simentp Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Mtp. Den switchen, har hørt en del om at den kan ødelegge elektronikken i systemet, er dette riktig? Ja, det er minuset, men dette er kun hvis du kjører med den konstant på i en lengere periode. Hvis du bruker den når du blir stoppet så er det ikke så ille bare ikke ta den på vær gang du skal kjøre gjennom byen elns, la det alltid være ''siste utvei'' Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Har da funnet en sykkel på Finn, og vil bare høre deres mening om den: Derbi Senda X-treme SM 2004 Ser dette ut som en bra sykkel, og mtp. På alderen av sykkelen, må mye deler byttes ut? Og dette med denne Politiknappen, hvilken vil du anbefale til denne sykkelen? Endret 26. august 2011 av Konkulf Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Pen sykkel. Mye skal personen ha? Selv ville jeg gått for noe litt nyere. 2007 modell ++. Er det et kupp derimot, og sykkelen er pent brukt (noe den ser ut til og være), så bør du kanskje slå til. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Han tar 19000,- for den, og den er påkostet 12000,- bare i trim Han bor jo rett rundt der jeg bor, så tar nok en tur opp i morgen og ser. Sykkelen er jo bare gått 4690km, noe som er mye mindre enn de fleste 04' modellene. Det sies jo også at 04' modellen av denne sykkelen er den beste (ifølge anmeldelser på bikez.com), og den går jo som en kule. Her er en video av en nogenlunde lik sykkel med litt minde trim: Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Han tar 19000,- for den, og den er påkostet 12000,- bare i trim Han bor jo rett rundt der jeg bor, så tar nok en tur opp i morgen og ser. Sykkelen er jo bare gått 4690km, noe som er mye mindre enn de fleste 04' modellene. Det sies jo også at 04' modellen av denne sykkelen er den beste (ifølge anmeldelser på bikez.com), og den går jo som en kule. Her er en video av en nogenlunde lik sykkel med litt minde trim: Føler 19000 er veeldig dyrt for en 2004 mod, får jo nesten en ny Aprilia SX for den summen.. Anbefaler deg og ta en kikk på Rieju RR, en moped som er sinnsykt god og kjøre. Ett litt billigere er Motorhispanina Furia, har en sånn selv og de er gode og kjøre og med litt lett trimm går de godt! Kan få en grei furia for alt fra 2500kr-8000kr. Ang politiknapp må du bare velge selv, det er 3 forskjellige av de. En som du har en manuell knapp du trykker på En som er konstant på til du trykker inn en bestemt morsekode på bremsehendelen. Så tar du av tenninga må du trykke inn koden på nytt. (Eks på kode er lang.kort.kort.lang) Og en som har en trådløs fjernkontroll så når du slår på tenninga er den aktivert og du må trykke på en fjernkontroll for og slå den av. Legger ved en link til alle sammen bortsett fra den jeg postet istad , som du ser er det ganske stor prisforskjell: Morsekode Trådløs 1 Trådløs 2 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 jeg rapoterer denne tråden for opfordring til overdreven trimming av moped. vilket er idiotisk da de går mer en bra nok med en større dyse og ef anlegg eller uten plombering. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Glemte å legge til annonse til sykkelen: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=30279966 Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Glemte å legge til annonse til sykkelen: http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=30279966 På sykkelen der er det trim til ca 6000 vil jeg tippe, pluss annet små pell men totalt ekstrautstyr til 7000maks totalt med trim og alt, jobben for og bytte delene er ikke noe du skal betale for eller som skal være grunnlag for så høy pris.. Samme som en bil, du kan ikke ta mer betalt fordi du fikk en på verksted til og fikse en del som kanskje du har ødelagt, så og si alt du koster på en moped (med mindre du kjøpe mopeden veldig billig) må du regne med du taper på, går du på MopedPortalen får du kjøpt det trimsettet og innsugskittet med forgasser til ca 2000kr brukt kan jeg tenke meg.. Så at den sykkelen der skal være verdt 19,000 er jeg langt ifra enig i... Endret 27. august 2011 av simentp Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Bare legger inn en oppdatering, har nå kjøpt en helt ny Derbi X-treme til 26,000,- inkl. Hjelm, briller og et avslag på 500,- på reg. Bestemte meg bare for å kjøpe en ny, da jeg hadde penger til dette Takker alle for innspill, blir nok litt øvelseskjøring med fatter'n nå Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Kjør den pent inn! Og følg håndboka! Sier den at det tar 100 mil å kjøre den inn, så kjører du 100 mil. Ikke sett på trim før det. De første 20 milene; Ikke treff sperra, hvis det ikke er nødvendig. Hold deg på 30-40 km/t. De første 50 milene; Ikke press den for hardt. Kjør ikke på sperra over lengre tid. Dette fører til slitasje på motor. Tenk på mopeden som en baby. Den må først lære å krabbe, før den kan gå. Den må lære å gå før den kan løpe. Gratulerer med tøff sykkel Endret 3. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Takker så meget, skal kjøre den inn forsiktig, de første milene blir nok bare å bli vandt med giring og følelsen på sykkelen før jeg tar steget videre Kjørte Trial før, så vet sånn tålig hvordan det meste foregår, men alle sykler er forskjellige (litt vanskelig å sammenligne Trial med Moped, men men..) Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Smart det. Er viktig å være forsiktig med en ny motor, så du ikke gjør slitasje allerede de første ukene. I tillegg vil den få den ekstra herlige to-takts lyden hvis du kjører den pent inn. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Har fått kjørt rundt 4 mil det lille jeg har hatt den nå og må si den er en helt rå sykkel, drevet bak er bare suverent i oppoverbakker, går så og si like fort som på en rett strekkning Kjøre litt hver dag fremover nå og bli vandt med sykkelen, kjøpe litt felgteip og sette på noen Håndbeskyttere så blir det perfekt Noe annet som kan være lurt å sette på som jeg ikke har nevnt? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Haha. Skulle være i "Ting som irriterer så grenseløst" Endret 9. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Noe sier meg dette kanskje er en feilpost :!: ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Ang. tilbehør, så hold deg unna stygge klistremeker. Skal du i tillegg trimme, bør du i hvert fall gjøre det. Klistremerker der det står "Speedoptions" med stor skrift, er utrolig åpenbart. Synes du skiltopphenget er kjedelig, er jo det noe som kan byttes ut. Endret 9. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Ja, har selv tenkt at det ser tålig dumt ut med et "speedoptions" klistret på mopeden så alle kan se det, kan jo liksegodt sette opp skilt med "jeg har trim". Uansett så synes jeg ikke klistremerker ser veldig pent ut på moped, så holder meg langt unna det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå