Gå til innhold

Dagens Vits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg blir litt sur her altså. liker de gutta der å ødlegge for andre eller? ja, nå skal vi ødelegge linux for det er gratis. det er jeg sikker på at SCO og MS sier. også sier MS ja nå for vi flere kunder også som vil kjøpe Windows. eeeeeeeh, kommer ikke bli å bli mindre piratkopiert Windows av den grunn.

Vits? aprilsnarr var for 6 måneder siden. det skal vel snart koste penger å gå på wc i sitt eget hjem også nå tenker jeg :D

Linux kommer til å leve videre det MED OPEN SOURCE.

er det din hjemmeside du har linka til i signaturen din eller har du den der fordi den er bare veldig artig å stygg?

Hæ? ja det er min ja. hvordan det? du må nok se på din egen hjemmeside du. for fram bare mapper når jeg går inn på siden din skjønner du. hehe, få til de mappe greiene så for vi se. ikke hakk på andre er du snill. det blir så dårlig miljø skjønner du.

hvis du har noe spess å si til meg så for du si det på PM

surfer86 kom med kritikk og som jeg har sagt så må du tåle litt krittik , så lenge den er konstruktiv. Jeg er enig med surfer86 den er veldig stygg og før du kritiserer hans så vit dette. siden hans var bedre før , jeg har sett hvordan det så ut før. Siden var bra , vet ikke hvorfor den ser ut sånn nå , kanskje han har planer om å oppdatere den eller lage ny ? . Den så i hvertfall bedre ut før , din ser rett og slett sinnsvakt ut og har gjort det fra dag 1. :lol:

"litt kritikk må man da tåle"

Ærlig talt. Hva f*** har dette å gjøre med topic? Jeg likte siden og den er tydligvis ikke laget for dere. Gidd å bry dere. All design er subjektiv - ALT er subjektivt!

wil har en MYE bedre oppførsel enn dere, og ber dere sende PM istedenfor å spamme på forumet, jeg har fått mye større respekt for han enn for dere. Konstruktiv kritikk skal man tåle, men dette var ikke konstruktiv kritikk, så hold de "fine" ordene inni dere.

Ekkel fjortiss oppførsel! :o :evil: Men jeg misliker SCO enda mere.. De vil ikke vinne fram. Flere og flere får vite hva linux er når de dummer seg ut slik.

Lenke til kommentar
jeg blir litt sur her altså. liker de gutta der å ødlegge for andre eller? ja, nå skal vi ødelegge linux for det er gratis. det er jeg sikker på at SCO og MS sier. også sier MS ja nå for vi flere kunder også som vil kjøpe Windows. eeeeeeeh, kommer ikke bli å bli mindre piratkopiert Windows av den grunn.

Vits? aprilsnarr var for 6 måneder siden. det skal vel snart koste penger å gå på wc i sitt eget hjem også nå tenker jeg :D

Linux kommer til å leve videre det MED OPEN SOURCE.

er det din hjemmeside du har linka til i signaturen din eller har du den der fordi den er bare veldig artig å stygg?

Hæ? ja det er min ja. hvordan det? du må nok se på din egen hjemmeside du. for fram bare mapper når jeg går inn på siden din skjønner du. hehe, få til de mappe greiene så for vi se. ikke hakk på andre er du snill. det blir så dårlig miljø skjønner du.

hvis du har noe spess å si til meg så for du si det på PM

surfer86 kom med kritikk og som jeg har sagt så må du tåle litt krittik , så lenge den er konstruktiv. Jeg er enig med surfer86 den er veldig stygg og før du kritiserer hans så vit dette. siden hans var bedre før , jeg har sett hvordan det så ut før. Siden var bra , vet ikke hvorfor den ser ut sånn nå , kanskje han har planer om å oppdatere den eller lage ny ? . Den så i hvertfall bedre ut før , din ser rett og slett sinnsvakt ut og har gjort det fra dag 1. :lol:

"litt kritikk må man da tåle"

Ærlig talt. Hva f*** har dette å gjøre med topic? Jeg likte siden og den er tydligvis ikke laget for dere. Gidd å bry dere. All design er subjektiv - ALT er subjektivt!

wil har en MYE bedre oppførsel enn dere, og ber dere sende PM istedenfor å spamme på forumet, jeg har fått mye større respekt for han enn for dere. Konstruktiv kritikk skal man tåle, men dette var ikke konstruktiv kritikk, så hold de "fine" ordene inni dere.

Ekkel fjortiss oppførsel! :o :evil: Men jeg misliker SCO enda mere.. De vil ikke vinne fram. Flere og flere får vite hva linux er når de dummer seg ut slik.

enig. jeg driver da for pokker ikke et linux firma heller. for å si det sånn jeg har aldri sett en hjemmelaga side som har skrevet hverken om Linux, partisjonering, eller Windows.

Bli voksen folkens. Surfer 86 hadde ikke skrevet om noe sånt som jeg hadde skrevet om på min side. jo, jeg tåler å få kritikk, men kan da ta dere en liten pause folkens. jeg er enig i at jeg ikke er verdens mester i Linux men det er for pokker ikke dere heller.

dere har deres svake sider dere også. på deres sider så vil jeg gjerne se at dere skriver like mye om linux som jeg gjorde. klarer dere det så er vi på nett.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis blir denne saken avgjort før Linux kjernen direkte blir innblandet (med Linus og hele pakka). Et potensielt problem er at dersom SCO vinner saksmålet mot IBM vil de kunne gå etter Linus Torvalds og kreve erstatning for at han har distribuert copyright'a materiale. Om han fjerner det fra Linux-treet så vil han fremdeles være skyldig i å ha distribuert det.

Men når det er sagt så er jeg ikke urolig for at IBM kommer til å vinne i saksmålet fra SCO siden SCO (heldigvis!) selv har gitt ut Linux under GPL. Dette betyr at dersom SCO vinner så vil man i teorien (tror jeg...) kunne gå til mot-saksmål for brudd på GPL.

Dette ville selvfølgelig vært en fjern og stygg bikkjeslagsmål-visjon. Jeg kan ikke forstå hvordan en amerikansk domstol kan godkjenne at en aktør bryter en lisens, noe de må gjøre dersom de lar SCO vinne. Mao, jeg tar saken med fatning.

Det hadde vært deilig å blitt ferdig med dette selvfølgelig. Man vet jo aldri tross alt.

Lenke til kommentar
hva skal de kreve erstattning for da? det er ikke sikkert at det er Unix kildekode i Linux.

Det er det som er hele poenget med en domstol, de skal dømme hva som er "rett" og "galt". Hvis ikke SCO klarer å bevise sin sak dømmer selvfølgelig domstolen i favør for IBM (eller hvem det nå er SCO har tenkt til å saksøke).

Lenke til kommentar

"quote wil blah blah blah blah"

www. er stort, det finnes nok en side som både omtaler partisjon , windows , linux i en og samme side. rettere sagt "det finnes" , ikke prøv å ro deg unna. dårlig review's , tar dette som eksempel:

"Knoppix, var ikke så veldig bra pga at jeg måtte kjøre denne distroen fra cd. dette var en ulempe for meg synes jeg, selv om jeg ikke hadde prøvd så mye linux før. dessutten så kjørte denne linux distroen KDE som grafisk grensesnitt noe som jeg heller ikke liker så veldig godt."

kan du si meg hvorfor denne distroen har fått terningkast 1 ? fordi den kjøres fra cd ? ærlig talt wil du er ikke kompetent nok til å vurdere en distro. knoppix er en j*vla bra distro og ja den kjøres fra cd , men det er så folk kan få sjansen til å prøve linux litt før de legger det inn , det er hele poenget med en "live-eval" cd. og når det gjelder design så må jeg få lov til å ikke like den uten å få mye dritt slengt til meg.

Jeg ventet meg ett barnslig svar , men det får være måte på. Men jeg skal la deg være ifred wil , vil jo ikke være ansvarlig for at en unge begynner å gråte. lykke til videre på forumet wil

:lol:

*Edit* i quote :"så vil jeg gjerne se at dere skriver like mye om linux som jeg gjorde. klarer dere det så er vi på nett."

Jeg har aldri påstått at jeg har mye mer peiling enn deg , men hvor mye peiling tror du det tar for å skrive det på den siden ? . jeg har en fetter på 12 og han lager bedre web sider enn deg. når det gjelder surfer86 derimot så kan han mer om linux enn du , jeg har sett han hjelpe mange på linux forumet og kommet med gode råd.

hva har du gjort ? : jo mast som et foss om hvilken linux distro du skal bruke , kommet med dårlige råd , kommet med kommentarer som jeg har ærligt talt måttet gått over 2 ganger. Jeg vet dette ikke er en stil , men litt rettskriving er da ikke for mye å forlange , eller ?.

Lenke til kommentar

http://www.sco.com/scosource/linuxlicensefaq.html

What is the cost of the License?

The promotional fee for the client (desktop) license is $199.

The promotional fees for server licenses are:

Right to use SCO IP in a Linux distribution

Promotional License Fee

with 1 CPU $699

with 2 CPUs $1,149

with 4 CPUs $2,499

with 8 CPUs $4,999

Additional single CPU $749

Stive priser gitt!!

Major portions of UNIX® System V and derivative works began appearing in version 2.4 of the kernel. Prior versions of the kernel are largely unaffected

Hva var det som dukket opp i 2.4 kjernen da?'

I verste fall kan vi jio ta en total rollback til 2.2 og utvikle derifra... noe som vil være et stort skritt tilbake, men det er jo bedre enn å ikke kunne ta flere skritt ;)

Lenke til kommentar
Major portions of UNIX® System V and derivative works began appearing in version 2.4 of the kernel. Prior versions of the kernel are largely unaffected

I verste fall kan vi jio ta en total rollback til 2.2 og utvikle derifra... noe som vil være et stort skritt tilbake, men det er jo bedre enn å ikke kunne ta flere skritt ;)

Kan vel bare utvikle fra 2.2 og copy/paste alt det som er skikkelig ifra 2.6 ;) evt. ta vekk det som er fra system V og skrive en ny flerprosessor håndtering.

Men selv så tror jeg SCO har kopiert Linux kode inn i System V for å lage et søksmål. Ingen kan jo sjekke hvor de fikk det ifra! Grr, lukket kode er naasty.

Lenke til kommentar
btw. GNU fungerer med flere kerneler enn Linux, så å drepe linux e ikke nok til å drepe GNU

GNU skal jo bruke Hurd om ikke så lenge ;)

Det har vært i utvikling LENGRE enn Linux... Det var faktisk det at utviklingen av Hurd var så treg som provoserte Linus til å utvikle Linux.

Lenke til kommentar

Bla NUMA og SMP, avansert minnehåndtering og flerprosessorteknologi. Begge nyttige for enterprise-linux...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...