fomlepung Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Fikk for noen dager siden en VDSL linje fra NGT. Jeg bor 422 meter i linjelengde fra sentralen og hadde bestilt 40/20Mbps. Når jeg tester linja, så ser jeg at det maks er ca 37,5Mbps ned og 17,5Mbps opp. Regner med at det er denne såkalte "overheadingen" som gjør at jeg mister ca 8-9% av bestilt linjehastighet. Det jeg da lurer på, er om det er andre med VDSL fra NGT som har fått NGT til å sette opp hastigheten til at det kompanserer for de prosentene man mister på overhead tapet på linja? Bortsett fra at ikke får fult 40/20 så er linja dønn stabil og fungerer ellers veldig godt. Har for øvrig satt Inteno routeren fra NGT i bridge, noe som fungerer godt med D-link DIR655 routeren jeg har. Var forresten ingen forskjell på hastigheten om Inteno routeren står i bridge eller ei. Endret 25. august 2011 av fomlepung Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg bor 349 meter fra sentralen og får omtrent samme tall som deg, men linjen er IKKE dønn stabil. Den detter regelmessig ut omtrent annenhver måned, men dette er heldigvis ikke like ofte som Inteno-ruterens WiFi-del dette ut. NGT påstår det er Inteno-routeren som er problemet, og har oppdatert firmwaren på den, uten at det hjalp. De nekter imidlertid på å svare på hvilket anternativ jeg kan kjøpe for å få en mer stabil linje. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Da jeg hadde VDSL fra ngt så fikk ca den samme farta på 100 meter fra sentralen, jeg tror ikke de kompanserer dessverre. Ring dem. Jeg har bytta til PowerTech sin vdsl da de ikke setter noe begrensning på farta. Linja klarer 98-99 Mbit/s Endret 25. august 2011 av -PoWa- Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Får håpe NGT kommer med et raskere VDSL abonnement etterhvert. Har jo hastighet nok egentlig, bare "geeken" i meg som vil ha mer. Aetius: Prøv å sett Inteno routeren din i bridge mode og kobl den til en skikkelig router f.eks. en D-Link DIR 655 som jeg har. En hjelpsom link er: http://ngtforum.net/index.php?topic=4 Endret 25. august 2011 av fomlepung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå