SophiaAustinI Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Hei , Eg har ein bipolar lidelse , og noke som kjem ut av det er at eg har et problem med kutting - Synelige arr på armene ! Også andre steder men det har eg begynt med For og ikkje få så mykje oppmerksomhet . Eg har opplevd at nokken trekke seg vekk fra meg når dei ser det ? . GUTTER ! Drit i jenter . Men kan en gutt please forklare kordan du hadde tenkt ? Endret 26. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg ville tenkt at jenta sliter med depresjoner, og kan være bipolar, og at det er best å holde seg unna. Vanskelig å forholde seg til bipolare personer. 3 Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg ville tenkt at jenta sliter med depresjoner, og kan være bipolar, og at det er best å holde seg unna. Vanskelig å forholde seg til bipolare personer. ;]] Nei . Det er ikkje ! slik at du blir forbanna eine sekundet og hylgrin på det andre ! Fleste bipolare folk er som oftast i godt humør nesten heile tida ! Endret 26. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kommer helt an på settingen. Kan se at folk trekker seg vekk tidlig, da dine problemer fort kan bli deres. Men det kommer vel an på gutten, dem som trekker seg unna er vel ikke noe å spare på uansett. Personlig vet jeg ikke, hadde vi vært gode venner hadde jeg ikke trukket meg unna før jeg hadde prøvd å hjelpe vertfall! Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Kommer helt an på settingen. Kan se at folk trekker seg vekk tidlig, da dine problemer fort kan bli deres. Men det kommer vel an på gutten, dem som trekker seg unna er vel ikke noe å spare på uansett. Personlig vet jeg ikke, hadde vi vært gode venner hadde jeg ikke trukket meg unna før jeg hadde prøvd å hjelpe vertfall! :]] Virka søt du <3 . Men om du nokken gang møte en bipolar person tvila eg på om at ho eller han vil prate om problemane sine :] Endret 26. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg vet dette er under helsekategorien, og her skal man være seriøs. Men jeg kan ikke ta slike mennesker helt seriøst, de sliter med mentale problemer og bør få hjelp snarest mulig. Dessuten trodde jeg kuttinga var en greie som var poppis for 10år siden eller noe, eller er det en greie som er tilbake igjen nå? Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg vet dette er under helsekategorien, og her skal man være seriøs. Men jeg kan ikke ta slike mennesker helt seriøst, de sliter med mentale problemer og bør få hjelp snarest mulig. Dessuten trodde jeg kuttinga var en greie som var poppis for 10år siden eller noe, eller er det en greie som er tilbake igjen nå? YAAY - Enda ei kald hurpe her i verda <3 . FOR og sei de slik - Mange 'Dei fleste?' gjer det fordi det er bare ein utGang på kordan du føle deg - vist du ikkje veit Ka du skal gjere og er frustrert er det deiligt og gi utslipp på det ! Du veit ikkje ein drit ! Og være bipolar er nokke man er født med [ Feil oppi hjerna ] Endret 26. august 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Stenges grunnet overdreven bruk av dialekt. Trådstarter kan sende meg en PM når hun er klar til å følge reglene og bruke nynorsk eller bokmål så skal jeg åpne tråden igjen slik at hun kan redigere innleggene sine deretter. edit: Gjenåpnes etter dialog med trådstarter. Endret 26. august 2011 av L4r5 8 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 YAAY - Enda ei kald hurpe her i verda <3 . FOR og sei de slik - Mange 'Dei fleste?' gjær de fordi de e bare ein utGang på kordan du føle deg - vist du ikkje veit Ka du skal gjære og e frustrert e de deiligt og gi utslipp då det ! Du veit ikkje ein drit ! Og være bipolar e nokke man e født med [ Feil oppi hjerna ] Så du skylder på kuttinga med at du er bipolar, så hvorfor kutter ikke alle bipolare seg da? Nei, jeg skylder på at du har mentale problemer som bør fikses på. Altså psykolog eller lignende kan gjøre noe med problemet ditt. Det er ikke normalt å kutte seg, så ja jeg forstår hvorfor noen trekker seg unna, men det er vel fordi de er redde. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kommer helt an på settingen. Kan se at folk trekker seg vekk tidlig, da dine problemer fort kan bli deres. Men det kommer vel an på gutten, dem som trekker seg unna er vel ikke noe å spare på uansett. Personlig vet jeg ikke, hadde vi vært gode venner hadde jeg ikke trukket meg unna før jeg hadde prøvd å hjelpe vertfall! :]] Virka søt du <3 . Men om du nokken gang møte en bipolar person tvila e på om at ho eller han vil prate om problemane sine :] Vil hun ikke prate om det, eller prøve fikse det, da forsvinner jeg. Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 YAAY - Enda ei kald hurpe her i verda <3 . FOR og sei de slik - Mange 'Dei fleste?' gjær de fordi de e bare ein utGang på kordan du føle deg - vist du ikkje veit Ka du skal gjære og e frustrert e de deiligt og gi utslipp då det ! Du veit ikkje ein drit ! Og være bipolar e nokke man e født med [ Feil oppi hjerna ] Så du skylder på kuttinga med at du er bipolar, så hvorfor kutter ikke alle bipolare seg da? Nei, jeg skylder på at du har mentale problemer som bør fikses på. Altså psykolog eller lignende kan gjøre noe med problemet ditt. Det er ikke normalt å kutte seg, så ja jeg forstår hvorfor noen trekker seg unna, men det er vel fordi de er redde. HAHAHAHA DU er litt dom :3 Alle bipolare er ikke deprimert uten grunn . PLIS VIT NOKKE OM BIPOLAR FØR DU ÅPNER DEN MUNNEN DIN <3 Mange er ikkje åpen om det ! . Seriøst Back off - du veit ikkje ein drit ! 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hvorfor skriver du her da? Du svarer jo bare "hold kjeft du vet ikkje en drit" uansett hva vi sier.. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hadde glatt styrt unna, takler ikke psycho-jenter. 2 Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Bipolar lidelse kan aldri "fikses" (ikke med dagens teknoligi iallfall.). Men en kan lære seg å leve med det, og det finnes mye som kan gjøres for å minimere problemene relatert til lidelsen. Dette krever dog mye innsats. En bør selvfølgelig benytte seg av helsevesenet. En person med bipolar lidelse er mye mer predisponert til å starte med ting som kutting, men det betyr ikke at alle med lidelsen gjør det. Det er så vidt jeg vet mer forbundet med noen andre psykiske lidelser. Folk takler vanskelige tanker på forskjellig vis. Å kutte seg er ikke en bra ting å gjøre, men det er nok ikke så lett å klare å slutte med det om en først har begynt. Kuttingen er en måte å døyve tankene på, andre kan ende med å misbruke alkohol eller rusmidler. Jeg har sett hva bipolar lidelse kan gjøre med folk, men kan skjønne at det nok ikke er så lett å forstå om en ikke har opplevd noe slikt selv. Nå vet jeg ikke om TS går regelmessig til psykolog og får hjelp. Om ikke burde hun definitivt prøve å få gjort det. Antar hun har gått til psykolog på et eller annet tidspunkt siden hun har fått diagnosen. Og for å svare på spørsmålet i første post. Jeg hadde nok ikke trukket meg noe mer unna om jeg hadde sett slike arr. Hadde nok heller tenkt at dette er noen som ikke har det bra, og gjerne trenger noen å prate med. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kan poste anonym så jeg kan dele litt av min egen erfaring. (Jgge er gutt) Jeg går ut i fra, når jeg leser dette innlegget, at du er på jakt etter en kjæreste?(Siden du snakker om hvorfor gutter trekker seg unna). For rundt 2-3 år siden så var jeg i litt av samme situasjon. Jeg var nok ikke direkte bipolar, med kutting og alt det, men hadde vel en liten depresjon på gang. Jeg hadde da et sterkt savn etter en kjæreste, en jente som kunne trøste meg og være der for meg, høre på alle problemene mine og bare ”ta hånd” om meg. Var det rart det gikk dårlig med damene? Nei. Jeg satt der med det triste blikket mitt og var nok bare en stor, kjedelig, grå klump å snakke med for jentene. Når jeg ser tilbake på denne tiden skjønner jeg hvor dritt det må ha vært å snakke med meg under denne perioden, men det hører til i fortiden. Du trenger ikke nødvendigvis å snakke om alle problemene dine, men kropspråk har MYE å si. Om du sitter der med et tomt blikk og drar laaange og tomme ”jaaahhh/neeiihhh” svar på hvert spørsmål dytter du nok folk litt vekk. (Tenk tussi fra Ole brumm) Det var ikke før en venn sa noe til meg som virkelig fikk meg til å åpne øynene; En kjæreste er ikke en nye ”foreldre” som skal ta hånd om deg og sitte å høre på all klagingen din, det skal være en likestilt partner som du kan ha det hyggelig og kose deg med. Så klart er det greit å ha en til å trøste deg gjennom de vanskelige tidene, men du burde ikke sitte å deppe på første date. Mitt tips til deg er å få hjelp med sykdommen din, profesjonelt om nødvendig – dette er dåg veldig vanskelig. Med mindre du har opplevd noe ordtenlig traumatisk (død i familien, voldtekt osv) må du nok regne med en laaang ventetid, eller en middelmodig ungdoms ”Psykolog”, eventuelt kan du prøve å snakke med en prest eller lignende. Ellers så ville jeg bare tatt meg litt i nakken om jeg var deg, prøv å tenke posetiv, vær positiv rundt gutta og få dem til å le, så skal du nok se at de ikke trekker seg unna. Det hjelper ikke å skylde på andre over ting som har skjedd i livet og at ting har blitt ræva, du har faktisk den superevnen til å styre din egen fremtid. Vil du bli lykkelig og glad, eller ende opp i grøfta? Ditt valg! Ta tak i balla(Eller hva enn jenter har der nede) og fly opp til himmelen! yEah. Postet av anonym: c77eb5b9c032bc24db6c3590b6601d4f Postet av anonym: c77eb5b9c032bc24db6c3590b6601d4f 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Det kommer helt an på saken. Man kan ikke si at noen som er mentalt ustabile er automatisk psykopatiske og krever konstant oppmerksomhet. Når man er manisk-depressiv så er det mer omsorg man trenger. Men igjen, så kommer dette an på personen vi snakker om. Jeg ville gitt personen en sjanse og funnet ut hvordan det fungerer. Jeg tror det er litt lett å blande folk med bipolar-lidelse sammen med psykopater, som er hakket verre å omgå seg med. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 YAAY - Enda ei kald hurpe her i verda <3 . FOR og sei de slik - Mange 'Dei fleste?' gjær de fordi de e bare ein utGang på kordan du føle deg - vist du ikkje veit Ka du skal gjære og e frustrert e de deiligt og gi utslipp då det ! Du veit ikkje ein drit ! Og være bipolar e nokke man e født med [ Feil oppi hjerna ] Så du skylder på kuttinga med at du er bipolar, så hvorfor kutter ikke alle bipolare seg da? Nei, jeg skylder på at du har mentale problemer som bør fikses på. Altså psykolog eller lignende kan gjøre noe med problemet ditt. Det er ikke normalt å kutte seg, så ja jeg forstår hvorfor noen trekker seg unna, men det er vel fordi de er redde. HAHAHAHA DU er litt dom :3 Alle bipolare er ikke deprimert uten grunn . PLIS VIT NOKKE OM BIPOLAR FØR DU ÅPNER DEN MUNNEN DIN <3 Mange er ikkje åpen om det ! . Seriøst Back off - du veit ikkje ein drit ! Jeg skylder ikke på bipolarhet, du gjør det. Det går fint å leve med bipolarhet uten problemer men det virker som om du bruker det som unnskyldning på alt som ikke går din vei. Anbefaler som sagt at du søker hjelp. 1 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg ville tenkt at jenta sliter med depresjoner, og kan være bipolar, og at det er best å holde seg unna. Vanskelig å forholde seg til bipolare personer. ;]] Nei . Det er ikkje ! slik at du blir forbanna eine sekundet og hylgrin på det andre ! Fleste bipolare folk er som oftast i godt humør nesten heile tida ! Du spurte om noen gutter kunne fortelle hvorfor de eventuelt ville trukket seg unna, og jeg svarte åpent og ærlig. Om du personlig synes svaret mitt er teit, så er det greit, men prøv å hold deg seriøs i diskusjonen. Vis ikke er det lett for debutantene i diskusjonen å trekke seg unna. Om jeg hadde kjent deg fra før av, så ville jeg selvfølgelig ikke trukket meg unna med det første. Jeg ville prøvd å hjelpe. Om jeg derimot hadde møtt deg på byn, blitt med deg hjem og merka at du var bipolar, så ville jeg nok ikke stresset med å møte deg igjen. (Ja, man kan være med jenter hjem etter byen uten seksuell lyst). Ensomme jenter har jeg ikke noe i mot, men når isloasjonen, håpløsheten, sosial angst og selvmordstanker kommer inn i bildet, så blir de vanskelige å forholde seg til. Det samme gjelder de maniske og hypomane episodene. Om det er noe mer du lurer på, som du kanskje ikke vil ta opp her, så er det bare å sende PM. Edit: Har forresten en eks som jeg mistenker at var bipolar. Hun hadde kutt på armen og lårene. Husker venninna hennes fortalte at moren hadde funnet hun på rommet med hele beinet dekket i blod. Ellers virket hun ikke veldig bipolar, bortsett fra at hun lett ble irritert og trengte mye oppmerksomhet. Ble tilslutt veldig slitsomt for min del, da jeg ikke fikk tid til venner og andre sosiale aktiviteter. Endret 26. august 2011 av empetre 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 For å svare på trådstarters spørsmål så anser jeg ikke kutting alene som en dealbreaker. Vi har alle ting vi sliter med. Kombinert med andre ting kan det selvsagt ha noe å si, men arr skremmer ikke meg. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Mitt inntrykk av bipolare mennesker er ikke veldig positivt. Var på et vors gjennom ei veninne hvor jeg kom i prat med mange hyggelige mennesker. Var ei jente der jeg kom i prat med som var bipolar. Hun snakket åpent om det og hvorfor hun måtte droppe sykepleier studiene pga det. Timene gikk og folket trakk til sentrum. Litt senere på kvelden ble jeg på nytt sittende å prate med ho, da om språk. Kom opp en underkategori hvor jeg ikke var enig med henne, og da snappa det helt mentalt for ho. Ho hylgrinte og skrek høylytt. Veninnene kom strømmende til for å trøste henne. Hele utestedet snudde seg mot meg og så på meg som jeg var verdens største drittsekk. Jeg trakk meg rolig ned i hjørnet til veninna mi. No more bipolare mennesker på meg edit: arrene sier meg at du er ustabil og muligens bipolar, så jeg trekker meg pent unna. Endret 26. august 2011 av Sangesland 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå