Gå til innhold

Kommer ikke inn i windows.

Anbefalte innlegg

Min gode venn flodhest som er bruker av dette forumet har et lite problem for tiden. Jeg har akkurat vært hos han, og vi skulle spille Postal 2.

Men da vi kom inn i spillet frøys pcen. Vi trykka ctrl+alt+delete og hele den pakka, men ingenting funka. Så restarta vi manuelt. Da kom vi til en meny som lurte på om vi ville starte som vanlig eller i sikkerhets-modus. Vi valgte vanlig og ble møtt av en blå skjerm. Den sa at det var noe maskinvare vi hadde koblet til som ikke virket, og at vi måtte sjekke om drivere om programvare var i orden.

Men vi hadde jo ikke satt inn noe ny programvare!

Det var umulig å komme videre fra den menyen så vi restarta igjen. Denne gangen valgte vi sikkerhetsmodus, men ble igjen møtt av den blå skjermen.

Vi restarta og valgte "start med de forrige innstillingene som virket" (eller noe sånt no). Vi ble igjen møtt av den samme blåe skjermen.

Så resatte vi cmos og prøvde igjen, men ble igjen møtt av den blå skjermen.

Vi har prøv å ta ut ram,biosbatteri og skjermkort men det vil ikke starte.

Noen ganger har skjermen også blitt helt svart og ikke kommet lenger. Vi har resatt cmos et antall ganger nå uten hell.

Noen som vet hva dette kan være eller har vært borti det? Vi er helt grønne akkurat nå.

Specsa hans:

xp 2400

Msi K7 eller-noe-sånt VIA hk

384 MB pc 2100 ram

?? GB harddisk 2 stk

GF Ti 4600.

Alle forslag og svar mottaes med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du la inn innlegget for meg morfin, jeg sitter nå på mamma sin pc.

La meg også legge til at jeg prøvde å starte opp fra cd-romen med en Win XP cd, og det gikk heller dårlig, det kom akkurat det samme som før (blå skjerm).

Security disk? Hva er det?

Lenke til kommentar
Takk for at du la inn innlegget for meg morfin, jeg sitter nå på mamma sin pc.

La meg også legge til at jeg prøvde å starte opp fra cd-romen med en Win XP cd, og det gikk heller dårlig, det kom akkurat det samme som før (blå skjerm).

Security disk? Hva er det?

Aner ikke hva sekurity disk er for noe. Trodde du visste det :lol: . Bare hyggelig å kunne hjelpe til. :smile:

Lenke til kommentar

Du sa at du ikke fikk startet opp med XP cd en. Hva var det da som skjedde? Kom du ikke inn på den cd en i det hele tatt? Du satte CD stasjonen som primary Boot device rigth? Om du kom inn så prøv å kjør repair. Om det ikke hjelper så innstaler på nytt. Du kan da velge å innstalere i en annen mappe en standard, og la være å formatere. Om du velger det vil det (eventuelle) viruset fortsatt ligge på disken. Men om det ikke er et virus, men ett eller annet annet, så har du da tillgangen på alt det som ligger på disken. Så er det bare å slette mappen der den forjie XP innstalsjonen lå (C:wint som standard). Om det da er et virus, så vil det mest sansynlig gjøre at du ikke klarer å boote den nye innstasjonen heller, da er det bare å velge å innstalere endå en gang, og denne gangen velge å formatere disken først.

Om du ikke kommer inn på cd rommen en gang må du starte opp med en oppstartdiskett. Last ned Win98 bootdisk herifra (Windows 98 OEM ). Sett i en diskett, kjør exe filen, og den vil lage en oppstartdiskett for deg. Så kjører du den på problemPC'en, og bruker den til å formatere stasjon C. For å formatere den skriv format c:/q på dos-promten.

Og ja, du må sette disketstasjonen som primary boot device for at dette skal funke.

Lenke til kommentar
Du sa at du ikke fikk startet opp med XP cd en. Hva var det da som skjedde? Kom du ikke inn på den cd en i det hele tatt? Du satte CD stasjonen som primary Boot device rigth? Om du kom inn så prøv å kjør repair. Om det ikke hjelper så innstaler på nytt. Du kan da velge å innstalere i en annen mappe en standard, og la være å formatere. Om du velger det vil det (eventuelle) viruset fortsatt ligge på disken. Men om det ikke er et virus, men ett eller annet annet, så har du da tillgangen på alt det som ligger på disken. Så er det bare å slette mappen der den forjie XP innstalsjonen lå (C:wint som standard). Om det da er et virus, så vil det mest sansynlig gjøre at du ikke klarer å boote den nye innstasjonen heller, da er det bare å velge å innstalere endå en gang, og denne gangen velge å formatere disken først.

Om du ikke kommer inn på cd rommen en gang må du starte opp med en oppstartdiskett. Last ned Win98 bootdisk herifra (Windows 98 OEM ). Sett i en diskett, kjør exe filen, og den vil lage en oppstartdiskett for deg. Så kjører du den på problemPC'en, og bruker den til å formatere stasjon C. For å formatere den skriv format c:/q på dos-promten.

Og ja, du må sette disketstasjonen som primary boot device for at dette skal funke.

Takk for det grundige svaret!

Jeg har fikset pc'n nå, det jeg gjorde var å starte opp med en win 2000 cd, formaterte og installerte det, for så og oppgradere til win xp. Så nå er pc'n helt frisk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...