katarina-123 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hei! Jeg går i 1.klasse, studiespesialisering. Jeg har p-matten, og skal velge samfunnsfag, språk og økonomi til neste år. Har fått med meg at fremmedspråk, historie, gym, matte og norsk er fag alle har i 2.klasse. Men slike fag som rettslære, psykologi osv som man kan velge, hvor mange av disse MÅ man velge for å få generell studiekompetanse og hvor mange KAN man velge? Blir skikkelig forvirret.. Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) I VG2 må man velge tre programfag + matte. Minst to av programfagene må være fra samme kategori (Realfag eller Språk, sammfunsfag og økonomi). Dette er fordi du skal fortsette med to av de tre du velger i VG3. Det betyr at i VG2 har man disse fagene: - Historie - Gym - Norsk - 2.fremmedspråk - Matte P2/S1/R1 (velg en type. P2 er avsluttende - altså ikke matte i VG3) - Programfag #1 - Programfag #2 - Programfag #3 Selv har jeg disse programfagene (VG2): - Fysikk (Realfag) - Teknologi og forskningslære (Realfag) - Internasjonal engelsk (Språk, samfunnsfag og økonomi) - Matte R1 Generell studiekompetanse får man uansett hvilke fag man velger bare man fullfører VG3. For spesiell studiekompetanse trenger man diverse Realfag. Ta en titt på denne lenken om du lurer på mer om fagene osv.: Vilbli.no Endret 26. august 2011 av HelloWorld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå