Gå til innhold

Hva skjer med Breivik når han kommer ut av fengsel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vært diskutert i eldre Breivik tråder. Det var noen da som kom fram til at han aldri vil bli sluppet ut. Rett og slett på grunn av han dømmes til "forvaring" (?) i fem nye år hvert femte år etter hovedtiden er gått. Jeg bruker sikkert feil ord, men noen får forklare bedre :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette har vært diskutert i eldre Breivik tråder. Det var noen da som kom fram til at han aldri vil bli sluppet ut. Rett og slett på grunn av han dømmes til "forvaring" (?) i fem nye år hvert femte år etter hovedtiden er gått. Jeg bruker sikkert feil ord, men noen får forklare bedre :p

Forvaring er kort og godt at han ikke blir sluppet ut før de mener at han er trygg for samfunnet.

Dette blir sjekket med jevne mellomrom (5år).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis han noen gang kommer ut, noe jeg tviler sterkt på. Så kommer noen til å kverke han innen 2 uker.

Og du har rett til å heve deg over rettsystemet fordi?

Lenke til kommentar

Hvis han noen gang kommer ut, noe jeg tviler sterkt på. Så kommer noen til å kverke han innen 2 uker.

Han skrev vel ingenting om at han ville gjøre det. At han likevel er sterkt hatet er det vel ingen tvil om, og det vil alltid være farlig for Breivik ute i det fri - resten av hans liv.

Lenke til kommentar

Hvis ABB hadde fått 5 år f.eks. Har man da plikt til å heve seg over rettssystemet? Ja vil jeg hevde.

Et rettssystem er ikke noe hellig ku som ikke kan forbigåes. Da blir selvsagt godt betalte menn i svart kappe sinte, fordi man tar fra deres arbeid og millionlønner dog.

Lenke til kommentar

Det kommer til å skje det samme med ABB som med Treholt. ABB slipper nok ut en eller annen gang og flytter utenlands der han bruker resten av livet til å prøve å renvaske navnet sitt.

Treholt var jo i mange år Norges mest forhatte mann og er i dag en nobody.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Han trodde ! "ville" at han skulle dø nor han hadde gjort drapene ! Så koffor gi han det han vil ha ? Isteden for og sjå Ka de han gjor førte til ?

Korrekt.

Ser ut som setningen: If one man can show so much hate, think how much love we can all show together.

Har gått helt i glemmeboka hos de fleste.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Tviler på at han kommer til å forsøke å renvaske navnet sitt. Beste han kan gjøre er å endre det og aldri stikke hodet sitt frem igjen.

Treholt er vel kanskje, alt etter definisjoner, en nobody (de fleste bryr seg ikke og de som bryr seg skulle ønske han sluttet å mase), men han stikker jo hodet frem i medier titt og ofte. Det tror jeg ikke Breivik kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar

saywhat? Sa aldri noe om at jeg skulle gjøre noe, men hvis du har ikke har fått det med deg, så er B-gjengen ute etter han. Og det er store "pengepremier" ute å går.

Lenke til kommentar

saywhat? Sa aldri noe om at jeg skulle gjøre noe, men hvis du har ikke har fått det med deg, så er B-gjengen ute etter han. Og det er store "pengepremier" ute å går.

Hehe. Og du tror at de fremdeles kommer til å være ute etter ham etter 21 år?

De har sannsynligvis allerede glemt hele greia.

Lenke til kommentar

Tror nok det blir veldig lenge til han slipper ut.

Lurer på om ett eneste nettverk i norge hadde turt å ta imot ham når han slipper ut.

Tror at uansett hvor lang tid det tar før han er på gaten igjen så vill dette huskes altfor godt.

Tilogmed de mest hardbarka miljøene som han kunne passet inn i før hendelsen vil nok holde seg ett godt stykke unda da

han sannsynligvis vil bli hollt ett godt øye med fra politi resten av livet.

Om han kommer til å bli drept eller fortjener å bli drept etter soning tror jeg har liten betydning for de fleste, da det aldri vil endre på det som skjedde.

Det beste som kan hende i mine øyne er at han blir glemt i fengsel. Å slutter å få så mye oppmerksomhet om saken sin. All pr er god pr og litt for mange sympatiserer med ham selv om de kanskje ikke vil støtte handlingen.

Jeg tror at han elsker det faktum at hele verden snakker om han og hans manifest. selv om han ikke får se det selv enda så vet han.

Den største tragedien handler om de døde og etterlatte.

Ikke om han.

Lenke til kommentar

Han trodde ! "ville" at han skulle dø nor han hadde gjort drapene ! Så koffor gi han det han vil ha ? Isteden for og sjå Ka de han gjor førte til ?

Korrekt.

Ser ut som setningen: If one man can show so much hate, think how much love we can all show together.

Har gått helt i glemmeboka hos de fleste.

Det er bare bra. Hater det sitatet der.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...