Gå til innhold

Trenger ny RAM! (Har lest sticky og fortsatt grønn!)


Joffii

Anbefalte innlegg

Sitter på en pc med disse specsa for øyeblikket:

 

ASUS P5Q, P45, Socket-775

Intel Pentium Dual Core E5200 2,5GHz,

Gainward GeForce GTX 460 1GB

 

med denne RAM'en Kingston DDR2 HyperX PC6400 4GB KIT CL5

 

Skal gå til innkjøp av RAM og SSD disk nå og lurer derfor på hvilken RAM jeg skal gå for!

 

Vil ha raskest ram til rimeligst pris. Helst 6-8gb til maks 1000,-

 

Er det urealistisk si ifra, har som sagt null peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er lite økonomisk pga at du neppe kan bruke minnet i neste bygg, samt at DDR2 er uforholdsmessig dyrt mot DDR3.

 

Det er også mest sannsynlig unødvendig å bruke penger på å gå fra 4 til 8 GB DDR2.

 

Start med å avklare om du bruker over 4GB. Det gjør du i taskmanager i W7.

 

Legg heller kronene i SSD

Lenke til kommentar

Nå har minne jevnt over lang levetid om det ikke er klokket hardt. Jeg har minnebrikker som er 7 - 8 år gamle og har vært i drift kontinuerlig. Ikke en feil på disse den dag i dag.

 

Så minne "slites" ikke i realiteten - da det ikke har bevegelige deler. Men alderdommen kan allikevel ta minne, men da snakker vi fort om svært mange år. Jeg har ellers 4 x 2 GiB på mitt gamle P5B Deluxe hovedkort (hvarav 2 x 2 fra 2006), maskina er brukt daglig i 8 - 10 timer, og står på nesten støtt.

Lenke til kommentar

Det med å handle rask RAM er bortkastet, eneste grunnen er om du skal overklokke og ikke vil risikere å bli holdt igjen av RAMen din når du kjører buss hastigheten din oppover.

Til vanlig bruk merkes det ikke forskjell på 775 i det hele tatt og på 1366 forskjellen i ekstreme tilfeller er det MAKS 2 FPS å hente fra supertreg RAM til Superrask RAM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...