oldboy Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 får samme respons... https://bbs.archlinu...ic.php?id=77809 Kan det være noe av det samme? Begge gir meg 32bit, som forsåvidt er korrekt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 du er innlogget som root? ls -la /usr/bin/pacman gir? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) det er jeg. -rwxr-xr-x 1 root root 85268 Aug 13 14:52 /usr/bin/pacman Endret 25. august 2011 av oldboy Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg noe mer. Lenke til kommentar
Toad Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Q: pacman is completely broken! How do I reinstall it? A: In the case that pacman is broken beyond repair, manually download the necessary packages (openssl, libarchive, libfetch and pacman) and extract them to root. The pacman binary will be restored along with its default configuration file. Afterwards, reinstall these packages with pacman to maintain package database integrity. Additional information and an example (outdated) script that automates the process is available in this forum post. Kanskje noe der kan hjelpe? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Opplevde noe tilsvarende på en Slackware installasjon: jeg klarte å fjerne util-linux-ng før jeg hadde lagt inn util-linux (egentlig en oppgrade, men pga navnendring ... ), iom util-linux pakka var fjerna klarte ikke pkgtools å installere noe med samme feilmelding som du får med pacman. Jeg reboota maskina med Slackwares liveCD, chroot'a over til installasjonen og la inn util-linux. Har du util-linux pakka installert? Endret 28. august 2011 av olefiver Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Noe så enkelt som en reboot gjorde susen, ikke vet jeg hva det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå