Gå til innhold

Telefonselger hjelp og tips


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har funnet meg en jobb som telefon selger, et bra alternativ når man er deltidsstudent, men greia er nå at jeg må vise han som skal ansette meg, at jeg kan selge, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg, med noen framgangmåte på en salg, Ehh hvordan man presenterer et produkt, og eventuelle spørsmål man kan gjøre før og etter en ordre bestilling, og hvordan man avslutter.

 

Er gjerne takknemlig, får flere forklaringer. Men vil helst møte seriøse svar.

 

Hilsen Crusly

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har funnet meg en jobb som telefon selger, et bra alternativ når man er deltidsstudent, men greia er nå at jeg må vise han som skal ansette meg, at jeg kan selge, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg, med noen framgangmåte på en salg, Ehh hvordan man presenterer et produkt, og eventuelle spørsmål man kan gjøre før og etter en ordre bestilling, og hvordan man avslutter.

 

Er gjerne takknemlig, får flere forklaringer. Men vil helst møte seriøse svar.

 

Hilsen Crusly

Lenke til kommentar

1) Ta NEI for et nei. Aldri diskuter kundens nei.

2) IKKE ring telefonabonnenter som har reservert seg (dette er forøvrigt ofte ulovlig).

3) Ikke noter salg hvor salg ikke har funnet sted.

4) Gi korrekte opplysninger om det du selger.

 

Husk du er en inntrenger i kundens private sfære. Vær ydmyk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv jobbet som telefonselger for en del år siden, og firmaet jeg jobbet i har også vært omtalt i TV2 Hjelperdeg. (ikke på en positiv måte)

 

Har jobbet som selger i mange år nå med gode resultater, så føler jeg har noe å bidra med her:

 

Telefonselgere er stort set lavest på "rangstigen" blandt selgere. Her er det voldsomt mye useriøst og lønna er bånn i bøtta hvis ikke du selger sykt mye.

 

Du sitter å ringer en haug med kunder på måfå og 95% av de du ringer til vil ikke ha noe som helst og omtrent halparten av dem er direkte ufine. Du får en slags "mal" og gå etter og alle motargumenter må tas på strak arm uten å nøle. Her er det altså KUN snak om å selge, og ikke noe mer. Ikke forteller du navnet ditt og ikke har du noe ansvar overfor det du selger.

 

Du må ha en god posjon selvironi, samt at du bør ha en litt "gifaen" holdning hvis du skal overleve med telefonsalg. Ellers så går du lei og blir knekt de første ukene.

 

Så lenge du må spørre om råd på et forum så vil jeg vel påstå å si at dette kanskje ikke er en jobb for deg. En telefonselger bær ALLTID ha en kommentar på lur, og evnen til å småprate samt overbevise er svært viktig.

 

Når kunden sier "nei" så vil det si at han/hun har fåt et spørsmål og svare på. Du skal ALDRI stille en kunde spørsmål når du skal selge noe. Avslutter du en 5 minutters briefing med spørsmålet "Er du interissert?" så får du et nei på røde rappen.

 

Personlig gikk jeg lei etter ca. en mnd. Målet mitt var å bli beste selger i gruppen før jeg sluttet, noe jeg faktisk klarte. Fikk en flaske vin til 70 kr. (jippi...)

 

1) Ta NEI for et nei. Aldri diskuter kundens nei.

2) IKKE ring telefonabonnenter som har reservert seg (dette er forøvrigt ofte ulovlig).

3) Ikke noter salg hvor salg ikke har funnet sted.

4) Gi korrekte opplysninger om det du selger.

 

Når det gjelder hva som skjer de fleste steder innen telefonsalg så er disse punktene flotte og fine å lese, men det fungerer ikke slik i virkeligheten.

 

1. Får du et "nei" har du spurt om et spørsmål. Dette tyder på en lite erfaren selger.

 

2. Dette gir de fleste fullstendig beng i. og det er ikke du selv som kan bestemme dette hvis du vil beholde jobben.

 

3. Er man telefonselger, så har et salg funnet sted når selgere føler man har fått anntydning til et "ja". En kunde som tier blir ofte ført opp på "ja-listen"

 

4. Korrekte opplysninger blir ofte gitt. Det er det man IKKE forteller man bør være redd for.

 

Telefonsalg er veldig ofte et skittent yrke og får de fleste selgere til å fremstå som useriøse. Kjenner flere som har solgt abonementer på telefon/annonseplasseringer/abonement på blader etc etc. og alle sammen sitter igjen med samme opplevelsen.

 

Jeg ble spurt på intervjuet om hva jeg følte for telefonselgere, og da svarte jeg at dette ikke er noe jeg kommer til å drive med lenge, og at jeg var på intervju fordi jeg måtte grunnet Aetat sine regler. Dagen etterpå ringte hun meg å ga meg jobben. Snakk om å være desperat! :lol:

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Hehe. Ja Blir en veldig bra telefon selger med alle disse tipsene her,

jeg har ikke fått jobben enda, men hopper jeg får det, jobben går ikke ut på å ringe privat telefon, men firmaer.

Så tror jeg slipper å få dårlige holdninger.

 

Flere svar som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Har selv jobbet som telefonselger for en del år siden, og firmaet jeg jobbet i har også vært omtalt i TV2 Hjelperdeg. (ikke på en positiv måte)

 

Har jobbet som selger i mange år nå med gode resultater, så føler jeg har noe å bidra med her:

 

Telefonselgere er stort set lavest på "rangstigen" blandt selgere. Her er det voldsomt mye useriøst og lønna er bånn i bøtta hvis ikke du selger sykt mye.

 

Du sitter å ringer en haug med kunder på måfå og 95% av de du ringer til vil ikke ha noe som helst og omtrent halparten av dem er direkte ufine. Du får en slags "mal" og gå etter og alle motargumenter må tas på strak arm uten å nøle. Her er det altså KUN snak om å selge, og ikke noe mer. Ikke forteller du navnet ditt og ikke har du noe ansvar overfor det du selger.

 

Du må ha en god posjon selvironi, samt at du bør ha en litt "gifaen" holdning hvis du skal overleve med telefonsalg. Ellers så går du lei og blir knekt de første ukene.

 

Så lenge du må spørre om råd på et forum så vil jeg vel påstå å si at dette kanskje ikke er en jobb for deg. En telefonselger bær ALLTID ha en kommentar på lur, og evnen til å småprate samt overbevise er svært viktig.

 

Når kunden sier "nei" så vil det si at han/hun har fåt et spørsmål og svare på. Du skal ALDRI stille en kunde spørsmål når du skal selge noe. Avslutter du en 5 minutters briefing med spørsmålet "Er du interissert?" så får du et nei på røde rappen.

 

Personlig gikk jeg lei etter ca. en mnd. Målet mitt var å bli beste selger i gruppen før jeg sluttet, noe jeg faktisk klarte. Fikk en flaske vin til 70 kr. (jippi...)

 

1) Ta NEI for et nei. Aldri diskuter kundens nei.

2) IKKE ring telefonabonnenter som har reservert seg (dette er forøvrigt ofte ulovlig).

3) Ikke noter salg hvor salg ikke har funnet sted.

4) Gi korrekte opplysninger om det du selger.

 

Når det gjelder hva som skjer de fleste steder innen telefonsalg så er disse punktene flotte og fine å lese, men det fungerer ikke slik i virkeligheten.

 

1. Får du et "nei" har du spurt om et spørsmål. Dette tyder på en lite erfaren selger.

 

2. Dette gir de fleste fullstendig beng i. og det er ikke du selv som kan bestemme dette hvis du vil beholde jobben.

 

3. Er man telefonselger, så har et salg funnet sted når selgere føler man har fått anntydning til et "ja". En kunde som tier blir ofte ført opp på "ja-listen"

 

4. Korrekte opplysninger blir ofte gitt. Det er det man IKKE forteller man bør være redd for.

 

Telefonsalg er veldig ofte et skittent yrke og får de fleste selgere til å fremstå som useriøse. Kjenner flere som har solgt abonementer på telefon/annonseplasseringer/abonement på blader etc etc. og alle sammen sitter igjen med samme opplevelsen.

 

Jeg ble spurt på intervjuet om hva jeg følte for telefonselgere, og da svarte jeg at dette ikke er noe jeg kommer til å drive med lenge, og at jeg var på intervju fordi jeg måtte grunnet Aetat sine regler. Dagen etterpå ringte hun meg å ga meg jobben. Snakk om å være desperat! :lol:

 

Hei..

 

Kunne ikke du forklare meg hvordan du solgte? Hvilken framgangsmåte og spørsmål brukte du? eller hvordan formidlet du det du solgte over telefon? Blir veldig takknemlig for positive svar.

 

Hilsen Meg.

Lenke til kommentar
En telfonselger som BjerkneZ ville raskt fått en lang rekke anmeldelser og klager mot seg og de han solgte for. Samtidig flere brudd på norsk lov. Dette gjelder spesielt holdning til punkt 2 og 3.

Som sagt, vi snakker om en skitten bransje her. Er en grunn til at jeg i utgangspunktet ikke ville ha jobben.

 

Men når jeg først MÅTTE jobbe der grunnet min økonomiske situasjon frem til jeg sluttet, så skulle jeg vertfall gjøre mitt "beste" for å få så mye salg som mulig.

 

Crusly:

Prøv på noen du kjenner. En kompis eller noe. Du skal selge han feks. et abonement på truser og du skal ikke stille et eneste spørsmål hva salget anngår. Han kan gjerne si at han ikke er interissert, men det er når kunden sier nettopp dette at utfordringen kommer. Har solgt til veldig mange som sa blankt nei etter 10sek.

 

Skal du ringe rundt å spørre folk om dem er interisserte etter at du har presentert produktet så ikke regn med å få solgt veldig mye.

 

Konklusjonen er enkel:

 

1. IKKE still kunden spørsmål du tror du får ett negativt svar på.

 

2. Du får mest sannsynlig utlevert en slags prosedyre du skal pugge utenat. Pugg den utenat, men kast den med en gang og gjør det opp en egen rutine for hvordan du selger.

 

Du sier du skal selge til bedrifter, og det gir deg en utfordring når det kommer til overtalelsesevnen din. Stort sett snakker du med daglig ledere og eller økonomiannsvarlige og de snakker med sånne som deg til daglig. Dem har stort sett meget god innsikt i hvorden en bedrift skal styres og du får litt av en utfordring til å få dem til å kjøpe en slags løsning av deg.

 

Bedriftskunder har ingen angrerett på bekreftet salg pr. telefon. Så fort du får ett halveis ja, så kan du i teorien slenge på røret fortere enn svint og registrere ett salg. Ufint, ja... men det er desverre slik det ofte fungerer.

 

Privatmarkedet kan bruke angreretten nor mange gjør etter ett salg, men det er også lettere og overtale privatpersoner, og det er mange som ikke "gidder" å klage.

Lenke til kommentar

Må legge til et lite eksempel her føler jeg:

 

La oss nå si at jeg skal selge en bedrift en annonseoppføring på internett.

 

Jeg ringer å sier noe slikt som:

"Hei, det er Adam som ringer fra ...... og jeg ringer egentlig bare for å spørre hva slags annonseringsløsning dere bruker i dag, for jeg jobber med effektivisering av søkemotorer (her kan du bare legge på en masse teknisk tullball, for de færreste hører veldig næye på hva du sier) og i den forbindelse så ser jeg at måten dere kan synes på nettet kan forbedres, så derfor må jeg legge inn litt innformasjon for at dere skal bli søkbare på riktig måte, for jeg regner jo med at dere vil synes best mulig? (ledende spørsmål er lov)"

Så kan du begynne å spørre om hva dem egentlig driver med, samt skryte litt av det dem selger samt fortelle noen røverhistorier. Slikt løsner opp stemningen.

 

Så kan du fortsette:

"Skal vi se, da tror jeg at jeg har fått lagt inn riktig innformasjon, og jeg vil bare at du bekrefter at det jeg sier er riktig slik at det ikke blir noe tull i etterkant. (Kunde bekrefter opplysninger og vil egentlig bare bli kvitt samtalen med deg så fort som mulig)"

 

Til slutt sier du:

"Da sier jeg takk for praten, og jeg komer til å ringe deg opp senere i dag for å få en bekreftelse på bestillingen, slik at vi er sikre på at vi unngår missforståelser. (Da tenker kunden: Bestilling...hmm... koster dette penger....?) Du vil bli tilsendt en faktura på bestillingen pålydende 5.000,- og allerede etter tre dager vil dere se økt trafikk på hjemmesiden deres samt økte inntekter på bestillinger, for jeg regner jo med at at det er det som er hovedformålet deres? (ledende spørsmål)

 

Siden kunden regner med at salget ikke er bekreftet før du ringer tilbake, så takkr han halveis ja og du har fått ett salg hvis du er heldig. Du ringer selvsagt aldri opp igjen for bekreftelse, da du har det du trenger på opptak allerede.

 

Dette er bare ett luftig eksempel, og du vil komme opp i situasjoner du kanskje må grave deg skikkelig ut av.

Øv som sagt på noen du kjenner, og jeg kan også annbefale deg ett salgskurs hvis du er helr rookie :)

Lenke til kommentar

Jeg ble spurt på intervjuet om hva jeg følte for telefonselgere, og da svarte jeg at dette ikke er noe jeg kommer til å drive med lenge, og at jeg var på intervju fordi jeg måtte grunnet Aetat sine regler. Dagen etterpå ringte hun meg å ga meg jobben. Snakk om å være desperat! :lol:

 

Jeg visste ikke hva firmaet jeg var på intervju hos drev med. Når det etterhvert kom frem at det var telefonsalg avsluttet jeg intervjuet rimelig kjapt. Jeg sa rett ut at jeg ikke var interessert i å jobbe som telefonselger.

Intervjuet var rundt 12:00. Klokken 16:00 ringer firmaet meg opp igjen og spør om jeg kunne tenke meg jobben..

 

Ja, de er desperat. Jeg takket forøvrig fortsatt nei.

Lenke til kommentar

Må legge til et lite eksempel her føler jeg:

 

La oss nå si at jeg skal selge en bedrift en annonseoppføring på internett.

 

Jeg ringer å sier noe slikt som:

"Hei, det er Adam som ringer fra ...... og jeg ringer egentlig bare for å spørre hva slags annonseringsløsning dere bruker i dag, for jeg jobber med effektivisering av søkemotorer (her kan du bare legge på en masse teknisk tullball, for de færreste hører veldig næye på hva du sier) og i den forbindelse så ser jeg at måten dere kan synes på nettet kan forbedres, så derfor må jeg legge inn litt innformasjon for at dere skal bli søkbare på riktig måte, for jeg regner jo med at dere vil synes best mulig? (ledende spørsmål er lov)"

Så kan du begynne å spørre om hva dem egentlig driver med, samt skryte litt av det dem selger samt fortelle noen røverhistorier. Slikt løsner opp stemningen.

 

Så kan du fortsette:

"Skal vi se, da tror jeg at jeg har fått lagt inn riktig innformasjon, og jeg vil bare at du bekrefter at det jeg sier er riktig slik at det ikke blir noe tull i etterkant. (Kunde bekrefter opplysninger og vil egentlig bare bli kvitt samtalen med deg så fort som mulig)"

 

Til slutt sier du:

"Da sier jeg takk for praten, og jeg komer til å ringe deg opp senere i dag for å få en bekreftelse på bestillingen, slik at vi er sikre på at vi unngår missforståelser. (Da tenker kunden: Bestilling...hmm... koster dette penger....?) Du vil bli tilsendt en faktura på bestillingen pålydende 5.000,- og allerede etter tre dager vil dere se økt trafikk på hjemmesiden deres samt økte inntekter på bestillinger, for jeg regner jo med at at det er det som er hovedformålet deres? (ledende spørsmål)

 

Siden kunden regner med at salget ikke er bekreftet før du ringer tilbake, så takkr han halveis ja og du har fått ett salg hvis du er heldig. Du ringer selvsagt aldri opp igjen for bekreftelse, da du har det du trenger på opptak allerede.

 

Dette er bare ett luftig eksempel, og du vil komme opp i situasjoner du kanskje må grave deg skikkelig ut av.

Øv som sagt på noen du kjenner, og jeg kan også annbefale deg ett salgskurs hvis du er helr rookie :)

 

Glimrende svar.. :) Har du flere slike eksempler? Ser du har greie på salg.. Så blir takknemlig får eksempler...

Lenke til kommentar

Glimrende svar.. :) Har du flere slike eksempler? Ser du har greie på salg.. Så blir takknemlig får eksempler...

Har hundrevis av eksempler, men orker ikke å komme med det her.

Poenget er at du må pugge pugge pugge på alle situasjoner du kan komme opp i. For å motargumentere må du kjenne produktet du selger til fingerspissene.

 

Der jeg jobbet så ble det hver dag skrevet ut hundrehvis av ark printet direkte ut fra Brønnøysundregisterene. Mange jeg ringte til hadde blitt ringt opp før, og derfor så opplever du ofte at flere ringer deg fra samme sted for å selge deg noe.... ikke sant?

 

Ferskinger får ofte de beste kundene. Med gode kunder så mener jeg stærre bedrifter som annser 10-15.000kr. for lummerusk. Men større bedrifter har ofte flinkere folk og overtalelsesevnen bær være på plass. Derfor så får ikke ferskinger slike kunder til å begynne med.

 

Nå skal det sies at det kanskje finnes noen få steder som er mer seriøse, men stort sett lever de fleste telefonsalgfirmaser i en gråsone. Man sitter å ringer, og så fort man får ett salg pr. telefon så (vertfall der jeg jobbet) er det rett bort til en bjelle på veggen å plinge. Da klapper alle sammen og det skaper en tilhørighet og et godt team. Dette trigger også til å få til flere salg.

 

Men husk at i bakgrunnen så sitter du med en kunde som i 90% av tillfellene er relativt missfornøyd, og salget kom mest sannsynlig fordi han/hun ikke orket å snakket mer med deg fordi du var pågående samt hadde argumenter hele veien.

 

Du tjener rett og slett penger og blir hyllet ved å lure andre. kan du leve med dette, så kan jo dette være noe for deg...

Lenke til kommentar

Glimrende svar.. :) Har du flere slike eksempler? Ser du har greie på salg.. Så blir takknemlig får eksempler...

Har hundrevis av eksempler, men orker ikke å komme med det her.

Poenget er at du må pugge pugge pugge på alle situasjoner du kan komme opp i. For å motargumentere må du kjenne produktet du selger til fingerspissene.

 

Der jeg jobbet så ble det hver dag skrevet ut hundrehvis av ark printet direkte ut fra Brønnøysundregisterene. Mange jeg ringte til hadde blitt ringt opp før, og derfor så opplever du ofte at flere ringer deg fra samme sted for å selge deg noe.... ikke sant?

 

Ferskinger får ofte de beste kundene. Med gode kunder så mener jeg stærre bedrifter som annser 10-15.000kr. for lummerusk. Men større bedrifter har ofte flinkere folk og overtalelsesevnen bær være på plass. Derfor så får ikke ferskinger slike kunder til å begynne med.

 

Nå skal det sies at det kanskje finnes noen få steder som er mer seriøse, men stort sett lever de fleste telefonsalgfirmaser i en gråsone. Man sitter å ringer, og så fort man får ett salg pr. telefon så (vertfall der jeg jobbet) er det rett bort til en bjelle på veggen å plinge. Da klapper alle sammen og det skaper en tilhørighet og et godt team. Dette trigger også til å få til flere salg.

 

Men husk at i bakgrunnen så sitter du med en kunde som i 90% av tillfellene er relativt missfornøyd, og salget kom mest sannsynlig fordi han/hun ikke orket å snakket mer med deg fordi du var pågående samt hadde argumenter hele veien.

 

Du tjener rett og slett penger og blir hyllet ved å lure andre. kan du leve med dette, så kan jo dette være noe for deg...

 

Takk får svar. Bra jobb dette her, ser ikke så negativt på det, litt dumt at folk ser så negativt på telefon selger.

Jeg fikk et hjemme tilbud opplegg, ikke mange som har slike tilbud for tiden, veldig sjeldent å finne slike jobber som du kan gjøre hjemmefra som er seriøse. Har prøvd å finne jobbhjemme opplegg veldig lenge, men har aldri funnet noe seriøst at det var vært å jobbe med, nå fant jeg telefon selger hjemme fra. Så får hoppe alt går i boks.

 

Du BjerkeZ kunne ikke du gi noen flere eksempler på telefon selger? Så jeg har flere eksempler å vise til på intervju på mandag nå? Blir veldig takknemlig.

Lenke til kommentar

Jobba som telefonselger i 3 år, det er noen oppturer og mange nedturer.

Det er et veldig stort press på telefonselgere generelt, det er ikke mange som takler det og gjør en god jobb. Du MÅ ha så og så mange salg etc.

Det som er viktig i arbeidsdagen er å variere, prøve å få til gjensidige samtaler med kundene dine, da vil du få lettere salg og en bedre arbeidsmoral og motivasjon.

 

Ledende spørsmål er også en fin ting, spør de ting som du vet at de må svare ja på.

Da blir det lettere å få kunden sitt endelige ja.

Forklar alt så lett du kan og pass på at kunden får meg seg alle betingelsene. Da slipper du å miste en kunde som klikker sado på at h*n har misforstått.

ALDRI følg et manus til punkt og prikke, det er greit å ha et standardmanus liggende for å få noen ledetråder, spesielt på starten.

Etter du blir litt mer rutinert kan du kjøre på uten manus og improvisere samtalen som den utvikler seg.

Vær ærlig, alltid om alt.

Respekter kunden og vær høflig hva enn det skulle være.

 

Veit ikke om det er dette du er ute etter, men men :)

Lenke til kommentar

Jobba som telefonselger i 3 år, det er noen oppturer og mange nedturer.

Det er et veldig stort press på telefonselgere generelt, det er ikke mange som takler det og gjør en god jobb. Du MÅ ha så og så mange salg etc.

Det som er viktig i arbeidsdagen er å variere, prøve å få til gjensidige samtaler med kundene dine, da vil du få lettere salg og en bedre arbeidsmoral og motivasjon.

 

Ledende spørsmål er også en fin ting, spør de ting som du vet at de må svare ja på.

Da blir det lettere å få kunden sitt endelige ja.

Forklar alt så lett du kan og pass på at kunden får meg seg alle betingelsene. Da slipper du å miste en kunde som klikker sado på at h*n har misforstått.

ALDRI følg et manus til punkt og prikke, det er greit å ha et standardmanus liggende for å få noen ledetråder, spesielt på starten.

Etter du blir litt mer rutinert kan du kjøre på uten manus og improvisere samtalen som den utvikler seg.

Vær ærlig, alltid om alt.

Respekter kunden og vær høflig hva enn det skulle være.

 

Veit ikke om det er dette du er ute etter, men men :)

 

Jo, takk For en bra svar. Men kunne du forklare meg en framgangs måte, ehh eksempel hvordan du presenterte produktet, hvilken spørsmål du brukte, og hvordan du sluttet med et ordre fra kunden.

 

Hilsen Crusly

Lenke til kommentar

Her er det jo så mye forskjellig i forhold til om du driver med mersalg, kalde kunder, varme kunder. Eller hvilket produkt, tv/internett, magasiner, telefonabonnementer.

Er ganske lenge siden nå i tillegg, så er rusten.

 

F.eks:

 

God dag! xxxxx som ringer fra xxxxx her!

Har jeg kommet til xxxx xxxx?

Hyggelig å høre!

Du har jo vært med oss en stund nå stemmer ikke det?

Ja, og du er fornøyd eller? (kunden sier kanskje noe h*n ikke er fornøyd med, hjelp så godt du kan med i gi gode argumenter for at det ble sånn, eller hvordan h*n kan unngå samme problemet seinere)

Så bra!

Har seg sånn at vi har kommet ut med et ny tilleggspakke for en liten stund siden og vi er interessert i at våre mest trofaste kunder skal få muligheten til å prøve ut det her først.

Så da går det ut på bla bla bla

Høres det bra ut? bla bla bla

Men da setter jeg deg opp på det da?

(ja/nei)

 

Er jævlig vanskelig å bare hive ut noe her og nå, og det her er egentlig ikke et godt eksempel.

Tipset går nå uansett til slutt ut på at du må finne ut hva som passer for deg, det er da du blir en god selger.

Lenke til kommentar

Men da setter jeg deg opp på det da?

(ja/nei)

Istede for å stille et spørsmål, så kunne du heller sagt:

 

"Så, fint, det jeg gjør da er at jeg setter deg opp på en slik tilleggspakke slik at du får inn de ekstra kanalene, og det vises jo en del gode filmer der, hva slags filmer liker du best forresten? (kunden svarer en sjanger han/hun liker) ja jeg er enig i at det er en god sjanger, men selv så liker jeg best dokumentarer da, men i denne paken så får du jo alt, å det er det som er så bra...hehe.

 

Men nå skal ike jeg oppholde deg lenger, men vil takke for en hyggelig prat så langt."

 

Til slutt avslutter du så fort som mulig uten at det virker for brått. Det skal mye til for at kunde snur om på dette tidspunktet, da han/hun ofte vil føle seg dum hvis man gjør dette.

 

Det går helt fint å selge uten å stille så mye som ett eneste spørsmål, for "trenger" du en kunde opp i ett hjørne ved å kreve ett svar, så får du i 95% av tillefellene et "nei".

 

Var ikke ment som en krittisering av din fremgangsmåte, men heller en hjelp til TS slik at han ikke gjær noen rookie feil. :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...