Gå til innhold

PL: Liverpool - Bolton


Smågal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er herlig å kunne sette seg ned foran skjermen etter en (alt annet enn) tung og slitsom uke for å nyte nok en forrykende Premier League-runde. Jeg gleder meg, som alltid! Vanligvis forsøker jeg å få alarmen til å ringe like før kampstart, slik at ventetiden blir så kort som mulig. Min nåværende døgnrytme spenner for øvrig bein på de planene for denne gang.

 

Morgendagens begivenhet er en kamp vi absolutt bør og skal vinne. Det er viktig at laget presterer i hjemmekamper, slik at vi kan flyte på Anfield-bølgen som vil oppstå som et resultat av flere sterke kamputfall. Liverpool som hjemmelag skal stå høyt på banen, holde på ballen, spille med selvtillit og momentant feste et jerngrep rundt kampen. Vil det skje? Altfor ofte ser man en Liverpool-side som starter friskt og 'etter boken' i de første noe-og-tyve minuttene, før spillerne sakte, men sikkert transformeres til stillestående, tiltaksløse og overbetalte potetsekker. I tillegg til dette har Bolton imponert i serieåpningen med en solid seier over QPR, og med et bra resultat mot Mancini sine eventyrlige leiesoldater i lyseblått. Min spådom er at vi kommer til å spille relativt 'grå' og kjedelig banke-ballen-opp-til-Carroll-fotball, og at vi vil komme til få sjanser i store deler av kampen, før Suarez som vanlig avgjør den til vår fordel med hans fotballmagi som har blitt oss så kjær. Min største «bekymring» nå til dags er at litt for mye ansvar hviler på litt for få av spillergruppens skuldre. Hvor mange typiske målskårere har vi, egentlig? Veldig få.

 

Tanken på at en sulten og spillelysten Gerrard snart returnerer gir meg faktisk vann i munnen. Han vil naturligvis ikke lenger figurere i gammel godform eller like hyppig som før, men han tilfører alltid laget noe helt eget og er en naturlig leder ute på banen. Forhåpentligvis vekker han også gnisten i laget vi foreløpig ikke har sett så mye til. Alt i alt høres jeg rimelig negativ ut, men det er jeg så absolutt ikke! Jeg smiler faktisk når jeg tenker på alle oppturene i det siste og de bedre tidene som forhåpentligvis venter oss.

 

Jeg vil tro at Kenny stiller med laget jeg har ramset opp nedenfor. I mine øyne bør Henderson vrakes til fordel for Kuyt eller Maxi. Han er ennå ung og vil få mange sjanser til å bevise at han duger, men det er han foreløpig ikke gjort. Ja, jeg vet at han så smått har forbedret seg fra kamp til kamp, men vi spilte tross alt mot Exeter. Kuyt springer som en veddeløpshest på steroider, er en notorisk måltyv og vil mest trolig tilføre laget mer begge veier enn hva Henderson kommer til å gjøre. Maxi setter jeg opp av én grunn: kreativitet, takk.

 

Reina

 

Enrique

Agger

Carragher

Kelly

 

Downing

Lucas

Adam

Henderson - Inn med Kuyt/Maxi

 

Suarez

Carroll

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Synd? Har jo ''vors'' med Aston Villa-Wolves og Chelsea-Norwich. Kan bli en underholdene fotballhelg ved tanke på Tottenham.-city og deretter United-Arsenal i morgen.

Lenke til kommentar

Ikke klag på 18.30! Kampen starter 02.30am her.

Setter over på Villa - Wolves så snart de jeg bor med er ferdig med å se på footy (australsk fotball). Forhåpentligvis ingen god rugby kamp på i kveld så jeg kan få sett PL.

 

Jeg håper på å se dette laget i dag:

 

Reina

Kelly - Agger - Carra - Enrique

Kuyt - Lucas - Adam - Downing

Suarez - Carroll

 

Noen som vet noe mer om Meireles? Leste at han ikke har brukket kragebeinet likevel, men ikke noe om hvor lenge han er ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...