L4r5 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Disse filmene deler en del. Men hvor går jeg videre? Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Noen jeg kommer på: Strange Days, Equalibrium, The Jacket, The City of Lost Children, Twelve Monkeys, The Island, Open Your Eyes, Brazil, Primer, Moon... Alle kan kanskje ikke sammenlignes direkte med de du nevner, men jeg vil nå si de her noe til felles. Dette med eksistensialisme osv. Lenke til kommentar
rufs Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Her begynner en å komme inn på en favorittsjanger. Muligens jeg utvider ønskene til trådstarter men her skal det være listet opp fra "mind twisters", mystery, scifi, "alternate reality", noir og samfunnssatire, noen har vel alt. Felles for de er vel at du blir sittende med noen spørsmål til ettertanke etter å ha sett de. Post 90´ tallet: Adaptation Contact Being John Malkovich The Machinist The Man From Earth PI Vanilla Sky Equilibrium Eternal Sunshine of the Spotless Mind Inception Minority report The Prestige The Adjustment Bureau Synecdoche, New York Pre 90´ tallet: Eraserhead Altered States Blade Runner Brainstorm Logans Run The Quiet Earth Zardos 2001 - A Space Odyssey Dreamscape Sphere Forbidden Planet Planet of The Apes THX 1984 Ønsker også flere innen denne typen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Her var det mye bra. En god del jeg har sett (og stort sett elsket), men også en god del nytt. Takk. Skal sjekke ut alle og en hver. Kom gjerne med flere, folkens. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nice, er egentlig på jakt etter slike filmer selv Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Johnny Mnemonic (1995) Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Cube, Butterfly Effect og Jacob's Ladder kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå