Gå til innhold

Øke/redusere sjenketider?

Sjenketider  

60 stemmer

1. 1. Hva er du for?

• Øke sjenketidene
      48
    • Redusere sjenketidene
      6
    • Fornøyd slik det er nå!
      6

Anbefalte innlegg

Jo lenger en har åpent, jo mer bråk viser undersøkelser fra andre land. Jeg mener jeg la ved en link på førstesiden.

Nei, den viste mer bråk på Island.

Kollektiv avstraffelse hører hjemme i middelalderen. Alle snakker om skjenketider, ingen snakker om å straffe idiotene som faktisk utøver vold.

Nei, du leste kun det jeg framhevet. Les selve artikkelen. Idiotene som utøver denne volden straffes, men er det virkelig noen som tror at hardere straffer vil gjøre annet enn å straffe den vanlige mann med negative resultater for både han og samfunnet, f.eks. økonomisk. Bøtene er allerede skyhøye for den minste ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idiotene som utøver denne volden straffes

Ikke hardt nok, ikke ofte nok og ikke fort nok. En bråkmaker i hovedstaden slipper så og si alltid unna, politimenn, og spesielt fornuftige, må du speide langt etter. Dra til Hamburg, åpent døgnet rundt og en politibil utplassert på annenhvert hjørne. Knapt en blåveis å se i sentrum.

Dette burde handle om hva slags samfunn vi vil ha. Folk vil ruse seg, folk vil drikke alkohol. De vil møte maker og more seg med venner. Dette bør de få lov til å gjøre i fred uten at staten skal lage leggetider. Tølpere som må ty til vold burde oppføre sykkelveier og rydde bildekk i vannkanten.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hardt nok, ikke ofte nok og ikke fort nok. En bråkmaker i hovedstaden slipper så og si alltid unna, politimenn, og spesielt fornuftige, må du speide langt etter. Dra til Hamburg, åpent døgnet rundt og en politibil utplassert på annenhvert hjørne. Knapt en blåveis å se i sentrum.

Dette burde handle om hva slags samfunn vi vil ha. Folk vil ruse seg, folk vil drikke alkohol. De vil møte maker og more seg med venner. Dette bør de få lov til å gjøre i fred uten at staten skal lage leggetider. Tølpere som må ty til vold burde oppføre sykkelveier og rydde bildekk i vannkanten.

Jeg lurer på hva du ønsker med denne harde straffingen annet enn å bruke penger på en uøkonomisk måte. Det norske politiet er ikke like autoritært som politiet man ser i andre land - og godt er det. Man trenger definitivt langt mer politi i Norge, men de bør være av samme kvalitet som de man allerede har.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha sjenketider i det hele tatt? Det er helt særnorsk at folk finner seg i at staten bestemmer hvor du skal drikke, når du skal drikke og hvor mye.

Argumentet at man ikke kan øke skjenketidene fordi man ikke har nok politi er en ren skjær fallitterklæring. "Vi har ikke råd til å håndheve loven, så vi sender folk hjem."

Lenke til kommentar

Godt mulig at det har blitt sagt tidligere, i og med at jeg ikke har fulgt med på tråden, anyway.

Øk sjenketider, la heller bartendere bestemme mer om du bør ha noe mer og drikke eller ikke, det er veldig lett å se forskjell på en person som har fått alt for mye og oppfører seg tullete og en som drikker for å ha det gøy.

Lenke til kommentar

Nå mener ikke jeg at folk på diskujon.no er et representativt utvalg for Noges befolkning, men jeg står sterkt enig i at mennnesket er et fritt individ, og dermed kan gjøre som dem selv vil. Frie sjenkeregler er VIKTIG! Jeg er imot de fleste former av begrensing av menneskerts rettigheter, og så lenge man ikke bryter Norges lover skal det da heller ikke være noe problem å konsumere alkohol så lenge man selv ønsker. At folk som jobber på utesteder ikke ønsker å arbeide 24/7 er en helt annen diskusjon.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...