Gå til innhold

Kamptråd_ Brann - Tromsø


Brann89

Anbefalte innlegg

Kamp: Brann - Tromsø

Kanal: Max

Klokka: 19.00

Dommer: Skjerven

 

Brann-Tromsø

26. August 2011

Er du klar for en herlig fredagskamp?

Fredag er en ukjent fotballdag for de fleste. Stort sett forbundet med Fransk, Engelsk og Nederlandsk 2. divisjon på oddsen. Nå har landslagene begynt å spille fredager, og Tippeligaen startet opp i år. Vi har spilt to kamper på denne dagen Den utsolgte kampen mot Haugesund, samt Sogndal hjemme. Det var årets laveste oppmøte på Stadion, men så var det også i pinsehelgen.

 

Nå er det toppkamp mot Tromsø, et lag som dessverre ikke trekker veldig mye folk til vanlig. Jeg tror fredag kan bli en flott kampdag. Helgen begynner for de fleste tidlig på ettermiddagen, og for familiefolk må det være flott å kunne gjøre unna helgens kamp før den er kommet skikkelig i gang. Da blir konemor(fordomsfullt, jeg vet) glad for to hele dager med hele familien samlet. Man trenger bare å bli vant til denne kampdagen. Den er i hvert fall bedre enn mandager.

 

Det er nr 2 og 3 på tabellen som møtes. Brann er et snev av større press på seg siden vi ligger 1 poeng bak med en kamp mer spilt. I vår ble vi knust noe salig på kunstgresset på Alfheim. Tilslutt sto det 4-0, men det var ikke så mange som brydde seg om selve resultatet. Det var det faktum at Rushfeldt scoret 3 mål og tangerte og passerte Brattbak som tidenes målgjører i den øverste divisjonen i Norge. Bare hyggelig.

 

Steinar Nilsen hadde aldri noe godt grep på Tromsø, og i fjor tapte vi 0-1 hjemme på stadion, etter mål av…….. Ja riktig, Sigurd Rushfeldt. Også i 09 ble det tap på hjemmebane, denne gangen 2-4, etter å ha ligget under 1-4 til pause. Rushfeldt scoret to.

 

 

Siden 2000 har vi møtt Tromsø ti ganger. Vi står med 5-2-3. To av tapene har kommet de siste to sesonger, og forrige seier kom i 2007. Her er det en trend vi må snu.

 

Det blir sjeldent noen klassikere av Brann-Tromsø. Rett og slett ingen kamper som dukker frem som en man virkelig husker. Det nærmeste må være det katastrofale tapet i 09, der Austin fikk rødt kort av Høgmo, som i ettertid slapp straff av forbundet for å ta over jobben til dommer Svein Oddvar Moen. Bjarnason scoret begge våre mål, og jeg antar det er eneste gang det har skjedd.

 

Fredagens dommer er Tommy Skjerven. Han dømte oss mot Viking i serien, hvor vi tapte 3-0. Dommeren ble ikke nevnt i referatet fra den kampen, så det lover jo bra.

 

Tromsø har mistet Reginiussen og Høgli siden vi møtte de sist, men har profiler som Kara, Abdellaoue og ikke minst Rushfeldt på laget. Det er et lag som først og fremst er godt organisert og bunnsolide bakover. De har sluppet inn 10 mål færre en Brann, og har faktisk scoret 1 mer.

 

Brann må nok en gang stille uten Kalvenes, som skal få hvile til etter landskamp-pausen. Dvs. hvis ikke Drillo tar han inn i troppen som 19. mann.

 

Lagoppstillingen i forrige runde var:

 

Leciejewski-Sævarsson,Grorud,Korscmàr,Fakiri-Torp,Austin-Mjelde, Guastavino, Holmvik-Ojo.

 

Så får vi se om det blir noe rullering på et Brannlag som virket sliten, eller om man står ut denne før det er to ukers hvile for de aller, aller fleste.

 

Stjal denne fra Bataljonen sin side :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se kor mangen som møter opp på stadion, gleder meg sykt til å flytte til Bergen og få være med å støtte laget selv.

 

Håper på en solid Brann seier, selv om følelsen er lite god akkurat nå. Håper skarsfjord kan gå vekk fra taktikken der han sender ballen opp til Ojo og håper på det beste. Nesten som Norges landslagsfotball.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se kor mangen som møter opp på stadion, gleder meg sykt til å flytte til Bergen og få være med å støtte laget selv.

 

Håper på en solid Brann seier, selv om følelsen er lite god akkurat nå. Håper skarsfjord kan gå vekk fra taktikken der han sender ballen opp til Ojo og håper på det beste. Nesten som Norges landslagsfotball.

 

Vi pleier da ofte å skape noe når ojo vinner duellene(man må jo som oftest bruke skitne knep får slå han i luften). lite god? hvorfor det? Ellers var det en eneste skandale at Austin måtte stå over den forrige kampen...Det bør ikke skje igjen...

 

 

Forutenom noen få situasjoner, så var det greit bakover forrige kamp. Jævlig surt med den straffen. Nå må vi fortsette å stå bra bakover. Offensivt, så håper jeg at TIL ikke prøver seg på noen skitne knep mot Ojo sånn at dommeren ikke ser det(at de ikke gjør sånt som Stabæk gjorde det, for de brukte nok masse skitne knep).

Så håper jeg Brann brer ut spillet, for det var da vi skapte noe mot Stabæk...Så bør de kanskje ta det litt roligere med ballen i beina, så blir det bra...

 

Så får vi håpe at de tar oppfordringen min på alvor, og ikke sover under kampen...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Hvor tar han tullingen av en kommentator at mange har vært kritisk til Piotr? etter hva jeg jeg har fått med meg så var den signeringen etterlengtet. han løper jo INN i Austin!

 

Nå må vi roe ned med ballen i beina!

 

FRISPARK TIL SÆV FOR FAEN! For en kødd av en dommer!

 

Gustav:rull de ut istedenfor å spille idiotiske pasninger!

 

CORNER!!!!!!!!!!!

 

hvordan klarer du å gi DE ballen da? idiot av en linjedommer!

 

Vær der på returen!!!!!!!!

 

DEN PASNINGER ER SÅ IDIOTISK HASSAN!!!!!!!!!!!

 

Hva er det for ett idiotisk innlegg Gustav????Gjør noe annet!!!!!

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Latias:du vet å provosere...

Wtf? Provosere? Dette er en KAMPTRÅD for Brann-TIL, ikke klubbtråden til Brann. Du burde strengt tatt være den siste som klager på noe sånt, sånn som du holder på hele tiden.

 

Ja du provoserer. Ja det er en kamptråd. Jeg kan da klage på dette. Jeg holder ikke på som nøytral og prøver å provosere i kamptråder...For det er det du gjør...

 

Knarvik:hold kjeft! Straffen er grei...

 

Nå skal vi stenge bak Brann!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Latias:du vet å provosere...

Wtf? Provosere? Dette er en KAMPTRÅD for Brann-TIL, ikke klubbtråden til Brann. Du burde strengt tatt være den siste som klager på noe sånt, sånn som du holder på hele tiden.

 

Ja du provoserer. Ja det er en kamptråd. Jeg kan da klage på dette. Jeg holder ikke på som nøytral og prøver å provosere i kamptråder...For det er det du gjør...

Jeg er ikke nøytral, jeg holder med TIL i denne kampen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...