NeEeO Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hallo, Jeg lurer på om det er mulig å måle hvor mye krft man har i armen, lissom for "Sikkerhetskyld"..I tilfelle, jeg møter på en forbryter ..slår han med gjernstang, eller o.l... hva vil være sjangsen for at han besvimer :!: ? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Med kraft så mener du slagkraft? Har tenkt litt på det samme som deg. Men jeg vet ikke helt hvordan man skal måle dette. Endret 25. august 2011 av Scorpion88 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Sånn her tenkte du på? hahahahha 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kast en stein og regn ut akselerasjonen. Så multipliserer du dette med massen/vekta. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 hvordan finner jeg akselrasjonen? eller hva det nå enn betyr.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Om du slår så hardt du kan spørs hvor du treffer på kroppen hva utfallet blir. Å slå noen til å besvime, og værre, kan hvem som helst gjøre om du treffer rett. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Tror nok de fleste ganske lett skal greie å ta ut noen andre med en gjernstang, selv med om man er svært svak. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 hva vil være sjangsen for at han besvimer :!: ? Folk mister bare ikke bevisstheten uten videre som i filmer, hvis du har slått noen så de besvimer så er det stor sannsynlighet for hjernerystelse/alvorlige skader (dette er så klart basert på en nettavis artikkel men..) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) hva om man har våpen dA? som ABB, er ett slag nok da? :!: Edit: ikke trykk på siter knappen..skriv @ og nummeret til innlegget. Endret 27. august 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) edit Endret 27. august 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Ikke no..ikke no..bare tenkte at vis en sånn situasjon hadde gjentatt seg så kunne jeg vel..ja..dere skjønner...med hva som var å finne.. Endret 27. august 2011 av Noreply Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Vil du føle deg tryggere hvis du vet hvor hardt du slår? Hvis du treffer på en bølle skal du si "pass deg nå, jeg har en slagkraft på 74N"? Ting som er av større betydning er teknikk, utholdenhet og eventuelt bruksgjenstand. Hvis du likevel vil regne ut: F(kraft, N)=m(masse, kg)*a(akselerasjon, m/s2) a=s(strekning, m)/t2(tid, s) Hvis du bruker 0,5 sekunder på å svinge armen din en meter er a=1m/(0,5s)2=4m/s2 Resten kan du regne selv. Endret 27. august 2011 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå