RockFM Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Heisan! Har i dag kjøpt en Zoom H4n som skal få sin debut i morgen på et liveopptak der jeg kommer til å bruke fire kanaler (master output fra mikser inn på line in) og de to innebygde mikrofonene. Jeg kommer til å ta opp i høyeste kvalitet. Mitt spørsmål er, og jeg håper det finnes erfarne brukere her som kan svare meg, hvor mye plass dette tar på minnekortet? Zoomen kommer jo med et kort på 1 GB, men det tror jeg nok er latterlig lite til mitt bruk; jeg skal ta opp en konsert med to band, og de kommer nok til å holde på i en time til halvannen hver. Har ingen erfaring med bruk av en slik opptaker til musikkopptak, men har brukt en av de enklere modellene fra Zoom tidligere til opptak i intervjusituasjon for radio. Konserten finner sted i Drammen allerede i morgen fredag 26.august, så derfor håper jeg at noen har tid til å svare før i morgen ettermiddag, da jeg skal kjøpe større minnekort før avgang til Drammen! Mvh Per-Helge Rock FM Lenke til kommentar
tole Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Regnestykket blir vel følgende da gitt 1 Mb = 1000000 bytes 96k = 96000 24 bit = 3 byte 4 kanaler 96000 hz * 3 bytes * 4 kanaler = 1152000 bytes/s = 1,152 Mb/s 1,152 Mb/s * 60 sekunder = 69,12 Mb pr minutt 69,12 Mb/s * 60 minutter = 4,1472 Gb pr time Max minnekort 32 GB / 4,1472 Gb pr time = 7,71 timer = 7 timer 41 min Nå ser du jo hvordan du regner ut greiene så er bare å sette inn dine egne tall for de andre opsjonene spilleren har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå