PlaasterLars Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hei, jeg har en PC med: Windows 7 Sabertooth X58 hovedkort Corsair 24 GB RAM Når jeg åpner Oppgavebehandling og sjekker Ytelse, står det at tilgjengelig minne er 16384. Det samme opplever jeg i Adobe After Effects... Må jeg aktivere eller fortelle Windows at jeg har mer minne installert? Mvh Lars Lenke til kommentar
piltar Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Har du Windows 7 Home Premium? Der er max ram du kan bruke 16GB. Trur du trenger ultimate. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Eller du kan f.eks. bruke Linux som ikke koster noe som helst - som støtter 64GB RAM i vanlige distribusjoner, og nesten uendelig om du konfigurerer ting rett. Så kan du jo f.eks. bruke Fusion, Jakasha, Shake, eller Adobe AA via WINE. Eller kjøre en virtuell Windows-instans via VirtualBox om du på død og liv må ha Windows. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Eller du kan f.eks. bruke Linux som ikke koster noe som helst - som støtter 64GB RAM i vanlige distribusjoner, og nesten uendelig om du konfigurerer ting rett. Så kan du jo f.eks. bruke Fusion, Jakasha, Shake, eller Adobe AA via WINE. Eller kjøre en virtuell Windows-instans via VirtualBox om du på død og liv må ha Windows. Ja for det blir det samme som å kjøre windows 7?? Linux funker til noe, Windows til det meste. Alt er avhengig av hva slags programvare du vil kjøre. Mitt svar er like flåsete som det posten jeg svarte på. Ser du alle 24GB i bios, dersom ikke så er det fordi intelchipsettet trenger litt mer guffe på minne kontrollern øk spenninga litt og prøv igjen - Eller sett ned frekvensen til 1066 som en test. Kjører selv med 24GB og det funker glimmrende.. Snabelen Endret 27. august 2011 av Snabel Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Personlig vil jeg si at har du muligheten, kast Windows på dynga. Men er det noe du trenger Windows til som du ikke kan virtualisere så kjører du Windows, enkelt og greit. Men til saken, i Windows er det en mulighet for å begrense minnet, dette burde sjekkes ut at dette ikke er tilfellet, dette ser du via Boot menyen når du kjører Msconfig. Tror ikke dette er tilfellet hos deg, men feiler dette så er du på litt dypere vann, første du kan forsøke er spenningen til minnet, VTT og det styret der i BIOS, disse kan du justere litt opp og se om det blir bedre, som sagt ingen fasit til deg her da dette er for variabelt så her er det prøving og feiling som gjelder. Om dette ikke går så ville jeg demontert maskinen, tatt ut CPUen og sjekket sokkelen for bøyde pinner. Dessverre har dette vært ett problem fra ASUS med 1366 hovedkortene, og noen bøyde pinner har gjort en eller 2 minnekanaler ubrukelige. Ellers, flott fornavn du har, liker det Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Regner med du har windows 7 home premium, som støtter maks 16GB med minne. Du må oppgradere til win7 pro/enterprice/ultimate - så kan du ha opptil 192gb minne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå