Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!

OC-Freak

Anbefalte innlegg

Hvilke trådløst nettverkskort ville du anbefalt til denne pcen, siden det som står i er av den dårlige sorten :)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=935831

Intel :) På signalstabilitet og rekkevidde har jeg ikke funnet noe som er bedre. På ren overføringshastighet skal atheros være bedre, men hjelper lite om man sliter med rekkevidde/signalstyrke.

Har selv et slikt kort i bestilling, så om du venter kan jeg verifisere om det virker. Enkelte produsenter blokkerer nemlig bruk av andre kort enn det som følger med i bios.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke trådløst nettverkskort ville du anbefalt til denne pcen, siden det som står i er av den dårlige sorten :)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=935831

Intel :) På signalstabilitet og rekkevidde har jeg ikke funnet noe som er bedre. På ren overføringshastighet skal atheros være bedre, men hjelper lite om man sliter med rekkevidde/signalstyrke.

Har selv et slikt kort i bestilling, så om du venter kan jeg verifisere om det virker. Enkelte produsenter blokkerer nemlig bruk av andre kort enn det som følger med i bios.

Takker, sitter å vurdere 55 selv :) Så kjekt ha skikkelig nett også :p

Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået når du bruker den til lette oppgaver som surfing, tekstbehandling og slikt?

Kan du høre susing, eller er den så godt som lydløs?

Tilnærmet lydløs, om du legger øret nedtil vifteåpningen kan du likevel knapt høre luftstrømmen.

Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået når du bruker den til lette oppgaver som surfing, tekstbehandling og slikt?

Tilnærmet lydløs, om du legger øret nedtil vifteåpningen kan du likevel knapt høre luftstrømmen.

Takk for svar.

Kan du si litt mer om skjermen?

Hvordan er farger, detaljer, kontrast og slikt sammenliknet med andre bærbare, bortsett fra at den har høy oppløsning?

Jeg synes det er utrolig mange dårlige skjermer på bærbare PC'er så jeg er ganske interessert i det.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Kan du si litt mer om skjermen?

Hvordan er farger, detaljer, kontrast og slikt sammenliknet med andre bærbare, bortsett fra at den har høy oppløsning?

Jeg synes det er utrolig mange dårlige skjermer på bærbare PC'er så jeg er ganske interessert i det.

Det er den beste skjermen jeg har hatt på en bærbar PC. Sortnivået er meget bra, detaljene er meget bra, som indikerer at kontrasten er bra. Fargene er slike jeg forventer de skal være, de har ikke noe feilskjær.

Jeg har dog ikke hatt en Dell med RGB-LED skjerm, som jeg nok tror er bedre - men dell tilbyr vel ikke den mer? Så kan ikke samenligne med denne. Skarphet og farger er slik jeg vurderer det like gode som på min Dell U2711 stasjonærskjerm.

Lysstyrken er så høy at på maks styrke må man nesten ha solbriller, til daglig bruk kjører jeg på "3 steg" opp fra minimum lysstyrke.

Innsynsvinklene er litt begrenset som på alle TN paneler, men det er ikke noe man kommer utenom.

Opplevd bildekvalitet er nok litt subjektivt/individuelt.

Har selv hatt en Acer 3820TG med en AUO skjerm som jeg syns var svært dårlig, andre har syns akkuratt samme skjermmodell har vært helt grei.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hvor dårlig er egentlig nettverkskortet? Jeg bor i en kjellerleilighet og får internett fra en router som utleierne har i huset sitt, i etasjen over. Har dette noe å si, eller handler det kun om det å få inn nett når man er laaangt unna routeren? Jeg kan null og nada om det her, så jeg må få det inn med teskje. Og hvis nettverkskortet bør skiftes, er dette en vanskelig jobb?

Lenke til kommentar

Hvor dårlig er egentlig nettverkskortet? Jeg bor i en kjellerleilighet og får internett fra en router som utleierne har i huset sitt, i etasjen over. Har dette noe å si, eller handler det kun om det å få inn nett når man er laaangt unna routeren? Jeg kan null og nada om det her, så jeg må få det inn med teskje. Og hvis nettverkskortet bør skiftes, er dette en vanskelig jobb?

Ingen vanskelig jobb på dem fleste bærbare pcene, ligger som regel siden av rambrikkene.

Er rekkevidden jeg tenker på. Har sån passe dekning 1 etasje over meg å en vegg mellom, men når det begynner å bli litt mer i mellom, da svikter nette litt. Å har en veldig kraftig router her i hjemmet. Men rommet jeg sitter på er omkranset med murvegg.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor noe ligger, har aldri åpnet en datamaskin. Men er det en såpass lett jobb at jeg vil klare det ved hjelp av guiding fra nettet, eller eventuelt at min hakket mer tekniske kjæreste vil takle det? I så fall er det jo itno stress siden de kostet såpass lite (så lenge laptopen takler bytte da, som OC-Freak skal komme tilbake til) :)

Lenke til kommentar

Dem fleste skal nok klare å fikse dette selv :)

Er som regel en liten "luke" under pcen som er festet med 1 eller 2 små skruer. Der finner du som regel rambrikkene, å dei fleste pcene jeg har sitt på, så ligger det trådløse nettverkskortet rett ved siden av :)

Men dette får OC-Freak kommer tilbake på om det ligger omtrent samme plass? :)

Lenke til kommentar

Det er den beste skjermen jeg har hatt på en bærbar PC. Sortnivået er meget bra, detaljene er meget bra, som indikerer at kontrasten er bra. Fargene er slike jeg forventer de skal være, de har ikke noe feilskjær.

Jeg har dog ikke hatt en Dell med RGB-LED skjerm, som jeg nok tror er bedre - men dell tilbyr vel ikke den mer? Så kan ikke samenligne med denne. Skarphet og farger er slik jeg vurderer det like gode som på min Dell U2711 stasjonærskjerm.

Lysstyrken er så høy at på maks styrke må man nesten ha solbriller, til daglig bruk kjører jeg på "3 steg" opp fra minimum lysstyrke.

Innsynsvinklene er litt begrenset som på alle TN paneler, men det er ikke noe man kommer utenom.

Opplevd bildekvalitet er nok litt subjektivt/individuelt.

Har selv hatt en Acer 3820TG med en AUO skjerm som jeg syns var svært dårlig, andre har syns akkuratt samme skjermmodell har vært helt grei.

Takk for svar.

Da har jeg også bestilt en fra samme sted. Sendes med posten i dag.

Lenke til kommentar

Har spillt 3 timer i strekk og maskinen er bare lunken. Samtlige maskiner jeg har hatt med tilsvarende "maskinkraft" har vært mye varmere på tastatur/håndleddstøtte, slik at det er ubehagelig over lengre tids bruk.

Waow, utrolig, hva har du spillt? Den bråker heller ikke mye eller?

Lenke til kommentar

wow og SC2.

Man hærer jo viften ved belastning, men den er ikke sjenerende, lyden er lav og meste lyden er "vindsus" dvs ikke whirring eller hvining som på enkelte maskiner.

Hmm... Høres bra ut, så du vil anbefale denne datamaskinen altså? Iallefall fremfor andre modeller som er under 10k?

Lenke til kommentar

Nettopp fått den i hus jeg også, en flott maskin!

Men hva skjer med at inkonene på oppgavelinjen har elendig oppløsning? Står på 32 biters på fargedybde. I tillegg fungerer ikke den nyeste driver til Nvidia (280.26) Fler hatt problemer

med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...