Gå til innhold

Celeron vs Duron


JSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du

 

Vel...min erfaring er at Duron er endel raskere , som sagt min erfaring

 

Sikkert 38465860 meninger om det.

Hadde valget stått mellom en celeron og en duron i dag...ingen tvil duron.

Koster ikke skjorta , socketA hk koster ikke all verden lengre heller og tar også t-bird's/XP prosessorer (amd)

 

Lykke til

 

/jan

 

[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-06 11:12 ]

Lenke til kommentar

0+38465860^0.5~6202 meninger tenker jeg vi sier :grin:

Sirjøsli: Har god erfaring med Duron (riktignok gammel 750@1000 m. blyantstrek), ca 1500 for HK+CPU for et år siden (hvis jeg husker riktig). Hr kjørt Duron 300@504 for drit lenge siden, funka fett det også helt til jeg grilla den, da funka den ikke på et døgn ca, og etter det gikk den ikke stabilt på 504 lenger.

Litt offtopic kanskje, menmen...

Lenke til kommentar

Hehe

 

Vel nei...litt historik om duron er vel ok.

Må jo gi gutten en grunn til å kjøpe duron fremfor celeron :grin:

Du får en Duron 1000mhz og ett HK til ca.1550,-kr

Må legge til at kjerringa bruker duron 700 her i huset til spilling , funker helt toppers

Spiller UnrealTournament,serious sam1-2 ,np.

 

ps: De har klokket en 700 til 1705 på http://www.overclockers.com (off topic...jeg vet)

 

/jan

 

[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-06 11:30 ]

Lenke til kommentar

Dersom du setter sammen et nytt system med duron prosessor. Vil du kunne oppgradere dette til f.eks en AMD XP2000+ prosessor når denne er kommet ned i kr 1500,-

 

Med en celeron prosessor vil du kunne oppgradere til en PIII prosessor...

 

Jeg vil påstå at valget er enkelt. Ved å sette sammen et duron system har du mye større oppgraderings muligheter.

Lenke til kommentar

Dollar

 

Tull og tøys

Duron kan ikke trimmes??

 

Vel uansett...gutten ba om alles mening

Pr i dag er Duron mest for pengene samme hvordan du vrir og vender på på det..påstår nå jeg iaf.

Billig,"lett" og overklokke,cache (kontra celeron) ,

og fremtidige oppgraderinger.

 

/jan

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-06 13:30, Dollar skrev:

Duron kan ikke trimmes - Celeron kan...


Celeron har også bedre hovedkort




 

Hva mener du med det dollar? med å trimme regner jeg med oc? Etter min erfaring er celeron multiplierlåst.. dvs: bare oc via fsb!

Med AMD duron kan du med et enkelt blyanttriks låse opp dette og da "trimme" prosessoren BÅDE via multiplier og fsb!

Ok... jeg har da sett MANGE gode oc resultater med celeron også da! Men, men....

 

Det var også en som skrev ovenfor at celeron har bedre hovedkort.. ? Hva?

Duron støttes jo av alle de nyeste chipsettene på markedet til socket a! dvs via266a, via333a, amd760, nvidia N-force pluss en rekke til! I tilleg støtter denne platformen ddr-sdram noe som er å foretrekke istedenfor gode gamle pc133sdram..

Jeg vil si at dette er de beste chipsetta på lenge!

BX rula en tid det også ja, og intels i815EP-brikkesett er ok det også.

 

Men kort oppsummert er det nok AMD sine low-cost prosessorer som er å satse på, hvis man har tenkt å ha systemet en stund! Har selv en duron 600@875 og den rocker fortsatt den! sammen med min g2ULTRA kjører jeg de fleste spill 1024x768 full detalj glimrende!

 

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar

...dollar, hva mener du at "Duron kan ikke trimmes - Celeron kan..." Hva legger du i ordet ikke trimmes?

 

anyway....Det er en ting som har irritert meg vanvittig mye, Intel har det med å bytte socket ganske mye, det er jo nesten slikat hver gang de kommer med en ny løsning så bytter de socket. Er ikke dette lite gjennom tenkt?

 

Hvis man ser på AMD så har de klart å bruke Socket A ganske lenge...Det er ihvertfall mitt inntrykk. Jeg syntes det er viktig at man kjøper et system som man kan oppgradere, dette er jo simpelt som bare det med AMD i forhold til Intel...

 

Jaja, jeg vet du er Intel fan...Intel har noen gode poeng også, men jeg syntes rett og slett ikke det er verdt det. :razz:

 

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Celeron er egentlig ikke noe og sammenligne med Duron, da duron er mye bedre en Celeron og burde heller sammenlignes med en Pentium 3 da ytelsen på en Duron er mere lik ytelsen på Pentium 3 enn lik ytelsen på en Celeron.

 

PS: ser att en duron 1000 mhz koster kun 595,- på psdata , dæsken det er billig :smile:

Lenke til kommentar

Duron er best! Hvis man skal kjøpe en ny maskin og man har et stramt budsjett, så kan man spare noen tusen ved å klare seg med en duron en liten stund til man får råd til den noe dyrere xp. Så hvis man skal se det hele fra et økonomisk standpunkt så er duron bedre en celeron, siden man da slipper å bytte hk og ram hvis man skal oppgradere til en raskere cpu. Er ikke det riktig resonert?

Lenke til kommentar

Mitt poeng er at en Celeron 1AGHz kan kjøre på 1.5GHz/150fsb med Boxed vifte. Klart mindre duroner og kan klokkes noe men ikke i samme stilen lissom.

 

Var vel noe skarp sagt - beklager det, likevel mener jeg at så lenge vi snakker om 0.13 micron celeron med 256 LC cache er det i en annen klasse enn Duron.

 

THG viser at duron er kjappere i tester, men husk at han viser med PC100 SDRAM på Celeron og PC2100 DDR på Duron.

 

På 150FSB bli det nok litt andeledes - og med dagens priser er det også mange som kjøper 700-800kr prosessorer som ikke vil legge en 1000-enlapp i ny RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...