Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC booter ikke - svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Når eg installerte ny CPU-kjøler måtte eg ta ut hovetkortet for å få festet bakplaten. Men etter å satt alt inn i PC'en igjen og koblet alt til igjen booter ikke PC'en. Den lager ikke en lyd og kommer kun til en svart skjerm. Alle viftene går og det virker som alt er i orden. Men på fronten av kabinettet er det et lite oransje lys som lyser under det blå vanlige lyset. Det tror eg ikke er vanlig. Fant noe om dette ved å google;

"Black screen on startup with an amber flashing light

A flashing amber light along with your black screen on startup can be a few things.

Not enough power getting to the motherboard.

A dead power supply.

A bent pin or shorted out USB port causing a problem."

Kan noe av dette vere årsaken? Eg klarer ihvertfall ikke å se om noe er feil.

Har også satt i ny RAM, men testet med en gammel RAM i tillegg så tviler på det er årsaken.

Min hardware er: Asus P5Q-e, Intel E8500 m/ OCZ Vendetta 2 (som eg har festet med skruer og bakplate(OCZ Force II)), Kingston PC8500 2x2GB DDR2 RAM, XFX GTX 285, Corsair TX 650W, Samsung Spinpoint F1 640 GB.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Når eg installerte ny CPU-kjøler måtte eg ta ut hovetkortet for å få festet bakplaten. Men etter å satt alt inn i PC'en igjen og koblet alt til igjen booter ikke PC'en. Den lager ikke en lyd og kommer kun til en svart skjerm. Alle viftene går og det virker som alt er i orden. Men på fronten av kabinettet er det et lite oransje lys som lyser under det blå vanlige lyset. Det tror eg ikke er vanlig. Fant noe om dette ved å google;

"Black screen on startup with an amber flashing light

A flashing amber light along with your black screen on startup can be a few things.

Not enough power getting to the motherboard.

A dead power supply.

A bent pin or shorted out USB port causing a problem."

Kan noe av dette vere årsaken? Eg klarer ihvertfall ikke å se om noe er feil.

Har også satt i ny RAM, men testet med en gammel RAM i tillegg så tviler på det er årsaken.

Min hardware er: Asus P5Q-e, Intel E8500 m/ OCZ Vendetta 2 (som eg har festet med skruer og bakplate(OCZ Force II)), Kingston PC8500 2x2GB DDR2 RAM, XFX GTX 285, Corsair TX 650W, Samsung Spinpoint F1 640 GB.

Takker for alle svar!

Som jeg sier til de fleste med PC-problemer: stikk bort på en lokal elektronikkbutikk. Det er mye lettere for dem å hjelpe deg enn for oss, fordi vi rett og slett ikke har PC-en foran oss. Det koster ingenting, og det pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...