koots Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Update på situasjonen min: System Recover funket, knappene virker nå igjen. Lenke til kommentar
Grogg Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hva om man kjøper seg et eksternt nettverkskort i stedet, slik man plugger inn via USB? Vil ikke det gjøre signalstyrken betraktelig bedre? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Det kan hende, men er ikke interessert i mer duppeditter å koble til. Blir ikke så veldig bærbar om man plutselig må koble til masse ekstrautstyr som man også må frakte med seg rundt. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 WIFI-adapter på en bærbar? *grøss* Lenke til kommentar
Grogg Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hehe, kanskje dårlig idé? Men det var enda mere grøss å sitte i sin egen leilighet med et nett som datt ut og inn. Blir nok ikke denne laptopen på meg. Nå sikler jeg på den nye Samsung 7-serien i stedet Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Synd dere har problemer, det skal sies at bloatware, driverjakt og et noe dårlig tastaturoppsett har ødelagt litt for meg(tab, caps lock, shift og ctrl SKAL være på ytterkanten, ASUS!), men ellers er det overraskende god ytelse, god lyd og deilig skjerm. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen av dere som fikk testet Battlefield 3 betaen på denne maskinen og om dette funket greit ? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Slit å returnere produkter til Komplett... Oki, siden ingen kan motsi at elkjøp er nummer én på returer, vil jeg si at komplett er nummer to, så SÅ ille er det ikke. Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen av dere som fikk testet Battlefield 3 betaen på denne maskinen og om dette funket greit ? Har denne utgaven: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647560 Alt på High og høyeste oppløsning uten problemer. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 shadow_ix: hvor kjøpte du en versjon med SSD? Forresten noen som vet når det kommer versjoner med Intel® Core™ i7 2670QM eller Intel® Core™ i5 2430M? Ser at de er annonsert på http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N55SF/#specifications , men er ikke å finne i noen laptoper enda? Jeg bestilte Lappis + SSD hver for seg ifra namme netsjappe.. så bytta disken selv, og la inn win7 selv uten bloatware osv.. litt kukking med å få driverne til skjermkortene til å funke, men nå funmker det 100%, ikke hatt noe kødd med de, alt går autimatisk) Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Noen av dere som fikk testet Battlefield 3 betaen på denne maskinen og om dette funket greit ? Har denne utgaven: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647560 Alt på High og høyeste oppløsning uten problemer. Har din versjon matt skjerm ? Eller er det kun FullHD skjermene som har det ? Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har din versjon matt skjerm ? Eller er det kun FullHD skjermene som har det ? Matt skjerm på min Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg har, som flere andre, slitt med dårlig ytelse på wlan. Internettforbindelsen har vært treg, gjevn streaming en våt drøm og en internettforbindelse som ikke netter ned med gjevne mellomrom en utopi. Heldigvis kom jeg over denne tråden: asusrog.com Å oppdatere driveren til versjon 9.2.0.419.0 gjorde susen for meg. Full utnyttelse av båndbredden og god signalstyrke. Håper det er til hjelp for dere andre og! Link til driver Utdrag/fremgangsmåte fra tråden på asusrog.com : Originally Posted by m1lkb0ne Thanks, Chastity, for a very useful thread. I haven't had time to read all of it, so I apologize if this is duplicate information; please remove this post if it's not useful. I have a G74SX-3DE, which uses the Atheros AR9002WB-1NG minicard for WiFi and Bluetooth. This card actually uses the AR9285 chip for 802.11n WiFi and the AR3011 chip for Bluetooth. (The same card is also used in the Asus Eee Slate) I found with the stock driver I was getting very poor Internet performance, like about one-tenth of my ISP's nominal speed, as measured by the Speakeasy Speed Test. Turning off Bluetooth seemed to help, though. I notice you've listed an updated driver from a Czech site, but when I tried to install it, I got a warning about its not being digitally signed. I found that Toshiba has a more recent one, which can be downloaded from this page. (Choose the download link for Win7 32/64 to get version 9.2.0.419.0) This will get you a file called "atheros-wlan-win7-9204190.zip". Unzip the file to get an application called "TC00384500B.exe", which itself is a self-extracting archive. Run the program, specify the folder you want to extract to, say "C:\unpack", and cancel the rest of the installation. (Otherwise it will extract to a temporary location, execute a setup program which doesn't seem to do anything [probably because Asus is not Toshiba], delete the temporary files, and quit.) Then use the Device Manager to update the Atheros driver, pointing the updater to the "C:\unpack" folder and telling it look in subdirectories. It will find the appropriate driver, which is digitally signed, and install it. Reboot, just for caution's sake. I've found that this new driver gives me my full ISP speed with no random disconnects, and no need to turn off Bluetooth, on both the G74SX and on the Eee Slate. It only gives a 65Mbps connection to my D-Link DIR-655 router, and I should be able to get nearly twice that. That's probably a hardware limitation, but it works well enough for my purposes, and saves the cost and trouble of upgrading the WiFi and Bluetooth cards. Endret 13. oktober 2011 av Galandrik Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Dette skal prøves! Selv om intel 6230 kortet fikset det meste av problemer er jeg interessert i å se om dette er like god fiks. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Kan bekrefte at denne driveren hjalp mye. Har tidligere prøvd en annen nyere driver (versjon 9.2.0.427) uten mye endring. Slik jeg bedømmer det nå er intel og atheros kortet omtrent jevngode. Men fremdeles er signalstyrken svakere enn jeg er vant med. Endret 13. oktober 2011 av OC-Freak Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Fant en enda nyere driver som så langt virker enda bedre for meg: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm Last ned verjon 9.2.1.432 fra litt nedpå siden. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Har hatt denne maskinen i noen uker nå, og er godt fornøyd, men merker at standard harddisk er en irriterende flaskehals. Likevel valgte jeg ikke SSD i første omgang, da jeg gjerne vil ha nok lagringsplass. Men er det noen som helst mulighet for å ha både HDD og SSD i denne maskinen? Jeg tenker da for eksempel på å bruke plassen for blueray-spilleren som harddisk-plass. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Heisann. Det skal nok gå. Går med andre pcer at du bytter ut dvd-drevet med en hdd/ssd. Om det er kommet ut akkurat til din modell enda er jeg ikke sikker på, men da er det nok rett rundt hjørne Lenke til kommentar
koots Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Er det noen måte å gjøre sånn at mediaknappene kontrollerer f.eks Spotify, istedenfor at de starter Windows Media Center? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Til dere med dårlig oppløsning/tegning av ikoner og bilder: Se denne tråden. Windows-skalering var synderen, i hvert fall for denne personen. Endret 21. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå