Gå til innhold

Dressko - vide størrelser


Anbefalte innlegg

Hey, har vært lurker en stund, men har endelig et spørsmål. Jeg har akkurat flyttet tilbake fra USA, og sliter veldig med å finne butikker som selger sko i behagelig størrelse for meg. Snakker da om jobb /dress-sko.

 

Jeg bruker str 46, men har velidg brede føtter. I USA var det stort sett alltid sko i forskjellige bredder tilgjengelig, men jeg har ikke funnet noe utvalg av sånt i Norge.

 

Velger å tro at jeg ikke er eneste stor-fot her, så noen som har funnet noen butikker som har sånt? Kan strekke meg til Sverige og Danmark hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du villig til å bestille på nett?

 

Forsåvidt, men å bestille på nett vet jeg jo allerede hvordan man gjør, så spørsmålet mitt var vel mer i retning av om noen kjente til butikker som faktisk solgte det :)

 

Akkurat sko (i alle fall for menn) kan være litt køddent fra nett, siden det er store forskjeller i str fra merke til merke og sånt.

Lenke til kommentar

Du finner nok noe i Oslo, men det er jo et betydelig bedre utvalg på nett.

Nå vet jeg ikke hvilken prisklasse du har tenkt å legge deg i, men ta en titt på Allen Edmonds. De får du i brede størrelser, og når du først har funnet en sko og en lest som passer deg fint, vet du hva du trenger videre. AE har en del forskjellige modeller som står på samme lest, og det samme gjelder de fleste andre ordentlige skoprodusenter.

 

Alden ligger litt over AE igjen, og Crockett & Jones ligger vel som en mellomting. Herring har en del, som lokeland nevner, og du kan også kjøpe Loake der (Loake produserer en god del av skoene til Herring), og du finner også merker som Church's, Barker, Cheaney og Trickers. Tror samtlige har brede størrelser, og det står informasjon om lestene der, så du kan søke opp lestene og se litt beskrivelser. Ikke like bra som å prøve, men du får ihvertfall en idé.

 

I tillegg har de Church's på Agnar Hagen, og Lacrosse skal visstnok føre Loake, så du kan prøve på litt ymse der før du eventuelt bestiller.

 

Uansett, hold deg ihvertfall unna Eurosko og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...