Gå til innhold

Tips til billig men bra ssd for pc med SATA2

Anbefalte innlegg

Trenger Tips til billig men bra ssd for pc med SATA2. Tenker 60 GB må være minimum størrelse. Pc,en er plattform 1366 (tror jeg den heter) med i7 920 prosessor. Husker ikke helt hvilke hovedkort som står i maskinen, men definetivt ikke SATA3 på det. Jeg er ute etter noe som er billig og stabilt, men med merkant ytelseshopp fra vanlig HDD. PCen skal brukes til photoshop, premiere videoredigering av HD-video (akkurat fått nytt videokamera) og spill. Litt usikker på hva mer enn Windows som er vits i å installere på SSD..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle SATA3 disker fungerer på SATA2.

Velg en SSD som er innenfor ditt budsjett og trykk "Kjøp". Alle SSDer er like kjappe i realiteten. Teoretisk ytelse er mye høyere på SATA3-disker, men dette merker du ikke i vanlig bruk.

Personlig hadde jeg nok kjøpt en SATA2 OCZ disk av noe slag, f.eks. Vertex 2 eller Agility 2.

På SSD'en installerer du operativsystemet og essensiell programvare.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha god ytelse på lesing/lagring av komprimerte filmer/bilder, så ville jeg ikke gått for noe SandForce basert, unttat Vertex3/HyperX/Force GT etc. Disse takler inkompressible filer mye bedre enn deres brødre/søstre. Men så har du mye trøbbel med disse, slik at du kan risikere å få problemer (firmware-problemer). Riktignok, når du bare har SATA2 så er de uansett bortkastede penger da du betaler for noe du ikke kan utnytte.

Samsung 470 derimot er en veldig god SSD med veldig god sekvensiell les og skriv hastighet, og billig er den og!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt..

Er fremdeles usikker..

Jeg tenker det står mellom disse tre SSDene; Agility 3, Samsung 470 (Arne tipset om) og Intel 320, alle med 120 GB, og til ca samme pris. Grunnen til at jeg ikke klarer å bestemme meg er hva jeg leser om Buggs og BSOD når jeg googler. Vil ha minst mulig pes. Råd til førstegangskjøper, anyone?

Lenke til kommentar

Go for the Samsung SSD 470 Series 128GB. I have the 64Gb version and they are excellent. Also komplett.no is selling the 128Gb version for Kr 1195 now. Lastly you get more usable space than with a 120Gb drive. With the 64Gb version you get about 60Gb, so I would assume with the 128Gb you will get about 119 - 120.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...