JoddK Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ingen av fixene jeg prøver funker, heller ikke din jocce. Må jeg laste betadriveren? Får gi det en pause, dette var bare veldig synd =( Høres merkelig ut. Jeg installerte driveren med versjonsnummer "280.26". Deretter fulgte jeg guiden som jeg linket til og siden da har det fungert for meg. Nede på "taskbar" er det en nvidia funksjon som forteller hva som blir brukt til dens GPU. Får du i hele tatt muligheten til å høyreklikke på spill-ikonet ditt å velge GPU? (Bildet nedenfor viser valget jeg får etter å ha høyreklikka chrome) Lenke til kommentar
Grogg Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jaja, første gang jeg har hørt om en jente som spiller WoW, iallefall når hun ikke har veldig mye peiling på data! Har du bodd i en hule helt til nå? Lenke til kommentar
JoddK Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Lotielin: Jeg mener det å skifte det trådløse nettverkskortet skal være en smal sak. Jeg har gjort det tidligere på en annen laptop. Mener å huske at jeg så nettverkskortet under en av "lukene" du kan skru opp på undersiden da jeg satte inn mer ram og en SSD. Har du den gamle bærbaren din enda? Da kan du sikkert nappe ut det kortet og sette det inn istedet. Jeg vurderer å gjøre det samme selv. Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Har samme problem som Helpsomer. 280.26 driveren funker ikke å installere, og NVIDIA Inspector-videoen hjalp ikke å for få "aktivert" GPUen i Steam. Men når jeg spiller Pro Cycling Manager, så blir GPUen aktivert. Tragisk dette her.. Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
JoddK Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Dere KAN installere driveren, bare gå til latoptvideo2go.com og last ned der. Ett alternativ til å laste ned hele driveren derifra er å laste ned INF filen til den driverversjonen dere har lastet ned, den får du på samme nettside. INF filen legger du i C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver\ så navigerer du deg til mappen C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\ og trykker på setup.exe Den INF filen jeg har lenket til her gjelder for driver med nr 280.26. Poenget med INF filen er å lure maskinen til å installere driveren, så husk å legg den i rett mappe. Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Bør je slette de gamle driverne før jeg installerer 280.26, eller er ikke dette så viktig? Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 For at det ikke skal klusse noe bør du slette gamle drivere først Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Det fungerte, tusen takk! Nå gjelder det bare å finne ut hvordan jeg skal få "aktivert" 100 hz på en gammel CRT med de nyeste NVIDIA driverne, noe som tydeligvis er vanskelig å få til.. Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Hmm. Merkelig. Kanskje du bør prøve den andre metoden, med å laste ned den offisielle Nvidia-driveren, og så legge inn .inf-filen fra laptopvideo2go før du installerer den. Edit: Jeg svarte på din opprinnelige post like over her, der du hadde mistet innstillingene under Display i Nvidia-software'n Endret 16. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Det funket med å legge inn .inf filen ja! Nå må jeg bare prøve å få fikse 100hz (trenger egetlig bare dette i 640x480, hadde det med den gamle laptopen) Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Det funket med å legge inn .inf filen ja! Nå må jeg bare prøve å få fikse 100hz (trenger egetlig bare dette i 640x480, hadde det med den gamle laptopen) Det skal du kunne få til ved å gå inn på Display - Change Resolution - markere den skjermen du vil sette oppløsning og frekvens på (må være tilkoblet pc'en, selvsagt) - og velge "Customize" nede i vinduet der, og videre "create custom resolution" Da skal du kunne få velge både oppløsning og frekvens. Endret 16. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) http://bildr.no/view/976588 Display skal vel ligge sammen med 3D Settings og Video der, om jeg ikke tar feil? Ser at videoen jocce linker til også kun har disse 2 barene, og mangler Display. Husket før at du kunne costumize selv ved hjelp av programmer som Refreshlock og Reforce, dog vet jeg ikke om slike programmer funker i W7 64bit Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ouch .... hvis Display-innstillingen blir borte ved å benytte seg av .inf fra laptopvideo2go, er det jo ikke en bra løsning i det hele tatt - displayinnstillingene trenger du. Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Går visst an å fikse 100 hz ved å fjerne pin #12 på vga-utgangen, men tror jeg skaffer meg en extender før jeg går igang med den prosessen, orker ikke risikere at hele skjermkabelen ryker Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
JoddK Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Høyreklikk på Intel HD-graphics i systemtray og velg custom innstillinger der. Dit må jeg også for å endre farger manuelt. Virker som Intel sin programvare overkjører og eller har innstillinger du ikke finner i Nvidia sin programvare. Synes i hele tatt løsningen generelt lukter kastet ut i markedet uten noe som helst testing i forkant. Lenke til kommentar
espen69 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Jupp, merker det hele tiden. Da jeg lastet ned RefreshForce, fant den kun Intelkortet.. Endret 16. september 2011 av espen69 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Hva med å fjerne all Asus bloatware'n? Dette er helt typisk; overstyring av funksjoner som finnes der fra før. Intel er så sin sak, det er mulig at det faktisk må være der for at ting skal fungere, men i hvert fall Asus sin. Endret 16. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er det noen som har fått med lisensnøkler for den forhåndsinnstalerte programvaren fra Cyberlink på disse maskinene? Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hva slags grafikkinnstillinger har dere som spiller StarCraft2? Ser flere enn meg sliter med skurring fra høytalerene. Min skurrer på høyreside av laptoppen. Noen som har fått noe svar fra asus angående dette? Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 1920x1080 og resten på high. FPS ca rundt 50-60, men kan droppe ned til 40 i de største kampene. Har ikke hatt noen skurring eller fps dropp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå