PlaasterLars Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Heisann, jeg skulle installere et program og det krevde at jeg la programmet på en usb og bootet fra en den. For å gjøre den måtte jeg først kjøre en fil som på et vis opprettet boot-muligheten... (eller noe slikt). Problemet nå er at hver gang jeg starter PC-en blir skjermen svart og forteller at den ikke finner det angitte boot-mediumet. Derfor må jeg restarte og gå inn i boot-menyen og velge harddisken der OS-et (Windows 7) ligger... Noen som kan hjelpe meg å fikse dette? Mvh Lars Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Du finner menyer i BIOS som setter boot prioritet. Det finnes utallige variasjoner av BIOS, her er et gammelt eksempel: http://helpdeskgeek.com/how-to/change-boot-order-xp-vista/ Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hvis det ikke funker å skifte bootrekkefølge i bios, og at den bare ikke finner riktig partisjon: Windows installeringscd->kommandolinje->kommandoen fixmbr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Er vel ikke logisk at fixmbr skal kunne utrette noe. PC booter når han velger rett disk. Hvis det er noe feil på bootkode i MBR så kan den ikke boote. Da kommer typisk "DISKBOOT ERROR PLEASE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå