blackbrrd Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ser etter en bra 23" eller 24" som ikke bruker TN panel, først og fremst fordi jeg ønsker en skjerm med bra farger og svartnivå. Har funnet disse to: Eizo Foris FS2331 http://www.prisjakt.no/product.php?p=714173 Dell U2311H http://www.prisjakt.no/product.php?p=623526 Såvidt jeg kan se, så er Eizo skjermen hakket bedre på farger (10bit vs 6bit panel), bedre svartnivå og nesten like bra innsynsvinkel. Skjermen kommer til å bli brukt litt til spillingen, men skjermen den erstatter er en lcd-skjerm fra 2003, så tipper alt blir bedre enn den. Prisen på skjermene er så å si lik, så da lurer jeg på om noen har en god grunn for å gå for den ene framfor den andre. På forhånd takk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 U2311H vil nok ha lavere inputlag og responstid enn PVA-skjermen. Ellers så vil et PVA-panel gi bedre farger og kontraster enn et eIPS-panel, som du har antatt ja. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 U2311H vil nok ha lavere inputlag og responstid enn PVA-skjermen. Ellers så vil et PVA-panel gi bedre farger og kontraster enn et eIPS-panel, som du har antatt ja. Tror du har rett angående input-lagg ja, mens responstiden tror jeg er rimelig lik. Endte opp med å gå for PVA-panelet, så får jeg se om 7ms responstid +10ms inputlagg blir for mye. Tror det kommer til å gå bra, spiller ikke så mye FPS... Har en TV som er basert på et PVA-panel og bildet er rett og slett bedre enn det jeg har sett av IPS-skjermer. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Endte med Eizo-skjermen og må si kontrastnivået er spektakulært! Hovedforskjellen mellom den nye skjermen og den gamle når det kommer til kontrast er alle detaljene som kommer til syne i helt mørke og lyse partier. Dette gjorde seg spesielt gjeldende i f.eks Diablo 2 hvor det er endel veldig mørke områder (hvis man ikke har masse +light radius items). I bilder så kan jeg nå se detaljer i skygge-områder og masse detaljer i lyse områder, f.eks bilder med snø på bakken, eller himmel med mye skyer. Aldri noe mer TN panel (eller 7-8 år gammelt IPS panel) på meg, det er helt sikkert! Endret 1. september 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Tenkte å bytte ut min 21,5" BenQ LCD med 2 stkk nye skjermer, og kom over Eizo Foris FS2331 til 1495kr på Komplett nå, det må vel være veldig billig? Så også på U2311, men den er jo 200kr dyrere og skal vel kun være litt bedre til spilling + litt flere funksjoner på å justere foten. Noe som ikke er viktig for meg. Kan man ta av foten på Eizo Foris FS2331 ? Jeg vurderer å henge dem på veggen. Og dere som bruker 2 skjermer, liker dere det? Jeg ser at det å redigere bilder kan være kjekt med 2 skjermer. Men det er liksom den eneste grunnen til at jeg tenker å kjøe 2. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Eneste grunnen til å ha to skjermer er at du gjør mer enn en ting av gangen. F.eks hvis du ser på en serie mens du spiller wow, ser på en spesifikasjon mens du programmerer, osv. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kan du fjerne foten på skjermen? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Kan du fjerne foten på skjermen? Har ikke skjermen her akkurat nå, så får ikke sjekket det. Selve den biten som skjermen står på er løs ihvertfall. Husker ikke med den som går ned til selve foten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå