Gå til innhold

Hvordan er Cooler Master sine strømforskyninger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal handle inn en psu til en maskin jeg skal sette sammen av deler jeg har til overs her. Regner med at jeg trenger 750W i tilfelle upgrades senere, bare for å ha litt og gå på. Men jeg har lest mye her inne nå om at psu'er er defekte og slikt. Jeg hadde en Chieftech nitro på 750W, og det kom en lukt innimellom. Luktet noe brent, men det kom ikke hele tiden. Har byttet tilbake til min forrige, så der er alt bra.

Men, hvilken psu bør man velge? jeg vil helst ha en modulær en. Har sett litt på Cooler Master sine, f.eks gx 750W og silent pro 700w. Jeg har ingen anelse om hvordan disse strømforskyningene er.

Jeg vil helst unngå chieftec. Corsair liker jeg, men de er litt i dyreste laget, og jeg har ingen anelse på om de nye v2'ene de har kommet ut med har noen problemer. Vil helst ikke ha noen problemer med en psu, da jeg skal sleeve den..

Så, hvordan er cooler master sine strømforskyninger? Er det noen andre jeg bør ta en titt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TX V2 er gode PSUer, samme med GS-serien fra Corsair. HX-serien er ikke like gode kjøp i dag som de var for to år siden.

Silent Pro er en grei linje fra CM, GX-serien er dritt.

XFX har gode modeller, Seasonic har gode modeller. Thermaltake og Silverstone er også gode merker.

OCZ er et greit merke, samme med Fractal Design.

Ace burde du sky som pesten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se her ja, her var det en del nyttige svar. Takk :)

Så, da har man silent pro serien fra cooler master og noen andre merker og velge mellom. Skal da holde meg unna gx serien.

men tx serien er jo ikke modulær. iværtfall ikke v1, aner ikke hvordan v2 er... Jeg vil helst ha en modulær psu, da det er noe lettere og sleeve den.

Lenke til kommentar

Det ser ut som Corsair har 2 utgaver, der TX650 V2 er kablet og TX650M er en modulær "light" utgave. Jeg sier light, siden den kun har 2*6 pins og 2*8 pins modulære uttak. Jeg mener å huske at de HX-ene jeg har, er utstyrt med flere kontakter enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som Corsair har 2 utgaver, der TX650 V2 er kablet og TX650M er en modulær "light" utgave. Jeg sier light, siden den kun har 2*6 pins og 2*8 pins modulære uttak. Jeg mener å huske at de HX-ene jeg har, er utstyrt med flere kontakter enn det.

2x6-pin og 2x8-pin er helt perfekt for 650W, men det ser nå ut som om det er bare 2xPCIe-utganger her...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det holder med det. Skal bare ha ett skjermkort i maskinen. Men det kan hende jeg går for en ikke modulær en også, er så vanskelig og velge.. :p Det trenger ikke og være en toppmodell, men så lenge det ikke er mye problemer med de, og at de yter bra, så er jeg fornøyd. Gjerne fra 600W til 750W. Noen ambefalninger av modeller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...