Nessi Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hei Fikk plutselig blå skjerm idag, etter det fikk jeg denne beskjeden ""A disk read error occurred Press Ctrl + Alt + Del to restart" Det er snakk om en WD Raptor 180GB hard disk. Jeg finner den i BIOS, og den står som første valg i boot prioritet. Har nå prøvd og boote fra en windows 7 minnepenn for å gå i repair konsollen, men skjermen blir svart etter windows loadingen, der man kan høre godt at raptor disken jobber, men det hakker... MEN hvis jeg kobler fra Raptor disken og lar bare de andre hard diskene være koblet til, og jeg booter fra USB minnepenna, så kommer konsollen opp på få sekunder... Har og prøvd å installert windows på en annen hard disk, og valgt denne som første valg i BIOS, men da kommer ikke Raptor disken opp under min datamaskin, man hører kun at den jobber... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Disker går i stykker, det er et faktum. Som regel ikke noe å kaste bort tiden på, man bytter til en ny. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det er temmelig åpenbart at raptordisken er defekt. Om du klarer å fikse disken midlertidig, så er den likevel så upålitelig at den ikke egner seg til noe ting. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Den lager lyder bare når den prøver å loade reparerings konsollen... ellers vibrerer den som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå