oysthaug Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Søker etter slankepartner. Trening og kosthold kollapset i sommer. Vil tilbake til idealvekta. Er mann, 26 år, 194 høy, pr d.d. 86 kg. Vil nå ned i åtti kg, så får jeg se an hvorvidt buksa igjen sitter komfortabelt (og vaksebrett hadde vært trivelig, med tid og stunder...). Mitt problem er ikke trening, men kosthold. Flink til å spise sunne matvarer, men ikke til å stramme nok inn på mengdene, samt mauling utenom måltider. Disiplin med andre ord. Tidligere storsnuser, og hadde en lei sprekk tidligere i år. Klarte slutte igjen, men tror "suget" blant annet kan skylde dette. Sikkert hundre andre dårlige unnskyldninger også. Er godt i gang med treninga igjen. Men trenger noen å "stå til rette for" på kostholdssiden, om ikke treninga skal bli et eneste Sisyfos-prosjekt. Noen som har samme behovet? Tenkte vi kunne rapportere f.eks pr mail om dagens meny, for på den måten å kunne gi hverandre kommentarer, ris og ros - en forhåpentligvis disiplinerende faktor i møte med de daglige fristelser. Ettersom dagene og ukene går kan vi også følge hverandres utvikling med tanke på trening, vekt og resultater om ønskelig. Tror du dette kunne funket? Gi lyd! Kanskje mest menn som har dette problemet? Og slankepartner er vel et kvinnefenomen har jeg inntrykk av etter litt søking? Uansett, er ikke så nøye for meg om du er mann eller kvinne. Tror uansett dette vil kunne gi ekstra boost og etterhvert resultater de neste månedene. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kom deg inn i denne delen av forumet, opprett evnt en treningslogg - ikke gjør deg avhengig av noen. Bare enda en mulig unnskyldning. Lykke til Lenke til kommentar
oysthaug Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Kom deg inn i denne delen av forumet Godt tips, skal gjøre det! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hvorfor skal du slanke deg når du har en BMI på 22? Lenke til kommentar
oysthaug Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Fordi jeg er forfengelig, og ikke synes det er noe stas med bitchtits og pølsemage i tjueåra. Kan selvsagt veie 86 så lenge jeg er i form altså. Gjorde det for noen år tilbake, men er ingen tungvekter lenger, fikk vekttreninga i vrangstrupen. Har heller ikke fått gått til inntekt av noe fettprosentklype eller no, så da blir fort vekta et anvendelig mål. Men du har jo ett poeng, jeg ser det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Vel, om du vil slanke deg med en BMI på 22, så tror jeg du bør høre med en lege først. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Vel, om du vil slanke deg med en BMI på 22, så tror jeg du bør høre med en lege først. Pff, BMI er en veldig dårlig pekepinn på kroppssammensetning. Ei normalvektig dame kan vandre rundt med mindre muskelmasse enn ei undervektig ei - men BMI ville aldri vite forskjellen. Ingen vits i å blande inn lege, bruk sunn fornuft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå