Gå til innhold

Telefonselger hjelp og tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange Takk, for alle svarene, dette høres perfekt og til stor hjelp. Noen flere eksempler?

Tror vel du nå har forstått grunnprinsippet ved telefonsalg, og at spørsmål er tabu. Du skal lede kunden gjennom samtalen, mens du sammtidig får en bekreftelse på at han/hun vil ha produktet du selger, samt avslutte på en hyggelig måte.

 

Når man spør en kune om han/hun er interissert i produktet, så vil man veldig ofte få et "nei" og i tillegg så kan man risikere å få situasjoner hvor kunden plutselig vil prute og eller klager på prisen. Da maler man seg selv opp i et hjørne man skal slite litt for å komme ut av.

Lenke til kommentar
Hehe. Ja Blir en veldig bra telefon selger med alle disse tipsene her,

jeg har ikke fått jobben enda, men hopper jeg får det, jobben går ikke ut på å ringe privat telefon, men firmaer.

Så tror jeg slipper å få dårlige holdninger.

 

Flere svar som kan hjelpe?

 

Kalde lister ftw. Da ringer du småbedrifter der du har null peiling på hva de har fra før og må prøve å få de over til det du jobber med nå. Kan tjene veldig stort da om du er heldig med å treffe på de rette.

Men da må du fiske mye etter informasjon!

 

En telfonselger som BjerkneZ ville raskt fått en lang rekke anmeldelser og klager mot seg og de han solgte for. Samtidig flere brudd på norsk lov. Dette gjelder spesielt holdning til punkt 2 og 3.

Jaha?

Det som skjer om man driver rovsalg (som er helt vanlig i telefonselgerselskapene) og det fyker inn klager er at avdelingsleder går over samtaleopptakene med deg for å se hvilke salg som kan ansees som 'ugyldige'. Og de som tydligvis var ugyldige, vil da bli slettet og trukket fra lønnen din (om du har fått utbetalt for dette).

Noe anmeldelse er tull. Man har opptak av samtalene og på slutten av salget går man muntlig over betingelsene med kjøper og spør om han kan bekrefte det selger har sagt osv.

Så loven er på din side, selv om det kan se ut som det motsatte.

 

Ferskinger får ofte de beste kundene. Med gode kunder så mener jeg stærre bedrifter som annser 10-15.000kr. for lummerusk. Men større bedrifter har ofte flinkere folk og overtalelsesevnen bær være på plass. Derfor så får ikke ferskinger slike kunder til å begynne med.

Ferskinger får de store bedriftene, men så får ikke ferskingene de store bedriftene?

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...