Gå til innhold

Den beste stativ og hode kombinasjon

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva som er den beste kombinasjonen av stativ og hode. Tenker da på det stativet som er best gjennomtenkt, har smartest og flest løsninger, som da gjør at stativet kan brukes på en rekke mulige måter. Og da et hode som muliggjør flest mulig stillinger og presise innstillinger. Og som også kan brukes for video(pan og tilt). Litt sånn finesmecker saker. Med presisjon og kvalitet. Er det noen fabrikater som utmerker seg her? Pris og vekt er ikke så nøye. Vil gjærne ha en kombinasjon som lar seg bruke på alle slags tenkelige vis. Til bruk for både foto og video.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som mitt Manfrotto som jeg aldri bruker, bortsett fra at det har en kurrant pris også. Jeg kan feks snu senterstaget til macro, eller man kan heve senterstaget og legge det "flatt". Har ikke sett mange andre stativer som har den muligheten.

Skal du ha det med ut vil vekt fort bli ett tema, jeg har ett Benro karbon stativ som henger på sekken og er med meg overalt, veier litt over 1 kg og er genialt.

Hvis penger ikke er tema er Gitzo verdt å sjekke ut, men faktisk usikker på om de har stativer som har samme mulighetene som Manfrotto n. Gitzo lager som mange andre produsenter spesialiserte stativer som feks lettvektere til reise (Benro er en Gitzo kopi...), svære tunge til studiobruk, stativer som kan stå i regn og tom i vann for naturfotografer osv osv

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...