denne prosessoren og kan nok få den til 4GHz på 2 kjerner, med en bedre kjøler. Har dog ikke prøvd med akkuratt denne E8400 prosessoren.

Jeg har ikke orket å lese alt om BF:3, så jeg trenger litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimum System Requirements

Processor: Dual Core

Memory: 2 GB

Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version

Video Memory: 256 MB

Sound Card: DirectX Compatible

DirectX: 10

Keyboard and Mouse

DVD Rom Drive

Recommended System Requirements

Processor: Quadcore Processor

Memory: 4 GB

Video Memory: 512 MB

DirectX: 11

Keyboard and Mouse

DVD Rom Drive

Ville nok ha oppgradert CPUen til minst en quadcore. Og satt inn litt mer RAM :)

Endret av Makiavelli
Lenke til kommentar

Det der er skremseltaktikk for å selge mer grafikkort ut på markedet. Tror de fleste er safe med et GTX 570 eller GTX 560 Ti og HD radeon 5870 :)

Har hørt folk med dårligere pcer en meg har ikke hatt under 40 FPS. Men som sagt så hadde det frista veldig mye med SLi GTX 580, men det koster å være kar :p

Og merkelig at kravene har ikke blitt offisielt kunngjort fra EA eller DICE, de må få raua i gir!!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe poeng i å starte ny tråd, så jeg spør bare her. Slik ser min maskin ut:

Hovedkort

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX

Prosessor

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Minne

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 x2

Strømforsyning

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte

Kabinett

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

DVD-Brenner

LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM

Vil maskina klare å kjøre BF3 med bra grafikk? Er i tvil om jeg skal kjøpe det til PC eller PS3..

Lenke til kommentar

Minimum System Requirements

Processor: Dual Core

Memory: 2 GB

Video Memory: 256 MB

DirectX: 10

Keyboard and Mouse

DVD Rom Drive

Recommended System Requirements

Processor: Quadcore Processor

Memory: 4 GB

Video Memory: 512 MB

DirectX: 11

Keyboard and Mouse

DVD Rom Drive

Ville nok ha oppgradert CPUen til minst en quadcore. Og satt inn litt mer RAM :)

Spekulasjoner. Ingenting er offentlig enda.

Andreas' timestamp='1314798729' post='18245731']

Jeg ser ikke noe poeng i å starte ny tråd, så jeg spør bare her. Slik ser min maskin ut:

Hovedkort

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX

Prosessor

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Minne

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 x2

Strømforsyning

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte

Kabinett

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

DVD-Brenner

LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM

Vil maskina klare å kjøre BF3 med bra grafikk? Er i tvil om jeg skal kjøpe det til PC eller PS3..

Kjøre det? Ja. Bra grafikk? Nei.

Uansett er spillet utviklet for PC først og så konsoller, så du vil få et bedre spill på PC enn konsoll. Konsollene er for eksempel begrenset til 24 spillere mot 64 på PC, og de skal heller ikke få Frostbite 2.0 på PS3 og Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for et GTX 560 Ti i skjermkort og vurdert en CPU-oppgradering i form av ny eller overklokking. Gjerne 2GB RAM ekstra også.

Hovedkortet ditt støtter DDR2-RAM siden det er det du har nå.

learn2english

Han sier at du ikke vil ha noe problem med to GTX 580, som egentlig ikke sier mye. to GTX 580 tar tross alt av spill på 1080p i dag.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Næmmen så leit, akkurat det jeg har jo! Er vel prosessoren som holder igjen (litt) hos meg, den er så varm at den ikke kan overklokkes...

Directly on topic, spørs vel hvor mye de har oppgradert grafikken fra BC2, og hvor optimalisert det er. Er jo drøssevis av spill som krever uhorvelig mye kraft til tross for at de ikke akkurat ser fantastiske ut. BC2 kjørte bra på min forrige maskin, så dette bør gå relativt glatt.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Heisann!

Som dere sikkert vet så kommer BF:3 til å eie på PC, i forhold til på konsoll.

Jeg har en helt grei PC, med en 2 kjerne Intel prosessor på 3GHz stock (Intel E8400) - 2GB DDR2 RAM - ATI HD 4870 512MB

Hvis jeg skal spille BF:3 på PC så ville jeg nok bytta skjermkort til nvidida GTX 560 Ti eller GTX 570, og oppgradert RAM'en til minst 4GB. Men holder dette med min prosessor i dag? Jeg har erfaring med overklokking av denne prosessoren og kan nok få den til 4GHz på 2 kjerner, med en bedre kjøler. Har dog ikke prøvd med akkuratt denne E8400 prosessoren.

Jeg har ikke orket å lese alt om BF:3, så jeg trenger litt hjelp her.

2 kjerner? 4 er nok minimum gutt. Med mindre du er vandt til konsoll-grafikk, og fps drop hver gang noe smeller.

Lenke til kommentar

2 kjerner? 4 er nok minimum gutt. Med mindre du er vandt til konsoll-grafikk, og fps drop hver gang noe smeller.

Angående fps, vil nok en E8400 på 4GHz sikkert dra spillet på 35 fps med noen fall til 30 fps, men at det blir uspillbart tviler jeg på.

Han vil få bedre grafikk enn konsollene uansett hva. Konsollene kjører nemlig Frostbite 1.7 eller noe slikt. Uansett har ikke prosessor noe å si på grafikk, jobben en CPU har i spill er å pumpe ut 60/120 fps konstant, så kan skjermkortene være flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Angående fps, vil nok en E8400 på 4GHz sikkert dra spillet på 35 fps med noen fall til 30 fps, men at det blir uspillbart tviler jeg på.

Han vil få bedre grafikk enn konsollene uansett hva. Konsollene kjører nemlig Frostbite 1.7 eller noe slikt. Uansett har ikke prosessor noe å si på grafikk, jobben en CPU har i spill er å pumpe ut 60/120 fps konstant, så kan skjermkortene være flaskehalsen.

Spiller du på PC med alt på low (noe som er lurt med den PC'n), blir det styggere enn konsoll, jo. Konsoller har faen så mange begrensninger, men det betyr ikke at alle PCer tar knockout på konsoller.

Lenke til kommentar

Spiller du på PC med alt på low (noe som er lurt med den PC'n), blir det styggere enn konsoll, jo. Konsoller har faen så mange begrensninger, men det betyr ikke at alle PCer tar knockout på konsoller.

Jeg sier igjen: BF3 utvikles for PC først, og vil være optimalisert for PC. Alpha-low så bedre ut enn de fleste konsollspill jeg har sett og i tillegg vil konsollutgaven være så begrenset gameplaymessig at PC-utgaven vil framstå som langt bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...