IsKaffe Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har satt opp mob (Nokia 6610) og PC slik at det er mulig å surfe via IR med GSM nettet. Det jeg derimot ikke får til er å bruke GPRS. Bruker start.no sitt gratisnr (21405060). Har tre tilkoblingssett på tlf, Netcom GPRS WAP, Netcom GPRS PC og Netcom GSM PC. Selv om jeg velger GPRS PC som aktivt sett så kobles fortsatt PC opp mot GSM nettet. Hvor ligger feilen/manglen?! Takk så mye Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Du skal ikke bruke det start nummer når du skal bruke GPRS. Gjør følgende: Nokia-innstillinger For å kunne koble opp med GPRS må du gjøre følgende: Åpne telefonens meny og velg Tilkobling - GPRS - Modeminnstillinger for GPRS - Rediger aktivt tilgangspunkt - GPRS tilgangspunkt Skriv internet.netcom.no Hvis du har lagt inn modem driverene, er det bare å opprette en ny forbindelse med modem. Når du kjem til menyen for å taste inn nummer, skriver du *99# Tror hos netcom så skal brukernavn og passord stå blankt. Da skal det bare å koble seg opp og surfe. Vil ikke anbefale å bruke GPRS til å surfe på nett... Funker vel best til IRC og messenger. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 "Vil ikke anbefale å bruke GPRS til å surfe på nett... Funker vel best til IRC og messenger." Jeg er veldig enig! For 100 kr per MBen (med NetCom), så er prisen noe drøy La oss si at en linje på IRC er 100 byte (vanligvis rundt 80), så blir det 1 øre per melding på IRC. Kontra sms, så er jo det billig sånn sett, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå