Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klapring/klikking/knepping fra styring ved rattutslag på tomgang

toth

Anbefalte innlegg

Hei, nettopp anskaffet en -02 c220cdi, og dersom jeg svinger hjulene mer enn 10-20% fra rett frem på tomgang, kommer det høylytt lyd fra en sted fremme. En klapring eller knaking. Tomgang er ca 6-700rpm, men dersom jeg ruser til 8-900rpm og svinger, men fortsatt står stille, kommer ikke denne lyden.

Noen som kan svare på hva dette er? Servoen som ikke får nok tilførsel av noe på lavt turtall e.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, nettopp anskaffet en -02 c220cdi, og dersom jeg svinger hjulene mer enn 10-20% fra rett frem på tomgang, kommer det høylytt lyd fra en sted fremme. En klapring eller knaking. Tomgang er ca 6-700rpm, men dersom jeg ruser til 8-900rpm og svinger, men fortsatt står stille, kommer ikke denne lyden.

Noen som kan svare på hva dette er? Servoen som ikke får nok tilførsel av noe på lavt turtall e.l.?

Høres mer ut som et ledd med slark i. Kan også være clutchen som ikke løser helt ut.

Mulig det er noe helt annet for modellen du oppgir sier meg ingen ting så dette var et "skudd fra hoften". :whistle:

Lenke til kommentar

Foreslår at du først prøver å finne ut hvor lyden kommer fra før du grubler på årsak.

Du lager lett et brukbart stetoskop med en tynnt flat skrutrekker og en tynn plastslange.Stikk hull på plastslangen med skrutrekkeren og før skrutrekkeren forbi åpningen på plastslangen slik at den stikker ut.

Når du nu berører styresnekke, servo og andre dingser med skrutrekkerendu og med den andre enden på plastslangen i øret vil du finne ut av hvor lyden kommer fra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

luft ut servoen din skikkelig.

Om dette ikke hjelper. Få en kamerat til å legge øret inntil ene felgen mens du raskt svinger til venstre og høyre med motoren igang. Dette for å finne ut siden problemet ligger på.

Selv om det er litt usannsynlig med tanke på symptomene dine. Justeringsbolten til styresnekken din kan hende trenger seg en kvart omdreining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...