Fingolfin Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Vet det ikke blir like bra som stasjonær, men en bærbar kan jo funke den óg. Er det noen som kan tipse meg om noen bærbare PC'er med bra spillegenskaper til en rundt 10 000-15 000 kr? Er ikke så veldig oppdatert, delvis pga. ferie, så hvis jeg kunne fått noen tips... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg kjøpte en Fujitsu/Siemens Amilio D8820 for et par dager siden. For å være en bærbar maskin er den ganske dugelig i spill: P4 2,66Ghz (den "stasjonære" utgaven) 256mb RAM (burde nok slenge inn 512mb ekstra) Radeon 9000 (64mb) 60GB HD 15" SXGA DVD/CD-RW Batterilevetiden er ca. 2t ved spilling (bruk av dvd-spiller, lyd, GPU). Støynivået er veldig lavt ved lav aktivitet (f.eks når man jobber i OpenOffice.org). Et par vifter starter når man kjører mer krevende programmer, men støynivået er likevel lavt nok. Radeon 9000 er endel tregere enn den vanlige grafikkløsningen som er å finne på stasjonære maskiner, men er blandt beste blandt bærbare. Du kan sammenlikne ytelsen med geforce 3. 3dmark 2002-poengsum er ca. 7100. Prisen ligger på ca. 13 500 kr på komplett.no (de har skrevet feil, og den blir kalt amilio d8830. Bare se på prislappen, så vil du finne riktig...). Anmeldelser av "skrivebordserstattere" (ja, det er det du vil ha) finner du på www.dinside.no. Programmene som følger med er: Photoshop Elements Works Suite 2002 (Word, Works, Encarta, Picture It!, AutoRoute, Encarta). Windows XP Home (fåes på en egen recovery-cd :-( ) Driver-cd med "de siste" driverne Nero 5 WinDVD 4 Forøvrig har PCen en VGA-ut til eksterne skjermer, pluss en s-video (det følger med s-video->composite), 2xUSB 2.0 utganger, èn LAN-kontakt og modem. Hvis du vil ha bedre lyd på et senere tidspunkt kan du kjøpe Creative Extigy. Denne kobles til en USB-kontakt. Med denne maskinen kan du spille Morrowind smooth på medium++-detaljer ;-). Dessuten så støtter Radeon 9000 DirectX 9 (ikke tenk på å kjøre 3dmark 2003 ;-) ). Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Et par vifter starter når man kjører mer krevende programmer, men støynivået er likevel lavt nok.Støynivået på den maskinen er for høyt for min smak. Å ta den med inn på en forelesningsal er for eksempel helt uaktuelt. Men til spilling så er det vel greit at det summer en del. Dessuten så støtter Radeon 9000 DirectX 9Antar du glemte ordet "ikke" i den setningen der. Radeon 9000 støtter ikke DX9. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Dell Inspiron 8500 med GF4 4200go er ganske bra til spilling, jeg får 9200 3Dmark01 med min. Jeg har 2.4 GHz P4M og 512MB ram. Det er bedre score enn de pcene med skrivebordsprosessor og radeon 9000. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Et par vifter starter når man kjører mer krevende programmer, men støynivået er likevel lavt nok.Støynivået på den maskinen er for høyt for min smak. Å ta den med inn på en forelesningsal er for eksempel helt uaktuelt. Men til spilling så er det vel greit at det summer en del. Dessuten så støtter Radeon 9000 DirectX 9Antar du glemte ordet "ikke" i den setningen der. Radeon 9000 støtter ikke DX9. What! Jeg kan'ke høre'n når jeg surfer på internett... Men så er jeg jo nesten dævvhørt fordi jeg alltid har på så høyt volum i ørevarmerne ;-) Opps. Bommert! Uansett så støtter den DirectX8! Tom: Prisen? Det er uansett en svært god poengsum (nå ble jeg misunnelig ;-) ) Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Heisann! Likte denne tråden da jeg funderer på å kjøpe bærbar også. Problemet mitt er at jeg reiser mye og vil derfor ha bedre batteri kapasitet. Noen som har gode tips til spill Centrino maskiner? Gjerne med blåtann og trådløst nett :-) Lenke til kommentar
Fingolfin Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Mange takk for tips, tror jeg skal bestille i nær fremtid Hvis den får kjørt CS, Morrowind og BF 1942 smooth så er den god nok for meg. Har også tenkt å kjøpe en ekstern harddisk på 150-200 gig så jeg kan ha den med på LAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå